خبرگزاری کار ایران

ترسیم چشم‌اندازی بزرگ برای کشتی سبک‌وزن با شاهکار امیدهای ایران

ترسیم چشم‌اندازی بزرگ برای کشتی سبک‌وزن با شاهکار امیدهای ایران
کد خبر : ۱۵۴۷۷۹۱

پس از قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی در مسابقات امیدهای جهان، می‌توان چشم‌انداز بزرگی برای آینده کشتس سبک وزن ایران ترسیم کرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران همان‌طورکه قابل پیش‌بینی بود به راحتی قهرمانی مسابقات امیدهای جهان را به دست آورد. این تیم تا روز آخر با گرجستان رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی داشت اما روز آخر ورود دو قهرمان ایران ورق را برگرداند و فرنگی‌کاران ایران در تیرانا قهرمانی را جشن گرفتند. علی احمدی وفا در وزن 55 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم در روز پایانی دو مدال طلا گرفتند تا تفاوت کشتی ایران با دنیا را یکبار دیگر به رخ بکشند. احمدی وفا که سومین طلای جهانی را در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امیدها به دست آورد، در دیدار فینال راشد ممدوف را شکست داد که مدال نقره قهرمانی اروپا در رده سنی بزرگسالان را همین چند ماه پیش به دست آورد تا نشان بدهد در عین جوانی بسیار توانمند است.

البته کشتی فرنگی ایران در پنج وزن دوم عملکرد بسیار بهتری را داشت و علاوه بر علی احمدی وفا و فردین هدایتی؛ عرفان جرکنی و علی اسکو هم به مدال برنز رسیدند تا تیم ایران در پنج وزن صاحب چهار مدال شود. با توجه به مدال‌هایی هم که در پنج وزن اول به دست آمده بود، کشتی فرنگی ایران توسط محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا و دانیال سهرابی در وزن ۷۲ و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند و با توجه به خارج شدن یک نفر از ترکیب ده نفره ایران، در واقع در 9 وزن صاحب هفت مدال شدند که نتیجه بسیار خوبی محسوب می‌شود اما مهم‌تر از این قهرمانی، معرفی چند پدیده بود که می‌توانند آینده کشتی فرنگی ایران را در رده بزرگسالان بیمه کنند.

کشتی فرنگی ایران بعد از حمید سوریان هرگز نتوانست در سبک وزن کشتی‌گیر قابلی داشته باشد اما حالا علی احمدی وفا با رشدی که در این سال‌ها داشته توانسته یک گام بلند برای آینده کشتی فرنگی بردارد. بدون شک علی احمدی‌وفا در جهانی سال آینده مدعی جدی رسیدن به دوبنده تیم ملی بزرگسالان است و می‌تواند با پویا دادمرز رقابت سختی را داشته باشد اما رسیدن او به تیم ملی می‌تواند نوید یک جانشین خوب برای حمید سوریان باشد. کاری که تا اینجا احمدی وفا انجام داده، سوریان هم انجام نداده بود. حمید سوریان قهرمانی خود در کشتی فرنگی را با طلای جوانان جهان شروع کرد ولی احمدی وفا هم طلای نوجوانان را دارد و هم طلای امیدهای جهان را به همین دلیل او می‌تواند یک استثنا در کشتی ایران باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز