خبرگزاری کار ایران

آغاز مسیر جدید بسکتبال ایران با سرمربی یونانی

آغاز مسیر جدید بسکتبال ایران با سرمربی یونانی
کد خبر : ۱۵۴۶۰۳۳

دو هفته دیگر تمرینات تیم ملی بسکتبال زیر نظر سرمربی جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دور جدید تمرینات تیم ملی بسکتبال زیر نظر سرمربی یونانی، از نیمه آبان برای حضور در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا شروع می‌شود. این دور از تمرینات از 15 آبان در تهران و در سالن زنده‌یاد محمود مشحون آغاز می‌شود و تا آغاز دیدارهای این پنجره ادامه دارد. به همین منظور رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بعد از برگزاری دیدارهای هفته هفتم تعطیل می‌شود. تیم ملی بسکتبال در چهارچوب پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا، جمعه دوم آذر در تهران به مصاف قزاقستان می‌رود و بعد راهی قطر می‌شود تا 5 آذرماه به مصاف تیم ملی این کشور برود.

از آنجا که این اردو دومین اردوی تیم ملی است که زیر نظر سوتیریس مانولوپولوس، سرمربی یونانی برگزار می‌شود، جای امیدواری است که بهترین‌ها بدون دخالت مربیان ایرانی برای ترکیب تیم ملی در کاپ آسیا انتخاب شوند.

البته از اردوی قبلی هم خبر رسیده که مانولوپولوس تمرینات خوب و خیلی فنی برای بازیکنان ایرانی در نظر گرفته است و ملی‌پوشان هم بعد از مدت‌ها نداشتن سرمربی، با انگیزه‌ای بالا و جدی‌تر در اردو برای جلب نظر سرمربی یونانی تمرین می‌کردند. شخصیت بالای سوتیریس اهرم موفقیت او در جمع تیم ملی بسکتبال ایران است. او تعارف کمتری در انتخاب نفرات تیم ملی دارد و شایستگی بازیکنان برای این سرمربی حرف اول را می‌زند. سوابق سرمربی یونانی نشان می‌دهد، در تصمیمات خود بسیار قاطع است و با بی‌نظمی در تیم کنار نمی‌آید. مانولوپولوس سبک بسکتبال متنوعی را دنبال می‌کند و قطعاً احتمال تغییر در فهرست اولیه تیم ملی وجود دارد. ضمن اینکه او انعطاف بالایی نیز در تغییر اسامی بازیکنان مورد نظر خود بنا به تاکتیک‌های ویژه‌ای که در نظر می‌گیرد، دارد.

هر چند فدراسیون و جامعه بسکتبال دنبال تعیین عیار اصلی این سرمربی یونانی در رقابت‌های آسیایی و پنجره اول هستند، اما بدون شک برای سنجش بیشتر و پیاده‌سازی ایده‌هایش مانند هر مربی دیگری باید به او زمان داد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز