خبرگزاری کار ایران

رضا خالقی فر در گفتگو با ایلنا:

هیچ چیز مهم تر از شادی مردم آبادان نیست/ پرسپولیس کار بزرگی را انجام داد/ هر تیمی نمی‌تواند تا فینال آسیا پیش برود

هیچ چیز مهم تر از شادی مردم آبادان نیست/ پرسپولیس کار بزرگی را انجام داد/ هر تیمی نمی‌تواند تا فینال آسیا پیش برود
کد خبر : ۱۰۱۶۴۵۰

مهاجم صنعت نفت آبادان در خصوص شرایط این تیم توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رضا خالقی فر مهاجم فصل گذشته پارس جنوبی جم در تابستان با قراردادی راهی صنعت نفت آبادان شد تا بار دیگر شاگرد سیروس پورموسوی شود. این مهاجم با سابقه که در بازی با تراکتور موفق شد گل اول صنعت نفت را به ثمر برساند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: ما بازی سختی را در آبادان پشت سر گذاشتیم. تراکتور تیم بزرگی است و مهره های خوبی را در اختیار دارد و ما به خوبی از این موضوع آگاه بودیم. بعد از تغییراتی که در این تیم به وجود امد انرژی مثبتی در این تیم ایجاد شد که به همین دلیل چند هفته موفق شدند نتایج خوبی را بگیرند. ما به خوبی این تیم را آنالیز کرده و میدانستیم نقاط قوت و ضعف این تیم کجا می‌باشد. خدا را شکر به یک گل زود هنگام رسیدیم. طبیعی بود تراکتور بعد از گلی که دریافت کرد روی دروازه ما بیشتر فشار بیاورد و در نهایت موفق شدند به ما گل بزنند. ما در نیمه دوم بهتر از نیمه اول عمل کردیم و توانستیم با فشاری که روی دروازه این تیم می‌آوردیم در دقایق پایانی دروازه این تیم را باز کنیم.

وی در خصوص گلزنی خود در چند هفته اخیر نیز اظهار داشت: خدا را شکر توانستم بازم گلزنی کنم. اما نباید فراموش کنیم که این نتیجه تلاش تمامی بازیکنان تیم بوده است. این موضوع مرا خوشحال می‌کند و به شدت دوست دارم که این روند ادامه دار باشد. تا بتوانم با روند گلزنی خود تاثیر مثبتی روی عملکرد تیم بگذارم و مهم تر از آن این است که بتوانم مردم آبادان را خوشحال کنم و بتوانیم همچنان در بالای جدول باشیم.

او در خصوص بازی بعدی این تیم با سایپا گفت: سایپا یک تیم سرسخت و جنگجو می‌باشد.شاید در نیمه پایینی جدول قرار گرفته باشند اما تیمی هستند که به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند. ما نیز از این بازی به راحتی نخواهیم گذشت. به نظرم این بازی به مراتب از بازی با تراکتور سخت تر خواهد بود. باید تمرکز لازم را برای  این بازی داشته باشیم تا بتوانیم روند رو به رشد خود را حفظ کنیم و به آن ادامه دهیم. قطعا ما برای سه امتیاز این بازیبه میدان خواهیم رفت.

خالقی فر در خصوص تجربه همکاری مجدد با سیروس پورموسوی و اینکه چگونه این تیم دیرتر از سایر تیم‌ها تمرینات خود را شروع کرده است، اما اکنون در صدر جدول قرار دارد گفت: آقای پورموسوی از نظر اخلاقی و فنی بسیار انسان بی نظیری هستند و من از همکاری با ایشان نهایت لذت را می‌برم. یکی از خصوصیات خوب ایشان در این است که بازیکنانی را جذب می‌کنند که نسبت به یکدیگر هم خوانی داشته باشند. تا بتوانند در غالب یک تیم به یکدیگر کمک کنند. ایشان کادر فنی خیلی خوبی را با حضور، پیروانی، بچاری و قنبری در اختیار دارند و کمک می‌کنند تا یک تیم حرفه ای را تشکیل بدهیم. خیلی دوست دارم ایشان در مسیر مربی گری مخصوص در صنعت نفت موفق باشند و به حق خود در فوتبال ایران برسند. چون مربی مثل ایشان در فوتبال کم است. یکی از فاکتورهای که باعث شده تیم موفق شود همدلی بازیکنان و تاکتیک پذیری آنها است.

وی در خصوص حواشی بازی صنعت نفت با استقلال بیان کرد: اشتباهات داوری اجتناب ناپذیر است و در همه جا وجود دارد. یکی از مشکلاتی که چندین سال است گریبان گیر تیم ها شده و هنوز هم حل نشده این است که تیم‌ها دارند تاوان داوری پس می‌دهند که تا یک داور جوان بتواند داور شود. به عنوان مثال یک تیم نزدیک به 100 میلیون هزینه می‌کند و به یک سفر می‌رود اما با یک اشتباه داوری 3 امتیاز را از دست می‌دهد. حالا وارد یک فاز بزرگتر شویم، یک تیم با یک اشتباه داوری سقوط می‌کند. تا این مشکل حل نشود و یک فکر اساسی برای آن نشود. این مشکل ادامه دار خواهد بود.  در بازی با استقلال این اشتباه برای ما وجود داشت، حتی در بازی با تراکتور.  این اشتباهات تا آخر فصل نیز وجود دارد. به همین دلیل یک تیم نباید متکی به این موضوع باشد که داوری باعث شد ما نتیجه نگیریم. در حال حاضر آقای پورموسوی به این موضوع تاکید دارد و از ما خواسته کاری به اشتباهات داورین داشته باشیم و تنها بازی خود را به بهترین نحوه ممکن انجام دهیم. 

وی ادامه داد: کمیته داوران باید یک فکر اساسی برای این روند داوری ها بکند. همه دنیا در حال حاضر  از VAR  استفاده می‌کنند و تنها لیگی که استفاده نمی‌کند لیگ ماست. اما  ما همچنان ادعا داریم که سطح لیگ برتر بالا است در حالی که امکانات اولیه‌ای که در فوتبال دنیا مرسوم است را در اختیار نداریم

مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص نتیجه این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس با توجه به شرایط سختی که در چند ماه اخیر برای آنها پیش آمد موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. در حالی که تیم‌های را از پیش رو برداشت که هزینه‌های فراوانی را برای قهرمانی در آسیا انجام داده بودند. به نظر من کار بسیار بزرگی را انجام دادند و به آنها خسته نباشید می‌گویم. باید قبول  کنیم تیم‌های آسیایی شرقی بسیار حرفه‌ای تر از ما هستند. با این حال هیچ چیزی از ارزش‌های این تیم کم نشده است. در حالی که در بازی فینال نیز روی دو اشتباه و پنالتی بازی را واگذار کردند. هر تیمی نمی‌تواند تا فینال آسیا پیش برود. امیدوارم این تیم بتواند در سال‌های آینده در این مسابقات قهرمان شود.

وی در آخر در خصوص اینکه هدف صنعت نفت در انتهای فصل چه می‌باشد بیان کرد: ما هفته به هفته پیش خواهیم رفت. قطعا هدف ما حضور در نیمه بالای جدول است و برای این هدف تلاش خواهیم کرد. ما هر چه میکنیم برای شادی هوادران است و از اینکه آنها شاد می‌شوند لذت میبریم.  ما هم در تلاش هستیم که به این روند ادامه دیهم تا هواداران از ما و عملکرد تیم راضی باشن. آنها بدانند ما همه تلاش خود را میکنم تا شاد باشند. چرا که هیچ چیز مهم تر از شادی مردم آبادان نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز