خبرگزاری کار ایران

نقل و انتقالات نیم فصل؛ فرصت یا تهدید؟

پرسپولیس به روزهای سختش رسیده است؟

با جدایی قطعی سه بازیکن پرسپولیس در نیم فصل، نیمکت این تیم بیش از گذشته نیاز به تقویت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم پرسپولیس، صدرنشین فعلی لیگ برتر که باید کمتر از سه ماه دیگر وارد کارزار سخت لیگ قهرمانان آسیا شود، این روزها درگیر اپیدمی جدایی بازیکنان خود شده است. نیمکت پرسپولیس که به گفته اغلب کارشناسان و پیشکسوتان این باشگاه، در حد و اندازه تیم اصلی نیست، این روزها به جای تقویت شدن، با جدایی بازیکنان اثرگذار پرسپولیس، هر روز بیشتر از گذشته تضعیف می‌شود.

روز گذشته، بعد از چند هفته گمانه‌زنی بالاخره مشخص شد که در فصل نقل و انتقالات زمستانی، امید عالیشاه نیز با جدایی از پرسپولیس، همانند احمد نورالهی دیگر هم‌تیمی خود برای سپری کردن دوران سربازی راهی تراکتورسازی تبریز خواهد شد. این در حالی است که جدایی محمد آرام طبع نیز از پرسپولیس قطعی شده تا به این ترتیب پرسپولیس در نیم فصل لیگ برتر، سه بازیکن خود را که دوتای آنها جزو مهره‌های مهم و قابل اتکای این تیم نیز بودند را از دست بدهد تا نیمکت سرخپوشان در روزهای آینده بیش از پیش خالی از بازیکن شود.

این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که این باشگاه جدا از بحث رقابت با تراکتورسازی بر سر قهرمانی لیگ برتر، باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز به مصاف تیم‌های قدرتمندی مانند الهلال عربستان و الریان قطر برود. تیم‌هایی که نه تنها در حال حاضر بازیکنان بسیار با کیفیت خارجی در ترکیب خود دارند، بلکه قرار است با جذب نفرات جدید خود را برای حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان تقویت کنند.

پرسپولیس این روزها در شرایطی با سونامی جدایی بازیکنان خود روبرو است که حتی در صورت عدم جدایی عالیشاه، نورالهی و آرام طبع هم برای ادامه لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، با مشکل کمبود بازیکن اثرگذار روی نیمکت خود مواجه بود و نیاز داشت تا در تمام خطوط تیمی خود، از جمله پست‌های مدافع میانی و مهاجم، بازیکن خوب جذب کند اما حالا با اتفاقات رخ داده که موجب خالی شدن یکباره لیست بازیکنان و نیمکت این تیم خواهد شد، نیاز این تیم به جذب بازیکن بسیار بیشتر از قبل خواهد بود. کاری که البته بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد.

نباید فراموش کرد که معمولاً جذب بازیکن در نیم فصل به دلیل قرارداد داشتن بازیکنان خوب و با کیفیت داخلی و خارجی با باشگاه‌های دیگر، به مراتب سخت‌تر و دشوارتر از ابتدای فصل است و حتی اگر پرسپولیس بتواند باشگاهی را برای جذب یک بازیکن راضی کند، قطعاً باید هزینه بیشتری نسبت به ابتدای فصل برای خرید یک بازیکن هزینه کند. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که کار مدیران پرسپولیس برای تقویت نیمکت این تیم را بسیار سخت خواهد کرد. ضمن اینکه نیاز این تیم به جذب حداقل 5 بازیکن باکیفیت در پست‌های مختلف، سختی کار مدیران این باشگاه را برای تقویت تیم برانکو بیشتر هم خواهد کرد.

مدیرانی که در ابتدای فصل با کم‌توجهی به برنامه سخت و فشرده پیش روی این تیم در فصل جاری، فعالیت مناسبی برای جذب بازیکنان باکیفیت نداشتند و به جای جذب بازیکنان مناسب و یا حداقل تمدید قرارداد با نفراتی همچون مایکل اومانیا، جری بنسون و لوکا ماریچ که همگی عملکرد خوبی در فصل گذشته داشتند، سه بازیکن بی‌کیفیت صربستانی و اوکراینی را جذب کردند. بازیکنانی که نه تنها از نظر فنی هیچ کمکی به بهتر شدن پرسپولیس نکردند، بلکه لیست بازیکنان خارجی این تیم را هم پر کردند و حالا در صورتی که این باشگاه بخواهد بازیکن خارجی دیگری را جذب کند، باید هزینه بسیار زیادی را ابتدا برای فسخ قرارداد خارجی‌های فعلی بپردازد.

پرسپولیس مسیر بسیار سختی را پیش رو دارد. رقابت بر سر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر و حضور همزمان در لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار دشواری است که برای سربلند بیرون آمدن از آن پرسپولیس نیاز به تیمی مقتدر دارد. تیمی که در تمام پست‌های خود دو بازیکن با کیفیت داشته باشد تا در کوران رقابت‌های پیش رو دچار افت و نوسان نشود. فاکتوری که در حال حاضر نه تنها در پرسپولیس وجود ندارد، بلکه با توجه به شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد به آن برسد و به همین دلیل باید گفت این باشگاه پرطرفدار و مردمی آینده چندان خوبی پیش روی ندارد.

 

 

کد خبر : ۴۳۹۷۰۹