خبرگزاری کار ایران

رونالدو در یورو؛ به دنبال جاودانگی

رونالدو در یورو؛ به دنبال جاودانگی
کد خبر : ۱۴۸۹۸۹۹

رونالدو فوق ستاره پرتغالی در حالی آماده رقابت‌های یورو 2024 می‌شود که بهترین آمار و رکوردها را در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، تنها 9 روز تا شروع رقابت‌های یورو 2024 باقی مانده و رونالدو در سن 39 سالگی قرار است در آخرین تورنمنت بزرگ دوران حرفه ای‌اش خودنمایی کند.

کریستیانو رونالدو با پنج توپ طلای فوتبال جهان و 206 بازی ملی در حالی به استقبال مسابقات یورو می‌رود که با 128 گل، برترین گلزن ملی جهان به شمار می‌رود.

رونالدو اولین بار سال 2004 در 19 سالگی در یورو بازی کرد و می تواند رکوردی را که در اختیار دارد تنها با حضور در زمین افزایش دهد. او در حال حاضر تنها بازیکن مردی است که پنج یورو برای کشورش به میدان رفته است و قرار است در روزهای آینده این آمار را به عدد 6 ارتقا دهد.

او در مسابقات یورو بدون احتساب ضربات پنالتی،  14 گل به ثمر رسانده؛ دو گل در سال 2004، یک گل در سال 2008، سه گل در  سال‌های 2012 و 2016 و نهایتا 5 گل در سال 2021  که به بهترین گلزن یورو تبدیل شد.

او تا کنون 25 بازی در یورو انجام داده که این هم یک رکورد منحصر به فرد برای او به شمار می‌رود. پس از او  ژائو موتینیو و پپه با 19 بازی در ردیف بعدی قرار دارند.

پرتغال که  در رده بندی جهانی رتبه ششم را در اختیار دارد، آسان‌ترین گروه را در بین تمامی رتبه‌های برتر دارد، زیرا هیچ یک از حریفان آنها در بین 35 تیم برتر قرار ندارند، جمهوری چک در رده 36، ترکیه در رده 40 و گرجستان در رتبه 75 قرار دارند. از این رو به نظر می‌رسد اسطوره فوتبال پرتغال کار آسانی برای ارتقای رکوردهای خود در یورو داشته باشد تا آخرین تجربه او در این تورنمنت، او را جاودانه و دست نیافتنی‌تر کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز