خبرگزاری کار ایران

جدالی برای صدرنشینی و صعود به جام جهانی

ایران - قطر: به وقت انتقام

ایران - قطر: به وقت انتقام
کد خبر : ۱۵۴۲۸۷۷

بعد از شکست تلخ شاگردان قلعه نویی در نیمه نهایی جام ملت‌ها مقابل عنابی‌ها، اکنون دو تیم در انتخابی جام جهانی برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، بالاخره زمان رویارویی یوزهای ایرانی با تیم ملی قطر فرا رسید و شاگردان امیر قلعه‌نویی ساعت 19:30 به مصاف شاگردان مارکس لوپس اسپانیایی خواهند رفت. ملی‌پوشان کشورمان در حالی به مصاف قطر می‌روند که پیش از برگزاری این دیدار صحبت‌هایی در خصوص میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد مطرح بود اما اتفاقات غیرفوتبالی باعث شد تا تیم ملی در ورزشگاه راشد امارات میزبان قطری‌ها باشد. دیدار تیم ملی مقابل قطر اهمیت زیادی برای تیم ملی کشورمان دارد چرا که تیم ملی در دیدارهای گذشته به 2 پیروزی مقابل قرقیزستان و امارات و یک تساوی مقابل ازبکستان دست یافته و با این نتایج در جدول گروه A پس از ازبکستان با 7 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.
 آخرین دیدار تیم ملی با قطر تداعی‌کننده یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران است و اکنون شاگردان امیر قلعه‌نویی فرصت دارند ۲۵۱ روز پس از شکست عجیب ۳ بر ۲ در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها، تا حدی آن باخت را جبران کنند. هرچند تلخی آن شکست به قول مهدی طارمی به شکلی است که با پیروزی در بازی سه‌شنبه هم از بین نمی‌رود. با وجود این بردن تیم قطر ثابت خواهد کرد حذف در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها حق ایران نبود و حریف با خوش‌شانسی به فینال و در نهایت دومین قهرمانی متوالی‌اش در جام ملت‌ها رسید‌. یکی از کلیدهای برتری در این بازی مهار اکرم عفیف است که در دیدار اخیر به کابوس تیم ملی تبدیل شد و انتظار می‌رود کادرفنی تیم ملی تدابیر ویژه‌ای را برای این مهم به کار بگیرد. قطر اکنون در جایگاه ۴۴ دنیا و پنج آسیا قرار گرفته و با ایران به عنوان تیم دوم قاره در دنیا اختلافی ۲۵ پله‌ای دارد.

 

تغییرات ایران نسبت به آخرین تقابل دو تیم

 تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های اخیر با میانگین سنی ۲۹ سال، دومین تیم مسن جام لقب گرفت اما پس از پایان تورنمنت نفرات جوان و جدیدی به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی دعوت شدند تا این میانگین برای اردوی فعلی حدود یک سال و نیم نسبت به جام ملت‌های قطر کم شود. امید ابراهیمی 36 ساله پس از پایان آن تورنمنت از تیم ملی خداحافظی کرد و احسان حاج‌صفی 33 ساله هم دیگر به تیم ملی دعوت نشد. رامین رضاییان، دفاع راست 33 ساله هم در اردوهای اخیر حضور نداشته است. دعوت نشدن این 3 نفر که در ترکیب اصلی دیدار با قطر حضور داشتند و کریم انصاری‌فرد 33 ساله از مهم‌ترین دلایل کاهش میانگین سنی تیم ایران است. در حال حاضر امین حزباوی، محمد مهدی زارع، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد و امیرحسین حسین‌زاده بازیکنان ۲۳ و زیر ۲۳ سالی هستند که برخلاف جام ملت‌ها در اردوی تیم حضور دارند. در این اردو میانگین سنی تیم ملی 4/27 است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز