خبرگزاری کار ایران

شکایت شفر و استراماچونی بیاید توی سرمان می‌زنیم

قربانی: مدیریت استقلال 5-6 سال است که زیر سوال رفته چون با رابطه به این باشگاه می‌آیند

قربانی: مدیریت استقلال 5-6 سال است که زیر سوال رفته چون با رابطه به این باشگاه می‌آیند
کد خبر : ۸۶۳۸۲۶

مدافع سابق استقلال معتقد است این باشگاه مدتهاست که از سوء مدیریت رنج می‌برد

به گزارش ایلنا،پیروز قربانی مدافع سابق استقلال معتقد است این باشگاه مدتهاست که از سوء مدیریت رنج می‌برد و به همین خاطر دچار مشکلات زیادی شده است چرا که مدیران غیرتخصصی وارد این باشگاه شده و نه تنها گره‌ای از کار استقلال باز نکرده‌اند بلکه مشکلات این باشگاه را بیشتر و بزرگ تر کرده‌اند و اگر پرونده شفر و استراماچونی هم به فیفا برود آن زمان است که هواداران متوجه می‌شوند استقلال چه معضلات بزرگی دارد.

در مورد اتفاقاتی که برای میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا افتاد چه نظری دارید؟

بالاخره اتفاقی است که افتاده و باید ببینیم چه دلایلی وجود داشته که می‌خواستند ما را از میزبانی محروم کنند. این مشکلات را با منطق و مذاکره می‌شود حل کرد اما اینکه بگوییم در مسابقات شرکت نمی‌کنیم دردی از ما دوا نمی‌کند.آنها برای این کار دلایلی داشتند حالا دلیل آنها سیاسی بوده یا هر چیز دیگری فرقی نمی‌کند و باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که چنین تصمیمی گرفته اند. موضع گیری باشگاههای ما که سریع گفتند در بازیها شرکت نمی‌کنیم منطقی نبود و وقتی به مالزی رفتند و دیدند عدم شرکت ما در مسابقات چه عواقبی برای فوتبال ما دارد سریع حرف شان عوض شد و گفتند شرکت می‌کنیم. ما وقتی زیر مجموعه یک جایی هستیم باید قوانین را رعایت کنیم و باید تابع قوانین ‌afc  باشیم. باید با آنها صحبت کنیم و آنها را قانع کنیم که کشور ما امن است و مشکلی ندارد. اینکه ایران امن است و مشکلی ندارد را ما می‌دانیم اما باید برای آنها هم دلیل قانع کننده بیاوریم. فوتبال جاذبه بالایی دارد و سرگرمی جامعه است و باید حواسمان بیشتر جمع باشد.

چه تصوری از بازی امروز استقلال و الکویت در کشور امارات دارید؟

بالاخره در هر تورنمنتی بازی اول مهم است و استقلال هم می‌تواند شروع خوبی در آسیا داشته باشد. من از تیم الکویت شناخت خاصی ندارم اما این تیم نمی‌تواند برای استقلال زیاد مشکل ساز باشد و با توجه به تغییر کادر فنی استقلال این بازی می‌تواند شروع خوبی برای تیم ما باشد.

البته استقلال با توجه به اتفاقات اخیر آمادگی بالایی ندارد. این قضایا برای استقلال در پلی آف آسیا مشکل ساز نمی‌شود؟

امیدوارم که مشکل ساز نشود. آن بیانیه دادن‌ها و اعلام کردن عدم شرکت در مسابقات برای تیم‌های ما تبعات دارد. فرهاد مجیدی در مصاحبه‌ای گفته بود بهتر است در این مسائل نظر مربیان و بازیکنان را هم بپرسند که حرفش درست بود. مدیران ما باید کار کارشناسی انجام بدهند چون ابزار قدرت دست کنفدراسیون فوتبال آسیا است و باید با منطق جلو برویم. صد در صد آنها انگیزه‌های سیاسی دارند اما با مذاکره و منطق می‌شود این مشکلات را حل کرد. باشگاههای ما باید خیلی قوی شوند چون اول شتاب زده عمل کردند و گفتند که در بازیها شرکت نمی‌کنیم و تا فهمیدند جریمه‌های سنگینی در انتظارشان است سریع حرف شان را عوض کردند.

این اولین بازی رسمی استقلال با کادر فنی جدیدش است. نتیجه بازی با الکویت چقدر می‌تواند برای مجیدی و دستیارانش مهم باشد؟

استقلال می‌تواند با یک برد خوب هم بازیکنان و هم کادر فنی اش را دلگرم و امیدوار کند و جو بدی که بعد از رفتن استراماچونی وجود داشت را از بین ببرد و شرایط را برای کادر فنی عوض کند.

فرهاد مجیدی در مصاحبه‌ای که به آن اشاره کردید مدیران باشگاه استقلال را زیر سوال برد. در مورد این مشکلات درون باشگاهی چه نظری دارید؟

مدیران استقلال الان چند سال است که زیر سوال هستند و یک سری اتفاقات افتاد و مشکلاتی به وجود آمد که به خاطر سوء مدیریت بود. نمی‌دانم مدیریت ورزش و فوتبال ما چه زمانی درست می‌شود اما این را می‌دانم که هر چه می‌گوییم فایده‌ای ندارد و صدای همه درآمده است. مدیریت ورزش و فوتبال ما دست آدم‌های غیرتخصصی است که این اتفاقات می‌افتد. سابقه و تحصیلات مدیران فدراسیون فوتبال و باشگاههای ما را ببینید تا متوجه شوید چه می‌گویم و این اتفاق خوبی برای ورزش ما نیست. ما در المپیک 3 تا مدال می‌آوریم و از آن به عنوان موفقیت نام می‌برند ام کشورهای دیگر در المپیک 100 تا مدال می‌گیرند و به اندازه ما تبلیغات نمی‌کنند و روی آن مانور نمی‌دهند. اینها مدیریت غیرتخصصی است.

چاره کار در این شرایط سخت چیست؟

تا وقتی مدیران دولتی در ورزش ما هستند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. آدم هایی به ورزش ما می‌آیند و مدیریت می‌کنند که تحصیلات و تخصص آن را ندارند و فقط رابطه دارند. هر جا ثبات مدیریت باشد موفقیت هم به دست می‌آید مثل والیبال ایران که ثبات مدیریت یکی از دلایل شکوفاشدن آن بود. ما فکر می‌کنیم از همه بیشتر می‌فهمیم اما در مورد ورزش‌های وارداتی باید یاد بگیریم، چه ایرادی دارد که ما یاد بگیریم؟ شما برنامه ریزی کشور قطر را در فوتبال ببینید یا تحقیق کنید در ترکیه چه اتفاقی افتاده است. باید قبول کنیم که ما وقتی 45 سال است به المپیک نرفته‌ایم حتما یک مشکلی بوده و هنوز هم ما نفهمیدیم که مسول تیم امید در ایران کمیته ملی المپیک است یا فدراسیون فوتبال و مدیریت ضعیف باعث این اتفاقات می‌شود.

فرهاد مجیدی با توجه به مشکلاتی که استقلال دارد می‌تواند موفق شود؟

کارش خیلی سخت است. مجیدی با یک مدیریتی رو به رو است که اصلا مدیریت نیست. استقلال 5-6 سال است که مشکل مدیریتی دارد. جو بدی بعد از رفتن استراماچونی ایجاد شد و عوامل داخل و خارج از کشور این جو را ایجاد کردند اما با چند تا برد پشت سر هم جو بهتر می‌شود. این جو برنامه ریزی شده بود و استراماچونی و باشگاه می‌خواستند به اهداف شان برسند و الان استراماچونی غرامت خواسته است ومشکلات هر روز بیشتر می‌شود. همه این مشکلات هست اما استقلال همیشه استقلال است و کسی نمی‌تواند منکر شود که استقلال پرافتخارترین تیم ایران و آسیا است. استقلال سابقه و ریشه دارد و این مشکلات می‌گذرد و روزهای خوب فرا می‌رسد.

این مشکلات بالاخره چه زمانی حل می‌شود؟

زمانی که یک سری آدم‌ها از استقلال برای رسیدن به اهداف شان پله نسازند. من مصاحبه فرهاد را خواندم و یک سری آدم‌ها به غلط یا درست وارد چارت مدیریتی باشگاه می‌شونداما وقتی از استقلال می‌روند دیگر حق ندارند در مورد این باشگاه حرف بزنند و نظر بدهند. این افراد متاسفانه از بیرون برای استقلال حواشی درست می‌کنند و در فضای مجازی هر کاری که دلشان بخواهد می‌کنند و کسی هم نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. در قضیه استراماچونی دیدیم که چه اتفاقی افتاد و متاسفانه حواشی زیادی به وجود آمد. الان جو استراماچونی آرام شده اما شفر و استراماچونی دنبال پول شان می‌روند و آن موقع است که باید بزنیم توی سرمان که این پولها را از کجا بیاوریم؟ اینهایی که چنین جوی ایجاد می‌کنند به فکر آینده استقلال نبودند و نیستند. الان هم هر پرونده‌ای به فیفا می‌رود ما بازنده ایم. استراماچونی یک و نیم میلیون دلار غرامت خواسته و از آن شرایط به نفع خودش استفاده کرد و از هواداران استلال سوء استفاده کرد و تبعات آن راباشگاه استقلال در آینده خواهد دید.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز