خبرگزاری کار ایران

نکونام: با بازیکنان 40-50 میلیون تومانی با فولاد ششم جدول شدیم/ باید استقلال را در وقت قانونی شکست می‌دادیم

نکونام: با بازیکنان 40-50 میلیون تومانی با فولاد ششم جدول شدیم/ باید استقلال را در وقت قانونی شکست می‌دادیم
کد خبر : ۱۱۱۶۴۱۴

سرمربی فولاد در مورد شرایط خودش و تیمش صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جواد نکونام در خصوص عملکرد فولاد خوزستان در فصلی که گذشت اظهار داشت: در مورد عملکرد تیم ما باید بگویم به چیزی که استحقاقش را داشتیم نرسیدیم و شایسته این بودیم که حداقل در بین چهار تیم بالای جدول باشیم. در هفته‌های پایانی در بازی‌های ما در دو بازی داوران به دلیل تصمیمات اشتباه علیه ما محروم شدند و شما نگاه کنید در همان هفته پایانی با یک امتیاز ما می‌توانستیم به رتبه چهارم برسیم ولی در کل قسمت این بود که در لیگ با یک امتیاز اختلاف ششم شویم.

وی افزود: دقت کنید رقبای ما در جدول تیم‌هایی بودند که خوب هزینه کردند. می‌گویم خوب چون تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نیاز دارد تا هزینه خوبی داشته باشد و امکانات خوبی فراهم کند و ما نمی‌توانستیم با آنها رقابت کنیم. حتی با تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر آمده بودند و هزینه‌های خوبی انجام می‌دادند هم توانایی رقابت نداشتیم و با توجه به شرایطی که داشتیم نمی‌گویم ما هزینه نکردیم ولی باید بگویم بازیکنان 40 میلیونی و 100 میلیونی در تیم‌مان داشتیم و این نفرات در ترکیب اصلی برای من بازی می‌کردند. ما بازیکنانی داشتیم که قرارداد‌های خوبی داشتند ولی بازیکن 50-60 میلیونی داریم که 2 سال است در تیم من فیکس بازی می‌کند. ما با موسی کولیبالی قرارداد ریالی بستیم و سعی داشتیم با رقم مناسبی او را در جمع خودمان داشته باشیم و چند بازیکن را هم با ارتباط خوب و رفاقتی که داشتیم با قیمت مناسب جذب کردیم و در نهایت شرایط جوری رقم خورد که ششم جدول شویم ولی باز هم می‌گویم که ما شرایط این را داشتیم که چهارم جدول شویم ولی این اتفاق رخ نداد.

سرمربی فولاد در مورد قهرمانی جام حذفی گفت: ما از بازی ابتدایی‌مان در جام حذفی که مقابل ماشین سازی بود و خارج از خانه بود آن زمان این تیم سقوط کرده نبود و بازی سختی بود و نیمه اول صفر - صفر شد. بازی‌های واقعاً سختی داشتیم. بازی با سپاهان که واقعا به این مجموعه تبریک می‌گویم به خاطر داشتن چنین تیمی. واقعاً تیم پرقدرت و پرمهره‌ای هستند و 120 دقیقه بازی سختی برای ما رقم زدند. تیم خوب و پرمهره استقلال که به مجموعه این تیم خسته نباشید می‌گویم بابت داشتن چنین تیمی و بازیکنان خوبی دارند که توانستند راهی فینال شوند. استقلال همین پرسپولیس که قهرمان لیگ شده است را حذف کرد و کار بزرگی بوده است و این نشان می‌دهد ما کار بزرگی در جام حذفی انجام دادیم و دو تیم بزرگ فوتبال ایران را کنار زدیم. ناگفته نماند که بازی ما با ملوان هم دشوار بود و تیم خوب و جوان و یکدست بود و اگر نیمه اول به گل نمی‌رسیدیم به مشکل می‌خوردیم.

نکونام در مورد برنامه ریزی روی جام حذفی توضیح داد: ما حساب ویژه‌ای روی جام حذفی باز کردیم و سعی داشتیم مسیر راحت‌تری را برای قهرمانی طی کنیم. شما نگاه کنید پنجره نقل و انتقالاتی ما بسته شد و می‌خواهم هواداران فولاد بدانند. وقتی پنجره ما بسته شد یکی از دوستان سابقم به من گفت یک بازیکن جوان و خوب را جذب کن و من با مدیر وقت باشگاه و دستیارم در هتل لاله در ماه رمضان با او قرار گذاشتیم وصحبت کردیم و گفت رضایت نامه دارم و بدون اینکه بحث پول مطرح شود با ما قرارداد بست و این مشکلات را ایجاد کرد. اصلا بحث پول وسط نبود و آن بازیکن با اشتباهش ضربه بزرگی به فولاد زد و آینده فوتبالی خودش را هم خراب کرد. مدیرعامل وقت آقای رضاییان می‌تواند این را تایید کند. اینکه بعدش چه اتفاقی افتاده و بازیکن کجا رفته است وظیفه ما نیست که او را تعقیب کنیم. هم خودش جریمه شد هم ما و هم باشگاه استقلال. این بدترین نوع تنبیه است که برای باشگاه فولاد در نظر گرفته می‌شود آنهم بابت اشتباه یک بازیکن و جالب است که برخی باشگاه‌ها در هیچ پرونده‌ای خصوصاً پرونده های داخلی شکست نمی‌خورند و در پرونده خارجی شکست می‌خورند چون آنجا قانون درست رعایت می‌شود. از آقای عزیزی خادم خواهش دارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم و نسبت به این موضوع امیدواریم. کم لطفی در مورد تیم ما صورت گرفت و تیمی که می‌خواهد به آسیا برود نمی‌تواند با این شرایط حاضر شود و هرچقدر نامه نگاری و خواهش و نگاه ملی را مطرح کردیم اثر نکرد و فقط ابتدای فصل پنجره ما باز بود و چند بازیکن گرفتیم و با بازیکنان خودمان تمدید کردیم. شما نگاه کنید موفق ترین تیم‌ها آنهایی بودند که نیم فصل جذب بازیکن داشتند. از پرسپولیس که قهرمان شد تا تیم‌هایی پایین جدول که سقوط نکردند. ما فقط توانستیم چند بازیکن جوان اضافه کنیم که اگر مصدوم داشتیم کمبود بازیکن نداشته باشیم. من عادت ندارم غر بزنم و تمرین تعطیل کنم و بگویم کار نمی‌کنم. به بازیکنان گفتیم باید تلاششان را بیشتر کنند. 

وی تاکید کرد: با احترام به تیم استقلال در بازی فینال مقابل این تیم شایسته برد بودیم و باید در وقت‌های قانونی برنده می‌شدیم. به جز یک بار که روی اشتباه فردی خود ما بود، موقعیتی به این تیم ندادیم، از دقیقه ۷۷ تا ۹۰ سه موقعیت عالی برای گلزنی داشتم.

سرمربی فولاد تاکید کرد: من به دنبال این بودم تا در وقت‌های اضافی گل بزنیم و برای همین تعویضی انجام ندادم اما وقتی دیدم حریف بازیکن دفاعی به زمین می‌آورد تعویض‌هایی را انجام دادم؛ بازیکنانی که داخل آمدند گل زدند و محسن فروزان نیز پنالتی گرفت.

نکونام در پایان گفت: من تا زمانی که ندانم مدیرعامل فولاد خوزستان چه کسی است قرارداد امضا نمی‌کنم؛ کار کردن با سعید آذری لذت‌بخش بود و او مدیر توانمندی است و حتی اگر من نیز نمانم، او باید بماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز