خبرگزاری کار ایران

با سخنرانی آنیلی؛

ادعای تلگراف: سوپرلیگ اروپا دوباره برمی‌گردد!

ادعای تلگراف: سوپرلیگ اروپا دوباره برمی‌گردد!
کد خبر : ۱۲۰۱۴۴۳

به نظر می رسد پروژه سوپرلیگ بحث برانگیز اروپا به طور کامل از بین نرفته باشد زیرا سه تیم بزرگ این قاره قرار است هفته آینده احتمال برگزاری مسابقات را از سر بگیرند.

 

به گزارش ایلنا، پس از سال ها گمانه زنی، برنامه های سوپرلیگ اروپا برای اولین بار در آوریل 2021 رونمایی شد که موجی از شوک را در دنیای فوتبال ایجاد کرد. لیگ جدید که شامل صعود یا سقوط نبود، توسط 12 "عضو بنیانگذار" از جمله منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، منچسترسیتی، چلسی و تاتنهام راه اندازی می‌شد. با این حال، واکنش هواداران در مخالفت با این برنامه ها به قدری شدید بود که لیگ در عرض 48 ساعت از آغاز به کار خود سقوط کرد.

هر شش باشگاه انگلیسی لیگ را ترک کردند و به عنوان مجازات از لیگ برتر انگلیس جریمه دریافت کردند و مدت کوتاهی بعد به جز سه تیم همه آنها را ترک کردند. سه تیمی که باقی ماندند دو باشگاه بزرگ اسپانیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا در کنار یوونتوس بودند.

اکنون، طبق گزارش‌ها، این باشگاه‌ها قرار است بازگشت سوپرلیگ را با پیشنهادات جدید اعلام کنند که دیگر به معنای وجود اعضای دائمی نیست. تلگراف گزارش می دهد که آندره آ آنیلی، رئیس یوونتوس قرار است روز پنجشنبه سخنرانی کند و در آنجا از برنامه های جدیدش رونمایی کند.

از جمله تغییرات، معرفی یک دوره مقدماتی لیگ داخلی سنتی است و باشگاه‌های پشتیبان آن همچنین می‌گویند که اجازه ایجاد تیم‌های جدید در کشورهایی مانند لوکزامبورگ و همچنین شهرهایی مانند دوبلین را می‌دهند!

ادعای تلگراف: سوپرلیگ اروپا دوباره برمی‌گردد!

سوپرلیگ اروپا به دلیل نارضایتی فزاینده از نحوه برگزاری مسابقات اروپایی توسط یوفا تأسیس شده است. تلگراف ادعا می‌کند که این سه باشگاه موضع «انحصاری» یوفا در مورد فوتبال اروپا را در جلسه دادگاه دادگستری اروپا در اواخر سال جاری به چالش خواهند کشید.

آن‌ها همچنین با روابط نزدیک یوفا با برخی باشگاه‌ها مخالفت می‌کنند و ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن را به عنوان نمونه بارز معرفی کرده‌اند. پاری سن ژرمن در شروع اولیه این لیگ حضور نداشت، اما از زمان طرح ناموفق، الخلیفی خواهان افزایش سهام خود در این پروژه بود.

تلگراف گزارش می‌دهد در سندی که در ماه سپتامبر توسط اعضای باقی مانده سوپرلیگ اروپا تهیه شده است، استدلال می‌شود: "از آنجایی که در اتحادیه اروپا، یک باشگاه نمی تواند از کمک های دولتی کشور عضو خود بهره مند شود... چرا باید اجازه داده شود که بازار فوتبال مختل شود. منفعت انحصاری چند باشگاه دولتی، به دلیل کمک های دولتی که از سوی کشورهای غیرعضو می آید، چیست؟"

ادعای تلگراف: سوپرلیگ اروپا دوباره برمی‌گردد!

در این گزارش همچنین اشاره شده که یک نهاد شرکتی، معروف به A22، برای سوپرلیگ اروپا تأسیس شده و دارای مشاور حقوقی و همچنین یک گروه لابی در بروکسل است. باید دید سایر تیم‌ها به تغییرات پیشنهادی چه واکنشی نشان خواهند داد اما تیم‌های لیگ برتر حداقل نمی‌توانند پس از مقررات جدید که امکان پیوستن آنها به رقابت‌های غیرمجاز را غیرممکن کرده است، به پروژه بپیوندند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز