خبرگزاری کار ایران

رضا کرملاچعب در گفت و گو با ایلنا:

خودم هم موافق انتخاب فنلاند نبودم؛ آمدم تا ترانسفر شوم/ منطقی نیست کی روش الان من را دعوت کند؛‌می دانم من را می بیند

خودم هم موافق انتخاب فنلاند نبودم؛ آمدم تا ترانسفر شوم/ منطقی نیست کی روش الان من را دعوت کند؛‌می دانم من را می بیند
کد خبر : ۶۷۱۸۹۷

مهاجم ایرانی تیم کوکولای فنلاند درباره عملکردش در این تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، بی شک یکی از عجیب ترین لژیونرهای فوتبال ایران در حال حاضر رضا کرملاچعب است. بازیکنی که چند سال قبل و در لیگ چهاردهم به خاطر گل دقایق پایانی به پرسپولیس با لباس نفت مسجد سلیمان و آن خوشحالی خاص چهره شد و سپس راه تیمهای پرسپولیس و استقلال خوزستان را در پیش گرفت اما به موفقیت نرسید و نهایتا برای ادامه فوتبالش لیگ دوی فنلاند را انتخاب کرد. او این روزها در تیم کوکولا بازی می کند. گفت و گوی ایلنا بااین بازیکن را بخوانید:

×اولین سوالی که در ذهن علاقمندان به وجود می آید این است که چرا فنلاند؟ دلیل انتخاب این کشور برای رضا کرملاچعب چه بود؟

سوال درست و منطقی است. چرا لیگ فنلاند و چرا لیگ دوی فنلاند؟ من خودم خیلی موافق این انتخاب نبودم. ولی به هر حال بازیکن جوان باید به تیمی برود که بیشتر بازی کند و دیده شود و از آن تیم راحت تر ترانسفر شود. طبیعتا در تیمهای ضعیف تر می شود بیشتر بازی کرد و بیشتر به چشم آمد و همچنین می توان راحت تر جدا شد و ترانسفر شد. به همین خاطر بود که من تصمیم گرفتم امسال را در این تیم بگذرانم.

×بعد از سوشا مکانی و شهاب زاهدی که به نروژ و ایسلند رفتند، تقریبا می توان گفت که تو سومین فوتبالیستی هستی که کشور خاصی را برای فوتبالت انتخاب کردی. سطح لیگ فنلاند چطور است و می شود آن را با ایران مقایسه کرد؟

وضعیت فوتبال این سه کشور که اشاره کردید با ایران بسیار متفاوت است. در ایران یک شکل دیگری از فوتبال را به ما یاد می دهند و در فوتبال سبک خاص دیگری دنبال می شود. شهاب هم اتفاقا دوست خوب من استو خوب کار می کند. من فکر می کنم که شاید مردم ما چون آشنایی ندارند از لیگ هایی به این شکل، فکر می کنند که لیگ های آماتور یا سطح پایین هستند اما اصلا اینطور نیست.

خودم هم موافق انتخاب فنلاند نبودم؛ آمدم تا ترانسفر شوم/ منطقی نیست کی روش الان من را دعوت کند؛‌می دانم من را می بیند

×در حال حاضر صدرنشین لیگ دوی فنلاند هستید. چند هفته تا پایان مسابقات باقی مانده است. عملکردت چطور بوده و آیا می توانید به لیگ یک این کشور راه پیدا کنید؟

بله. همانطور که گفتید تیم در صدر جدول است. تمام تلاشمان را می کنیم تا صعود کنیم. صعود به لیگ یک این کشور برای من هم بسیار مهم است. در اینده من هم بسیار مهم خواهد بود و باید ببینم وضعیتم چطور می شود. خدا را شکر در این چند ماه گل های مهم و سرنوشت سازی را هم به ثمر رساندم و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

×خیلی ها گمان می کنند که یکی از دلایل حضورت در فنلاند این بود که نهایتا به تیم ملی برسی چون کی روش نگاه ویژه ای به لژیونرها دارد. اینطور است؟

راستش را بخواهید الان و در این برهه به این مساله فکر نکردم. منطقی هم نیست که آقای کی روش بخواهد من را در حال حاضر دعوت کند. ما کاوه رضایی را داریم که خیلی خوب کار می کند اما نهایتا خط می خورد و دعوت نمی شود. من عجله ای برای اثبات خودم ندارم چون می دانم که می توانم به آن چیزی که می خواهم برسم. مطمئنم آقای کی روش بازی و وضعیت من را پیگیری می کند و زیر نظر خواهد داشت. سه سال پیش ایشان لطف کردند و پیغام فرستادند. در صفحه شخصی شان در فیس بوک از من یاد کردند و تعریف کردند. من باید به آنجایی برسم که بدانم می توانم به تیم ملی کشورم کمک کنم.

×از فنلاند بیشتر بگو و اینکه معروف ترین فوتبالیست این کشور سامی هیپیا است. بازیکن و کاپیتان سابق لیورپول که حالا چند سالی است وارد جرگه مربیان شده است.

بله. همانطور که گفتید معروف ترین سامی هیپیا است. فنلاندی ها مردم سرد و خشکی هستند و اصلا مثل ما ایرانی ها گرم نیستند. هم سبک زندگی و هم سبک فوتبالشان متفاوت است. شرایط آب و هوایی هم اینجا به شدت متفاوت است و روی اخلاق مردم هم تاثیر گذاشته است. با این حال در مجموع انسان های محترم و خوبی هستند و با آنها مشکلی نداشته ام.

×در این چند ماه توانستی با آنها ارتباط برقرار کنی؟ نظر آنها درباره ایران چیست؟

جالب است بدانید اینجا ایرانی زیاد دارد و من با آنها در ارتباط هستم. فوتبال ایران را ولی زیاد نمی شناسند و شناخت زیادی ندارند. کشور فوتبال پروری نیستند اما رابطه بدی هم با آن ندارند و دنبالش می کنند.

×فوتبال ایران را هنوز دنبال می کنی؟ قصد بازگشت داری یا خیر؟ تیم اولت نفت مسجدسلیمان دبواره در لیگ برتر حاضر شده و پرسپولیس هم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید.

مسجدسلیمان همیشه در قلب من بوده، هست و خواهد بود. اولین بازی من با لباس این تیم بوده است و نخستین گلم را در این تیم به ثمر رساندم که دست بر قضا به همین تیم پرسپولیس بود. این تیم و هوادارانش برای من خیلی دوست داشتنی هستند. پرسپولیس هم جای خودش را دارد. من دو سال در این تیم بودم و تجربیات خوبی را به دست آوردم.

خودم هم موافق انتخاب فنلاند نبودم؛ آمدم تا ترانسفر شوم/ منطقی نیست کی روش الان من را دعوت کند؛‌می دانم من را می بیند

×سوال‌آخر. دربی 88 در راه است. نتیجه را چه پیش بینی می کنی؟

بازی های دربی هیمشه سخت و متفاوت بوده است. پرسپولیس به خاطر محرومیت از نقل و انتقالات شرایط دشواری را پیش رو دارد اما روحیه بازیکنان بالاست. ودر سوی مقابل استقلال به خاطر نتایج اخیر تحت فشار است. فکر می کنم و امیدوارم که در کنار یک بازی خوب پرسپولیس برنده این مسابقه باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز