خبرگزاری کار ایران

قلعه‌نویی تیمش را آماده جدال با روسیه می‌کند

قلعه‌نویی تیمش را آماده جدال با روسیه می‌کند
کد خبر : ۱۴۹۷۳۵۱

شاگردان امیر قلعه نویی احتمالا باید خود را مهیای دیدار تدارکاتی با روسیه کنند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران بعد از صعود به مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، حالا باید در مرحله‌ای جدید به تلاشش برای رسیدن به جام جهانی ادامه بدهد. بر همین اساس نیز حریفان ایران در مرحله بعدی قرار است بعد از قرعه‌کشی که پنجشنبه آینده در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشور مالزی برگزار می‌شود، مشخص شده تا به این ترتیب انتظارها برای مشخص شدن برنامه‌های شاگردان امیر قلعه‌نویی برای صعود به بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبال جهان به پایان برسد. 

تیم ملی البته در سید یک این رقابت‌ها همراه با ژاپن و کره‌جنوبی کار چندان راحتی هم برای تحقق این امر پیش‌رو ندارد. در هر صورت تیم‌های مدعی مانند استرالیا و عربستان با حضور در سیدهای دوم و سوم، از حالا می‌توانند یک تهدید جدی برای ایران در صورت همگروهی با ما باشند. حال اینکه قلعه‌نویی و کادرش برای آماده‌سازی تیم ملی به منظور حضور پرقدرت در مرحله بعدی رقابت‌ها، چه پلن و طرحی را تدارک دیده‌اند؛ این مهم قطعاً با برگزاری دیدارهای تدارکاتی حاصل نخواهد شد. فیفا با افزایش تیم‌های حاضر در جام جهانی باعث تعدد رقابت‌های مقدماتی و فشردگی این رقابت‌ها شده و این امر درواقع دست کنفدراسیون‌ها و کشورهای عضو برای برگزاری رقابت‌های تدارکاتی به منظور آماده‌سازی و هماهنگی‌های تاکتیکی را بسته و باعث شده است تا تیم‌ها بدون برگزاری دیدارهای دوستانه و تدارکاتی به صورت مستقیم راهی مراحل انتخابی جام جهانی شوند. 

 

این در شرایطی است که تیم ملی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شاگردان قلعه‌نویی هم تا پایان این رقابت‌ها یعنی تا فیفادی خرداد سال آینده که تکلیف 6تیم برتری که از آسیا مستقیماً راهی جام جهانی می‌شوند، فرصت برگزاری دیدار تدارکاتی نخواهد داشت! با این حال از مدت‌ها قبل به منظور برگزاری دیدارهای تدارکاتی در سال 2025 اقدامات اولیه از سوی سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال انجام شده است. در همین راستا بعد از 2 سفر قلعه‌نویی به کشورهای عربستان و ترکیه، هماهنگی‌های ابتدایی برای برگزاری بازی تدارکاتی با سرمربیان این دو کشور صورت گرفته هرچند ترک‌ها در نامه‌نگاری اخیرشان با فدراسیون کشورمان پاسخ منفی اولیه را به فدراسیون کشورمان ارائه کرده‌اند. 

از سوی دیگر نیز کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان ایران طی سفر اخیر خود به کشور چین و بعد از ملاقات با همتایانش در کشورهای بلاروس و روسیه پیشنهاد برگزاری دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران با این کشورها در سال ۲۰۲۵ را ارائه کرده تا به این ترتیب برگزاری دیدار با این دو کشور از حالا محتمل‌تر از بازی با تیم‌هایی مانند عربستان و ترکیه باشد. در همین خصوص یکی از نزدیکان تیم ملی نیز به ایران ورزشی گفت: برای فیفادی‌های سال ٢٠٢۵ قرار است فدراسیون‌ها با یکدیگر برنامه‌ریزی لازم را انجام بدهند. 

در هر صورت برنامه‌های ما تا خرداد سال آینده پر است و باید برای سپتامبر 2025 (شهریور 1404) به بعد به این منظور برنامه‌ریزی کرد. پس هر دیداری که قطعی شود برای سال 2025 خواهد بود این در شرایطی هست که این امر بستگی به توافق فدراسیون‌‌ها و درخواست فنی سرمربی تیم ملی دارد که بازی‌های مدنظرش را انتخاب کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز