خبرگزاری کار ایران

گره‌ای که با دست باز شد: رونالدو 28 اسفند در آزادی

گره‌ای که با دست باز شد: رونالدو 28 اسفند در آزادی
کد خبر : ۱۳۹۴۲۲۲

با حل شدن مناقشه میان فوتبال ایران و عربستان شاهد ورود ستارگان بزرگ دنیا به کشورمان هستیم

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، فوتبال ایران و عربستان به دنبال مناقشات سیاسی میان دو کشور چند سالی است وارد یک مجادله دو سر باخت شده بودند که با سفر اخیر مهدی تاج و دیداری که با همتای سعودی خود داشت برطرف شده و قرار است همزمان با باز شدن مجدد پای تیم‌های عربستانی به ایران برای دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا، شاهد اتفاق جذابی باشیم که از این فصل برای اولین بار در فوتبال آسیا و ایران رقم می‌خورد.

تیم‌های فوتبال ایرانی و عربستانی چند سالی است که به دلیل موارد یاد شده در زمین بی طرف به مسابقه می‌پردازند که البته این موضوع بیشتر به ضرر تیم‌های ایرانی بوده است چرا که از نعمت میزبانی در حضور تماشاگرانشان محروم بوده و این عامل در فوتبال عربستان خیلی تعیین کننده محسوب نمی‌شود چرا که استقبال از ورزش فوتبال در عربستان با عشق و علاقه‌ای که در ایران به این رشته ورزشی و تیم‌های محبوبش وجود دارد قابل مقایسه نیست و حمایت تماشاگران یک پوئن مثبت و آیتم ویژه برای تیم‌های ایرانی محسوب می‌شود که در تقابل با عربستانی‌ها در سال‌های اخیر آن را در اختیار نداشتند.

بعد از پایان جام جهانی قطر اتفاقات جالب توجهی در فوتبال عربستان رخ داد که در تاریخ فوتبال این کشور و حتی قاره آسیا بی سابقه بود. جذب کریستیانو رونالدو از سوی النصر که مدتی بود با منچستر یونایتد قطع همکاری کرده بود مثل بمب سرو صدا کرد و مبلغ هنگفتی که برای جذب وی سرمایه گذاری شده بود واکنش‌های مثبت و منفی زیادی به دنبال داشت ولی شاید کسی تصورش را نمی‌کرد این تازه شروع یک جریان سهمگین و قابل توجه در فوتبال این کشور و قاره آسیاست.

بعد از رونالدو پای ستارگان دیگری به فوتبال عربستان باز شد. کریم بنزما، سادیو مانه، انگولو کانته، نیمار و چند چهره بزرگ و مطرح دیگر هم به مرور به لیگ عربستان اضافه شدند و حالا به عقیده خیلی‌ها لیگ عربستان جذاب‌تر از خیلی از لیگ‌های بزرگ حال حاضر اروپایی است و در آن تقابل ستاره‌های بزرگی دیده می‌شود که شاید پیش از این در ال کلاسیکوی فوتبال اسپانیا شاهد آن بودیم.

از زمان پیوستن این نفرات به عربستان بود که فوتبالدوستان ایرانی حضور این چهره‌ها در ایران و تقابل با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را رویاپردازی می‌کردند و البته مشکل بزرگی که در این میان وجود داشت همین مناقشه میان دو کشور و بازی در زمین بی طرف بود.

بعد از توافقات سیاسی میان ایران و عربستان که در سال گذشته شکل گرفت این امیدواری ایجاد شد که رفع مناقشات به زمین فوتبال هم برسد و تیم‌های ایرانی پذیرای بزرگان فوتبال دنیا در ورزشگاه آزادی و سایر نقاط کشور باشند و البته اخبار امیدوار کننده‌ای در این خصوص به گوش نمی‌رسید و حتی اینطور عنوان شد که امسال هم تیم‌ها در زمین بی طرف به میدان خواهند رفت ولی روز گذشته AFC خیال همه را از این بابت راحت کرد و عنوان کرد تیم‌های ایرانی و عربستانی در خانه از یکدیگر میزبانی خواهند کرد.

بدین ترتیب رونالدو و مانه 28 شهریور ماه در آزادی به مصاف پرسپولیس خواهند رفت، نساجی هم 11 مهر ماه از نیمار در آزادی پذیرایی می‌کند و 10 مهر ماه هم بنزما در نقش جهان اصفهان میهمان سپاهان است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز