خبرگزاری کار ایران

مرور عملکرد روز دوازدهم و برنامه روز سیزدهم کاروان ایران؛

از طلای هادی تا تاریخ‌سازی مبینا

از طلای هادی تا تاریخ‌سازی مبینا
کد خبر : ۱۵۱۴۶۹۷

روز دوازدهم المپیک 2024 پاریس با کسب مدال طلای محمدهادی ساروی و مدال برنز مبینا نعمت‌زاده و صعود علیرضا مهمدی و سعید اسماعیلی به فینال به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، امین میرزازاده در یازدهمین روز فعالیت رسمی المپیک 2024 پاریس موفق به طلسم‌شکنی شد و توانست در روزی‌که مهدی محسن‌نژاد مسیر در کسب مدال ناکام بود و امین کاویانی‌نژاد از گردونه رقابت‌ها کنار برود، مدال برنز به‌دست آورد؛ مدالی که هم اولین مدال کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس بود و هم اولین مدال تاریخ کشتی فرنگی سنگین‌وزن ایران در المپیک! بعد از درخشش میرزازاده، حالا همگان امیدوار به افزایش شمار مدال‌های کاروان ایران در روز دوازدهم رقابت‌ها هستند.

محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم، روز عملکردی درخشان داشت و توانست به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند و مدال نقره او قطعی است. در کنار ساروی، سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی، 2 نماینده دیگر ایران در رشته کشتی فرنگی به همراه نمایندگانی از رشته‌های قایقرانی (در بخش‌های کانو و کایاک) و تکواندو در روز دوازدهم فعالیت رسمی المپیک 2024 پاریس به مصاف رقبای خود رفتند و به نظر می‌رسد روند مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی ادامه‌دار باشد.

علی آقامیرزایی، نماینده ایران در رشته قایقرانی بخش کایاک 1000 متر بود که از ساعت 12:40 به وقت تهران، آقامیرزایی با حریفان خود رقابت داشت. او با ثبت رکورد 3 دقیقه و 36 ثانیه، به مقام ششم رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. علی آقا میرزایی از ساعت 15:40 در مرحله یک‌چهارم نهایی کارش را پیش برد که با ثبت رکورد 3 دقیقه و 33 ثانیه و در فاصله 3 ثانیه‌ای با نفر دوم، به مقام سوم رسید و نتوانست در جمع 2 نفر برتر گروه خود قرار گیرد و ناکام در صعود به مرحله نیمه‌نهایی بود و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. 

علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم برابر حریفی از کلمبیا قرار گرفت که موفق شد با ثبت عملکردی خیره‌کننده و درخشان در همان 2 دقیقه ابتدایی مسابقه به پیروزی برسد و بردی 9 بر صفر را به‌دست آورد تا صعودی بی‌دردسر به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشد. مهمدی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف حریفی از لهستان رفت که توانست در این مرحله هم عملکردی موفق داشته باشد و بردی 10 بر یک را به‌دست آورد تا مقتدرانه راهی نیمه‌نهایی شود. نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن 87 کیلوگرم برابر ژان بلنیک‌ از اوکراین به میدان رفت که در یک مصاف نزدیک با نتیجه 3-3 کار خود را به پایان برد که به دلیل کسب امتیاز آخر، پیروز شد و توانست به فینال راه پیدا کند. مهمدی فردا (پنج‌شنبه) از حوالی ساعت 21 باید به مصاف برنده نبرد نماینده‌های بلغارستان و مجارستان برود.

مبینا نعمت‌زاده، تکواندوکار ایران در وزن 49 کیلوگرم زنان توانست گام نخست را با موفقیت بردارد و بردی 2 بر صفر را برابر حریفی از لسوتو به‌دست آورد تا به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. نعمت‌زاده در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف آدریانا کرزوی از کشور اسپانیا رفت؛ نایب‌قهرمان المپیک 2020 توکیو! پدیده 19 ساله تکواندوی ایران عملکردی خیره‌کننده برابر حریف اسپانیایی داشت و بردی 2 بر صفر را به‌دست آورد و توانست به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند. مبینا نعمت‌زاده در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف جی یو چینگ از چین رفت که با نتیجه 2 بر صفر برابر حریف چینی مغلوب شد و به مرحله رده‌بندی راه یافت. نعمت‌زاده برای کسب مدال برنز در مرحله رده‌بندی به مصاف حریفی از عربستان رفت که توانست با نتیجه 2 بر صفر پیروز شود و مدال برنز را از آن خود کرد تا بعد از کیمیا علیزاده به دومین زن ایرانی در تاریخ المپیک تبدیل شود که موفق به کسب مدال می‌شود.

سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم در مرحله یک‌هشتم نهایی کار خود را برابر حریفی از الجزایر آغاز کرد که توانست یک نمایش قدرتمندانه از خود ارائه کند و بردی 10 بر صفر را به‌دست آورد تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. اسماعیلی در مرحله بعدی به مصاف اورتا سانچز از کوبا رفت که در یک دیدار انتقامی و جذاب توانست برابر قهرمان المپیک و جهان بردی ارزشمند و 9 بر صفر به‌دست آورد تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. سعید اسماعیلی بعد از صعود به مرحله نیمه‌نهایی، برابر گالستیان از ارمنستان به میدان رفت که در یک نبرد نفسگیر و سخت توانست بردی 10 بر 4 را به‌دست آورد. البته که اسماعیلی در آستانه ضربه فنی‌شدن هم قرار گرفت اما بعد از بررسی صحنه، شرایط بازی به سود او تغییر کرد تا این پدیده 21 ساله فینالیست شود و باید فردا (پنج‌شنبه) از حوالی ساعت 21 در مرحله فینال به مصاف حریفی از اوکراین برود.

نبی رضایی در رشته قایقرانی بخش کانو ماده 1000 متر کار خود را از ساعت 13:50 در مرحله مقدماتی رقابت‌ها آغاز کرد. رضایی که کار سختی برای صعود از مرحله مقدماتی داشت، با ثبت رکورد 4 دقیقه و 10 ثانیه در مقام پنجم قرار گرفت و به مرحله یک‌چهارم نهایی رفت. بعد از حذف علی آقا میرزایی در مرحله یک‌چهارم نهایی بخش کایاک، نبی رضایی هم از ساعت 16:10 در مرحله یک‌چهارم نهایی بخش کانو با حریفان خود پیکار داشت که با ثبت رکورد 3 دقیقه و 52 ثانیه، به مقام چهارم گروه خود رسید و نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

محمدهادی ساروی بعد از ثبت عملکرد درخشان در مسیر رسیدن به فینال المپیک 2024 پاریس، امشب برابر آرتور الکسانیان از ارمنستان قرار گرفت که موفق شد بردی 4 بر یک را برابر حریف پرآوازه خود به‌دست آورد تا اولین مدال طلای کاروان ایران نصیب محمدهادی ساروی شود. بعد از قاسم رضایی، ساروی دومین فرنگی‌کار تاریخ ورزش ایران است که می‌تواند در 2 دوره المپیک موفق به کسب مدال شود. بعد از برگزاری مسابقه فینال ساروی و الکسانیان، پرونده کاروان ایران در روز دوازدهم بسته شد و ادامه رقابت‌های برای ورزشکاران ایرانی فردا (پنج‌شنبه) در رشته‌های تکواندو، کشتی و سنگ‌نوردی دنبال می‌شود.

 

پنجشنبه ۱۸ مردادماه در حالی سیزدهمین روز از سی و سومین دوره بازیهای المپیک آغاز می شود که نمایندگان کشورمان دو مدال نقره خود را در کشتی فرنگی قطعی کرده اند. تکواندویی که چهارشنبه شب پس از ۱۳ سال ایران را صاحب دومین مدال تاریخی زنان در ادوار المپیک کرده منتظر یک روز تاریخی دیگر توسط ناهید کیانی است.

 

دراین روز مسابقه حسن یزدانی و علیرضا سرلک در کشتی آزاد هم آغاز می شود تا کاروان ایران به روزهای طلایی بیشتر امیدوار شود.

 

رضا علیپور سنگنورد ایران هم در مرحله یک چهارم نهایی رقابت خود را دنبال می کند.

 

تکواندو:

ناهید کیانی تکواندو کار وزن ۵۷ کیلوگرم ایران ساعت ۱۲:۱۷ به مصاف کیمیا علیزاده از بلغارستان خواهد رفت.

 

کشتی آزاد:

مسابقات کشتی این روز از ساعت ۱۳ آغاز می شود. حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با نماینده استرالیا روبرو خواهد شد. علیرضا سرلک هم در وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف ری هیگوچی ازژاپن خواهد رفت.

 

سنگنوردی:

رضا علیپور سنگنورد ایران در این روز و در مرحله یک چهارم نهایی از ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه به مصاف رقبای خود می‌رود.

 

کشتی فرنگی:

اما در ادامه مسابقات کشتی فرنگی، از ساعت ۲۱ شاهد حضور دو نماینده ایران در مسابقه فینال برای کسب مدال طلا یا نقره خواهیم بود.

سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم نمایندگان ایران در فینال این دو وزن هستند.

کاروان ورزش کشورمان تا به امروز صاحب یک طلا و دو برنز شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز