خبرگزاری کار ایران

آشنایی با صید جنجالی پرسپولیس؛

بهترین بازیکن سال و حذف‌کننده رونالدو از جام جهانی

بهترین بازیکن سال و حذف‌کننده رونالدو از جام جهانی
کد خبر : ۱۵۱۴۷۶۹

گفته می‌شود یحیی عطیه‌الله با پرسپولیس به صورت قرضی به توافق رسیده تا در فصل جدید در سمت چپ خط دفاعی این تیم به میدان برود.

به گزارش ایلنا، سرانجام پس از کش‌قوس‌های فراوان، براساس آخرین خبرها باشگاه پرسپولیس موفق شده یحیی عطیه‌الله مراکشی را به صورت قرضی از باشگاه سوچی روسیه به خدمت بگیرد و مشکلش در سمت چپ خط دفاعی را مرتفع کند. با این اوصاف جای خالی عبدالکریم حسن به وسیله یک بازیکن عرب‌زبان دیگر پر شد و هر 2 سمت خط دفاعی سرخ‌پوشان تهرانی در فصل جدید در اختیار مراکشی‌ها قرار گرفته است. ایوب العملود، پیش از این به عنوان مدافع راست استخدام شده بود.

 

از مراکش تا یونان با یحیی

یحیی فوتبال خود را در باشگاه محل تولدش یعنی المپیک آسفی استارت زد. او 6 سال برای این به میدان رفت و سپس به مدت یک فصل راهی فوتبال یونان شد تا لباس وولوس را بر تن کند. تجربه نه‌چندان فوق‌العاده در یونان باعث شد تا عطیه‌الله خیلی زود به کشورش بازگردد و به عضویت تیم سرشناس ویداد دربیاید. باشکوه‌ترین دوران بازیگری این مدافع چپ در باشگاه ویداد به ثبت رسید. آن‌ها در کنار هم 2 قهرمانی در لیگ به‌دست آوردند. در سال 2023 فاتح لیگ قهرمانان آفریقا شدند و یحیی موفق شد در سال 2022 بهترین بازیکن تیمش شود و در تیم منتخب فصلِ لیگ هم جایی برای خودش دست‌وپا کند. مدافع تیم ملی مراکش چند ماه قبل بازگشتی دوباره به سوپرلیگ یونان داشت و این‌بار با باشگاه سوچی قرارداد امضا کرد اما به نظر می‌آید همکاری طرفین فعلا به اتمام رسیده و این بازیکن 29 ساله به صورت قرضی راهی پرسپولیس خواهد شد.

 

عطیه‌الله و تیم ملی مراکش؛ از نوجوانی تا بزرگ‌سالی

یحیی عطیه‌الله از همان ابتدا مسیرش به تیم‌های پایه مراکش خورد و در تیم‌های زیر 13، 15، 17 و 23 سال کشورش به میدان رفت. او سرانجام در سال 2022 توسط وحید هلیل هودزیچ به تیم ملی بزرگسالان فراخوانده و به پای ثابت اردوهای شیرهای اطلس تبدیل شد. عطیه‌الله در جام جهانی 2022 و زیر نظر ولید رکراکی تاریخ‌سازی کرد و رتبه چهارم جهان را به ارمغان آورد. او جام را به عنوان بازیکن ذخیره نُصَیر مَزراویِ سرشناس آغاز کرد ولی در ادامه با مصدومیت ستاره کنونی بایرن‌مونیخ، راهی ترکیب اصلی شد. یحیی به جز دیدار با کانادا در دیگر مسابقات به میدان رفت و در جدال با پرتغال و کرواسی 90 دقیقه در زمین حاضر بود. اوج کار این مدافع چپ در مصاف با سلسائوی اروپا در دور یک‌چهارم نهایی بود که در غیاب مزراوی پاس تنها گل مسابقه را با ارسالی زیبا برای یوسف النصیری ارسال کرد و تیمش را به اولین آفریقاییِ تاریخ تبدیل کرد که به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی راه می‌یابد.

 

او با فرم خوب به پرسپولیس می‌آید

مدافع چپ تیم ملی مراکش در فصل 24-2023 هم برای ویداد بازی کرد و هم با لباس سوچی به میدان رفت و ماحصل آن 34 بازی در پست‌های دفاع چپ، هافبک چپ، وینگر چپ، دفاع مرکزی و دفاع راست بود. او در این مدت 5 بار موفق به گلزنی شد و 6 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد. مهم‌ترین گل یحیی در جدال با اسپارتاک مسکو بود که موفق شد تک گل بازی را وارد دروازه حریف کند و سوچی را به بردی ارزشمند برساند. به نظر می‌رسد طی روزهای آینده رسماً از او در قامت بازیکن جدید پرسپولیس رونمایی خواهد شد و باید دید این بازیکن در اولین تجربه حضورش در فوتبال آسیا چه نمایشی خواهد داشت و می‌تواند توقعات بالای هواداران پرسپولیس را برآورده سازد یا خیر.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز