خبرگزاری کار ایران

پیش بازی آلمان - دانمارک؛

تکرار فینال یورو 92، در جست‌وجوی یک شگفتی دیگر

تکرار فینال یورو 92، در جست‌وجوی یک شگفتی دیگر
کد خبر : ۱۴۹۹۰۶۸

32 سال پس از فینال خاطره‌انگیز یورو 1992، فردا تیم آلمان و تیم ملی دانمارک مقابل یکدیگر قرار بگیرند

به گزارش ایلنا، پس از یک وقفه کوتاه با پایان مرحله گروهی، بازی‌های یورو 2024 از فردا از سر گرفته می‌شود. در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی، تیم ملی آلمان به مصاف تیم ملی دانمارک می‌رود.

پس از حذف از مرحله گروهی دو جام جهانی پیاپی و همچنین عملکرد ضعیف در یورو 2021 با شکست مقابل تیم ملی انگلیس، حال تیم ملی آلمان پس از ارائه عملکردی خوب در مرحله گروهی و صعود به عنوان صدرنشین، هر چند به لطف گل لحظه آخری نیکلاس فولکروگ مقابل تیم ملی سوئیس، با چهره‌ای کاملاً متفاوت از تورنمنت‌های قبلی به مصاف تیم ملی دانمارک می‌رود.

البته در یک چرخش عجیب، اکنون سوئیس در سمت راحت‌تر قرار گرفته و آلمان در این طرف باید با تیم‌های قدرتمندی مانند فرانسه، پرتغال، اسپانیا و بلژیک روبه‌رو شود. هر چند عملکرد درخشان جمال موسیالا، فلوریان ویرتس، نیکلاس فولکروگ و تونی کروس یک قوت قلب برای مانشافت خواهد بود که همراه با آن‌ها، این پتانسیل که می‌تواند هر حریفی را شکست دهند را دارند. بااین‌حال باید دید پیش از هر چیزی می‌توانند از پس حریف سر سخت خود بر بیایند یا خیر. حضور در جمع هشت تیم برتر یک تورنمنت بزرگ باعث می‌شود نتایج ضعیف سال‌های گذشته فراموش شود.

به دنبال تکرار تاریخ

با سه تساوی متوالی و زدن تنها دو گل، تیم ملی دانمارک بالاتر از تیم ملی صربستان به سختی توانست از گروه C به عنوان تیم دوم صعود کند. شاگردان کسپر هیولمند ثابت کردند که رقبای سر سختی هستند و قرار نیست به این راحتی شکست بخورند.

همچنین آمار نیز به نفع قرمز و سفیدها صحبت می‌کند. پس از فینال یورو 1992 که آن‌ها توانستد با برتری 2-0 به قهرمانی برسند، شش‌بار دیگر نیز مقابل آلمان قرار گرفتند و فقط در یکی از بازی‌ها شکست خورند. شکستی که البته مربوط به دیدار دو تیم در مرحله گروهی یورو 2012 می‌شود. در هر حال دانمارک به هیچ عنوان فردا تیم دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. با کریستین اریکسن به عنوان قلب تپنده تیم و همچنین راسموس هویلوند و یوناس ویند، آن‌ها قادر به ایجاد مشکل برای هر خط دفاعی هستند و می‌توانند فردا برای مانشافت بسیار دردسرساز شوند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز