خبرگزاری کار ایران

پس از جذب اوبامیانگ، ترائوره و تورس

ژاوی خط حمله جدید بارسلونا را چگونه انتخاب می‌کند؟

ژاوی خط حمله جدید بارسلونا را چگونه انتخاب  می‌کند؟
کد خبر : ۱۱۹۱۸۸۱

سه مهاجم جدید بارسلونا ممکن است در سطح "MSN" معروف در نیوکمپ نباشند، اما آنها گزینه‌های مربی بلوگرانا برای ادامه فصل در خط حمله هستند.

به گزارش ایلنا، در اوایل فصل، رونالد کومان از کمبود گزینه‌های هجومی بارسلونا ابراز تاسف کرد و دلیل کمبود مهاجمان را به خاطر فرم ضعیف باشگاه در اوایل فصل عنوان کرد. با این حال، اکنون جانشین کومان، ژاوی هرناندز، 10 بازیکن دارد که می تواند آنها را برای نجات دادن تیم دعوت کند. هدف ژاوی از هم‌اکنون تا پایان فصل این است که بارسا بین چهار تیم برتر باشد و جواز حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست آورد، در حالی که آبی اناری‌ها در اوایل دسامبر به طرز شرم‌آوری از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند و تنها دو گل در شش بازی به ثمر رساندند.

 کومان به دلیل مصدومیت از وجود آنسو فاتی و عثمان دمبله و مهاجمان سرخیو آگوئرو و مارتین بریتوایت محروم بود و پس از شکست یک بر صفر مقابل رایو وایکانو در اکتبر اخراج شد. ژاوی پس از پیوستن به این تیم گفت: "ما باید تیم را تقویت کنیم، مهمتر از همه در خط حمله، این واضح است." ژاوی اکنون با کومان مشکل متفاوتی دارد. او باید از میان گزینه‌های زیادی که در اختیار دارد، بهترین راه را برای شکل دادن به مثلث خط حمله جدید بیابد، حتی لوک دی یونگ که اغلب مورد تمسخر قرار می‌گیرد، در هفته‌های اخیر به فرم خوبی رسیده است.

در حالی که بارسلونا نمی تواند به مانند مثلث افسانه ای "MSN" لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار عمل کند، باید در نیم فصل دوم به طور قابل توجهی مرگبارتر باشد. تورس اولین مهاجمی بود که بارسا به خدمت گرفت و 55 میلیون یورو (46 میلیون پوند / 62 میلیون دلار) هزینه کرد تا او را از تحت هدایت پپ گواردیولا در منچسترسیتی به اسپانیا بازگرداند. و صرف نظر از ساختار حمله، او در بین سه بازیکن خط حمله ثابت خواهد بود. این وینگر یاد گرفته که چگونه برای سیتی و اسپانیا به عنوان یک شماره 9 کاذب بازی کند، که به نوبه خود باعث افزایش چشمگیر گلزنی او از سال های اولیه دوران حرفه ای اش در والنسیا شد.

 به نظر می رسید که او در ماه های آینده به نقشی مشابه در بارسا ادامه دهد، اما این قبل از آمدن اوبامیانگ بود. علیرغم بازگشت دی یونگ و برایثویت از مصدومیت، ژاوی مایل بود در ژانویه یک مهاجم جدید اضافه کند و آلوارو موراتا از یوونتوس هدف اصلی او بود. با این حال، از آنجایی که این معامله پیچیده بود با توجه به اینکه اتلتیکو مادرید درگیر نبرد برای کسب رتبه چهار تیم برتر با بارسا است، آنها طرح انتخاب اوبامیانگ را فعال کردند.

ژاوی خط حمله جدید بارسلونا را چگونه انتخاب  می‌کند؟

آرسنال خوشحال بود که بازیکن گابنی را از قرارداد گران قیمتش رها کرد و اوبامیانگ - که مدتها جاه طلبی بازی در سرزمین مادری اش را در سر داشت - کاهش قابل توجهی در دستمزد براحضور در نیوکمپ را پذیرفت. رئال مادرید باشگاه پدربزرگ او بود، اما با وجود اینکه اوبامیانگ هرگز به سانتیاگو برنابئو منتقل نشد، او همچنان می‌تواند با برگرداندن بارسلونا به بهترین شکل خود در لالیگا هیجان قابل توجهی را ایجاد کند.

اوبامیانگ در ماه دسامبر توسط آرسنال نقره داغ شد و کاپیتانی را از دست داد، شک و تردیدهایی هم در مورد روحیات و هم افت احتمالی‌اش از نظر فیزیکی وجود دارد، اما چندی پیش بود که اوبامیانگ یکی از بهترین مهاجمان جهان بود. گمان می‌رود ژاوی با مهاجمی صحبت کرده که زمانی که به آمادگی جسمانی رسید، انتظار می‌رود در خط حمله جدید بارسلونا به طور منظم در نوک بازی را شروع کند و تورس در سمت راست او باشد.

 با این حال، شانس ترائوره برای دقایق معمولی تحت تأثیر حضور اوبامیانگ قرار گرفت، زیرا وینگر قرضی ولورهمپتون می‌توانست با تورس به عنوان 9 کاذب از سمت راست بازی کند، اگر ژاوی مهاجم مورد نظرش را دریافت نمی‌کرد. ترائوره تابستان امسال گزینه ای برای انتقال دائمی دارد و اکنون ممکن است بیشتر روی نیمکت به عنوان یک تغییردهنده انفجاری بازی استفاده شود تا به عنوان یک شروع کننده معمولی.  او می تواند به بارسلونا در ضدحملات کمک بسیاری کند. 

ژاوی خط حمله جدید بارسلونا را چگونه انتخاب  می‌کند؟

ژاوی همچنین نشان داده که ترسی از دفاع سه نفره، چهار هافبک میانی و سپس سه مهاجم جلوتر از آنها ندارد؛ سیستمی که به ترائوره فرصت خوبی برای بازی در سمت راست می دهد؛ در حالی که او پاها و بدنی لازم برای بازگشت و کمک به دفاع را دارد.

سمت چپ جایی است که ژاوی بیشترین شک را دارد، حداقل زمانی که آنسو فاتی مصدوم است. ممفیس دیپای می‌تواند به اوبامیانگ و فران تورس برای یک مثلث هجومی «FAM» بپیوندد، در صورتی که بازیکن هلندی مایل به بازی گسترده‌تر از نقش مرکزی دلخواهش باشد. اوبامیانگ همچنین گاهی اوقات توسط میکل آرتتا، سرمربی آرسنال در سمت چپ استفاده می‌شد و یکی دیگر از گزینه‌های این تیم است، در این صورت تورس نقش مهاجم نوک را به عهده می‌گیرد و ترائوره در جناح راست بازی خواهد کرد.

تورس همچنین می تواند در این ترکیب در سمت چپ بازی کند، و او قبلاً مهارت های تمام کننده خود را از آن سمت محوطه جریمه با گل خود به اتلتیک کلاب در کوپا دل ری نشان داده است. گاوی گاهی اوقات در سمت چپ استفاده می شود، اما با توجه به گزینه های دیگری که ژاوی در اختیار دارد، احتمالاً آن روزها اکنون به پایان رسیده است. به همین ترتیب، ژاوی استفاده از عبده و فران جوتگلا را بسیار کمرنگ خواهند کرد.

ژاوی خط حمله جدید بارسلونا را چگونه انتخاب  می‌کند؟

 در همین حال، دمبله پس از خودداری از امضای قرارداد جدید یا ترک در ژانویه، تا اطلاع ثانوی از تیم خارج خواهد شد. برایثویت اکنون پشت سر اوبامیانگ و دی یونگ برای نقش شماره 9 قرار دارد، اما ملی پوش دانمارکی با اراده آهنین مصمم است در بارسلونا موفق شود، بنابراین حداکثر رقابت را برای کسانی که در جایگاه خود هستند، ارائه خواهد کرد.

 این همان چیزی است که ژاوی می خواهد، پس از اینکه اصرار داشت تیمش بر اساس شایسته سالاری اداره شود. این بدان معناست که دروازه به روی هیچ بازیکنی که بهترین فرم خود را پیدا کند و بتواند به بازگشت باشگاه به مسیر اصلی کمک کند، بسته نیست. در حالی که "MSN" دست نیافتنی بود، ژاوی با سلاح های جدید خود دست و پنجه نرم می کند تا زمانی که ترکیبی را بیابد که بار دیگر بارسلونا را خطرناک می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز