خبرگزاری کار ایران

المپیکی شدن تکواندو سی ساله شد

المپیکی شدن تکواندو سی ساله شد
کد خبر : ۱۵۱۴۵۲۳

در حالی که بازی های المپیک 2024 پاریس هنوز در جریان است، تیم نمایشی فدراسیون جهانی تکواندو در حال تدارک برای نشان دادن قدرت و زیبایی تکواندو است.

به گزارش ایلنا، تکواندوکاران از سراسر جهان در پاریس، فرانسه، گرد هم آمدند تا سی امین سالگرد پذیرش رسمی این رشته در المپیک را جشن بگیرند. 

درست سی سال پیش، مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک (IOC) در سال 1994 تکواندو را رسما به عنوان یک ورزش المپیکی شناخت. تکواندو در سال 1988 نیز در المپیک بود اما مدال‌هایش در رده بندی محاسبه نشد و به طور آزمایشی در رقابتها حضور داشت.

سرمیئن نگ، نایب رئیس کمیته بین المللی المپیک به نمایندگی از توماس باخ رئیس این کمیته و دیگر مسئولان تکواندو در جشن سی سالگی المپیکی شدن این ورزش حضور داشتند.

نایب رئیس نگ گفت:"30 سال است که مجمع عمومی IOC تکواندو را به عنوان یک ورزش رسمی معرفی کرده است و تکواندو به یک ورزش اصلی در المپیک تبدیل شده است. من به فدراسیون جهانی تکواندو تبریک می گویم."

او گفت:"در سال 1994، 140 کشور تکواندو بازی می‌کردند، اما اکنون تعداد آنها به 213 کشور افزایش یافته است. حتی یک تیم پناهنده نیز در اینجا وجود دارد."

چو جونگ وون، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو تأکید کرد که تکواندو که 30 سال پیش به رسمیت شناخته شده است، اخیراً دامنه خود را به پروژه های بشردوستانه مانند کمک به پناهندگان گسترش می دهد.

چو با بیان اینکه بنیاد برادری تکواندو (THF) و کنفدراسیون جهانی بیسبال سافت بال (WBSC) به طور مشترک جشنواره ورزشی را در کمپ پناهندگان ازرق در اردن برگزار کردند، افزود: جودو، کشتی، تنیس روی میز و هندبال نیز در آینده به ما خواهند پیوست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز