خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا؛

وضعیت سخت پرسپولیس تا پایان هفته دوم و حریفان سخت‌تر در ادامه راه!

وضعیت سخت پرسپولیس تا پایان هفته دوم و حریفان سخت‌تر در ادامه راه!
کد خبر : ۱۵۳۷۴۴۳

پرسپولیس برای جبران امتیازهای از دست رفته تا هفته دوم لیگ نخبگان آسیا در ۶ بازی سخت فرصت دارد تا امتیازهای ممکن برای صعود به مرحله حذفی را کسب کند.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس که فصل گذشته در آخرین فرمت لیگ قهرمانان آسیا با شکست ناباورانه مقابل الدحیل در همان مرحله گروهی حذف شد، در فصل جدید با سرمربی جدید و‌ تجدید قوا در نقل و انتقلات به دنبال ارائه عملکرد شایسته‌تری در اولین دوره برگزاری فرمت جدید لیگ نخبگان آسیا بود که تا کنون در محقق کردن این امر ناامیدکننده نشان داده است. 

سرخپوشان که به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران مجوز حضور در لیگ نخبگان را دریافت کردند، سال‌‌هاست که در کنار جام‌های رنگارنگ و زیادی که به ویترین خود اضافه کردند، فقط جای جام لیگ قهرمانان آسیا را خالی می‌بینند.

وضعیت سخت پرسپولیس تا پایان هفته دوم و حریفان سخت‌تر در ادامه راه!

اما شرایط مسابقات آسیایی فصل جاری از دو دوره‌ای که پرسپولیس به فینال آسیا راه یافت و دستش از کسب جام کوتاه ماند، زمین تا آسمان فرق دارد و حضور تیم‌های متمول عربی و خرج‌های کلان و حضور ستاره‌های بزرگ اروپایی، سطح مسابقات را برای نمایندگان ایران بیش از حد سخت کرده تا حالا حتی ممکن است کار استقلال و پرسپولیس برای صعود به مرحله حذفی به اما و اگر هم کشیده شود.

پرسپولیس در پایان هفته دوم و در حالی که فقط ۶ بازی فرصت جبران مافات دارد، یک امتیازی است و در جدول ۱۲ تیمی، در رده نهم قرار دارد. سرخ‌ها در دیدار اول علی‌رغم ارائه عملکردی بهتر از حریف پرستاره اما با بدشانسی شکست خوردند و در گام دوم مقابل پاختاکور در شهر قدس، زمین و زمان و باران و سختکوشی ازبک‌ها نگذاشت تا آن‌ها سه امیتاز کامل دیدار خانگی خود را کسب کنند. 

وضعیت سخت پرسپولیس تا پایان هفته دوم و حریفان سخت‌تر در ادامه راه!

طبق فرمت جدید لیگ نخبگان آسیا تیم‌ها در مرحله گروهی با ۸ تیم دیدار می‌کنند که در ۴تای این بازی‌ها میزبان هستند؛ پرسپولیس تا کنون مقابل الاهلی در خارج از خانه و مقابل پاختاکور در خانه صف‌آرایی کرده که در ادامه شرایط شش بازی باقی‌مانده سرخ‌ها را بررسی خواهیم کرد.

وضعیت سخت پرسپولیس تا پایان هفته دوم و حریفان سخت‌تر در ادامه راه!

 

السد - پرسپولیس: ۳۰ مهر

السد با هدایت فلیکس سانچز اسپانیایی علیرغم عملکرد ناامیدکننده در لیگ ستارگان قطر (۶ بازی، ۳ برد و ۳ باخت)، در لیگ نخبگان آسیا تا به اینجای کار عملکرد خوبی داشتند و در هفته اول، العین مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در امارات با نتیجه ۱-۱ متوقف کردند و در هفته دوم مقابل استقلال ایران با پیروزی ۲ بر ۰ هر سه امتیاز خانگی را کسب کردند تا حالا با اطمینان خاطر بیش‌تری از لحاظ شرایط جدولی و امیتازات جمع شده، مهیای دیدار با پرسپولیس شوند. 

این بازی به میزبانی السد در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار خواهد شد و حریف قطری سرخپوشان از حضور کامل هوادارانش بهره می‌گیرد، در سوی مقابل پرسپولیس با کیفیت بالای چمن می‌تواند بازی بهتری ارائه دهد و به نوعی محکوم به پیروزی در این دیدار سخت خواهد بود تا خود را از قعر جدول بالا بکشد.

 

پرسپولیس - الغرافه: ۱۴ آبان

الغرافه که در گام نخست مقابل استقلال با سه گل شکست خورد، به فکر جذب سرخیو ریکو دروازه‌بان سابق پاری‌سن ژرمن را به خدمت گرفت و در دیدار دوم، العین را چهارتایی کرد. این تیم از ستاره‌های مطرحی چون خوسلو و یاسین براهیمی و فرجانی ساسی و.. در فاز هجومی‌اش بهره می‌گیرد و پرسپولیس برای کسب هر سه امیتاز دیدار خانگی‌اش مقابل این تیم کار سختی در پیش دارد.

 

الریان - پرسپولیس: ۵ آذر

الریان که قرار است حدود دو ماه دیگر در ورزشگاه احمد بن علی میزبان نماینده کشورمان باشد، وضعیت وخیم‌تری نسبت به سرخ‌پوشان تا هفته دوم دارد و طبق قرعه سختی که برای این تیم در آمد، الریان در هفته اول مقابل الهلال ۳-۱ و در هفته دوم مقابل النصر ۲-۱ شکست خورد و هیچ امتیازی تا کنون کسب نکرده است. 

پرسپولیس می‌تواند با یک بازی حساب‌شده مقابل این تیم به کسب پیروزی و سه امتیاز امیدوار باشد.

 

پرسپولیس - الشرطه: ۱۲ آذر

پرسپولیس یک هفته پس از دیدار با الریان باید میزبان الشرطه عراق باشد. این تیم که یکی از گزینه‌های حذف در مرحله گروهی است و ستاره مطرحی در تیم خود ندارد، با این حال در هفته اول از النصر یک امیتاز گرفت و در هفته دوم مقابل الهلال با ۵ گل شکست خورد. پرسپولیس با توجه به شرایط میزبانی از این تیم می‌تواند مقابل این تیم پیروز شده و سه امتیاز این دیدار را نیز به حساب خود واریز کند.

 

الهلال - پرسپولیس: ۱۶ بهمن

سخت‌ترین حریف پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی و بخت اول قهرمانی لیگ نخبگان آسیا آبی‌پوشان ریاض هستند که به نوعی در مسابقات آسیایی همیشه گربه سیاه پرسپولیسی‌ها بودند. 

الهلال مقابل پرسپولیس میزبان است و علاوه بر بهره بردن از حضور تماشاگرانش، ستاره‌های پرشماری را در ترکیب خود دارد و با هدایت ژسوس قطعا به دنبال پیروزی مقابل نماینده کشورمان است. 

با توجه به این شرایط، برای پرسپولیس کسب حداقل امتیازات هم از این دیدار حکم پیروزی دارد.

 

پرسپولیس - النصر: ۲۹ بهمن

احتمال زیاد پرسپولیس قرار است در ورزشگاه آزادی از رونالدو و یارانش میزبانی کند و همین امیتاز ویژه‌ای برای سرخپوشان مقابل تیم پرستاره النصر خواهد بود و از آن جایی که آخرین دیدار مرحله گروهی و امتیازاتش جایگاه تیم‌ها را در جدول و حریف مرحله حذفی (در صورت صعود) را تعیین می‌کند، دو تیم برای پیروزی پا به میدان خواهند گذاشت و پرسپولیس مقابل زردپوشان عربستانی کار سخت و حیثیتی در پیش دارد.

النصر در هفته اول مقابل الشرطه با نتیجه ۱-۱ مساوی کرد و در هفته دوم الریان را با نتیجه ۲-۰ شکست داد.


طبق فرمت لیگ نخبگان آسیا، تیم‌های اول تا هشتم جدول رده‌بندی جواز حضور در مرحله حذفی را کسب خواهند کرد و تیم اول با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم دیدار خواهد کرد.

وضعیت سخت پرسپولیس تا پایان هفته دوم و حریفان سخت‌تر در ادامه راه!

 از این رو پرسپولیس که تا کنون از ۶ امتیاز ممکن فقط ۱ امتیاز کسب کرده، در ادامه راه فقط در ۶ بازی فرصت جبران مافات دارد و اگر از ۱۸ امیتاز ممکن، ۱۱ تا ۱۳ امیتاز کسب کند به احتمال زیاد به مرحله حذفی صعود خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز