خبرگزاری کار ایران

۳ امتیاز حساس در قطر

شطرنج بازی گاریدو پیش از مصاف با مردان فلیکس

شطرنج بازی گاریدو پیش از مصاف با مردان فلیکس
کد خبر : ۱۵۴۵۲۱۳

تیم فوتبال پرسپولیس در سومین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا باید به مصاف السد قطر بروند که بر خلاف پرسپولیس عملکرد بهتری در دو بازی قبل خود در لیگ نخبگان آسیا داشته است.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس بعد از 16 روز از برد مقابل چادرملو باید در سومین مسابقه آسیایی خود در خانه السد به مصاف این تیم برود. حریفی آشنا و کاملاً شناخته شده که طی هفت‌هشت سال اخیر بارها رودرروی سرخ‌ها قرار گرفته و اتفاقاً تغییرات زیادی هم نداشته است. برخلاف پرسپولیس که در شرایط مسابقه نیست السد جمعه شب در لیگ داخلی خود مقابل الشحانیه به میدان رفت و برد پرگلی هم به‌دست آورد که این مسابقه می‌تواند مزیت‌ها و معایبی برای مردان فلیکس سانچز قبل از مصاف با پرسپولیس داشته باشد.

با این حال آنچه مهم به نظر می‌رسد شرایط و کیفیت خود پرسپولیس در این مسابقه است. تیم گاریدو از دو بازی قلبی خود تنها یک امتیاز به دست آورده و باید در این دیدار پیروز شود اما السد از دو بازی مقابل العین و استقلال چهار امتیاز گرفته و در جدول شرایط بهتری دارد. با این وجود آنچه در اردوی پرسپولیس می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد ترکیب اصلی گاریدو برای این دیدار خواهد بود.

گاریدو بعد از نخستین بازی فصل مقابل ذوب‌آهن با سیستم 1-3-2-4 تیمش را به میدان فرستاده و بعید است دوباره تغییری در سیستم پایه تیمش ایجاد کند اما شاید با در نظر گرفتن بازی در خانه حریف استراتژی خود را تغییر دهد. هر چند گاریدو همواره به بازی تهاجمی و تنها هدف خود پیروزی تأکید می‌کند اما در دوحه شاید حتی شرایط برایش سخت‌تر از دیدار با پاختاکور پیش برود.

کیفیت پرسپولیس مقابل پاختاکور برخلاف دیدار مقابل الاهلی ناامیدکننده بود اما انتظار می‌رود در زمین چمن هموار ورزشگاه السد دوباره همان بازی روان مقابل الاهلی را این‌بار با کسب نتیجه شاهد باشیم. پرسپولیس برای این مسابقه کنعانی‌زادگان و اورونوف را در اختیار ندارد و سعید صادقی هم به علت تنبیه انضباطی همراه تیم به قطر نرفته تا عملاً سه بازیکن از دور خارج شوند. با این حال بازگشت امید عالیشاه می‌تواند خبر خوبی برای پرسپولیسی‌ها باشد. در عین حال نکته اینجاست که به احتمال زیاد ترکیب پرسپولیس به نسبت بازی مقابل چادرملو باز هم دچار تغییراتی خواهد شد تا همچنان گاریدو و تیمش بر مدار تغییر در هر مسابقه گام بردارند و خبری از ارنج ثابت و یکسان در دو مسابقه متوالی نباشد.

با در نظر گرفتن اینکه برخلاف بازی‌های لیگ برتر می‌توان 23نفر را وارد لیست کرد احتمالاً گاریدو از بیشتر نفرات خود و حتی چند جوان در فهرست بازی با السد سود خواهد برد و غیر از بازیکنانی مثل امیررضا رفیعی، سمیر حبوباتی و علیرضا عنایت‌زاده احتمالاً یعقوب براجعه و شاید ابوالفضل بابایی هم در لیست باشند. اما ترکیب ابتدایی و تغییراتش می‌تواند جذاب‌تر هم باشد. در گمانه‌زنی برای ارنج اصلی دوشنبه شب پرسپولیس حداقل دو ابهام وجود دارد. با مصدومیت کنعانی‌زادگان احتمالاً پورعلی‌گنجی یا فرشاد فرجی کنار گولسیانی در قلب دفاع بازی خواهند کرد و ایوب‌العملود به دفاع راست بازمی‌گردد و میلاد محمدی کماکان در جناح چپ بازی خواهد کرد.

همچنین با اینکه یاسین سلمانی مقابل چادرملو در ترکیب اصلی حضور داشت اما احتمالاً باز هم سروش رفیعی را کنار مسعود ریگی در مرکز زمین خواهیم دید و مقابل آنها امید عالیشاه در پست10 بازی خواهد کرد. در عین حال اگر عالیشاه نود دقیقه‌ای نباشد شاید دوباره یاسین فیکس شود چرا که حالا او جلوتر از محمد خدابنده‌لو به ترکیب اصلی نزدیک‌تر است. با در نظر گرفتن اینکه احتمالاً عالیشاه یا سلمانی در پست10 بازی خواهند کرد فرضیه بازی کردن لوکاس ژوائو در ترکیب اصلی که زمزمه‌هایی درباره‌اش شنیده می‌شد پیچیده خواهد شد اما بعید است این اتفاق بیفتد.

وحید امیری در این مسابقه هم جایگزین اورونوف در پست وینگر چپ خواهد بود و فرشاد احمدزاده نیز خوش‌شانس است که با مصدومیت اورونوف و بیرون گذاشتن صادقی به او بازی خواهد رسید. علی علیپور هم شانس این‌را دارد تا بعد از گلزنی مقابل پاختاکور به تعداد گل‌های آسیایی خود بیفزاید به‌خصوص اینکه سابقه خوبی در گلزنی مقابل السد دارد.

در چنین شرایطی احتمالاً لوکاس، آل‌کثیر، خدابنده‌لو و سلمانی تنها نیروهای حاضر روی نیمکت به عنوان بازیکنان تعویضی در فاز حمله خواهند بود و با حضور فرشاد فرجی، میلاد سرلک، سعید مهری و چهار بازیکن دیگر روی نیمکت جوان‌هایی هستند که پیشتر به نام آنها اشاره شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز