خبرگزاری کار ایران

فرماندار همدان تاکید کرد:

بحث اقتصاد مقاومتی از حیطه شعار خارج شود

بحث اقتصاد مقاومتی از حیطه شعار خارج شود
کد خبر : ۳۶۴۸۰۷

فرماندار همدان تاکید کرد: باید اقتصاد مقاومتی از حیطه شعار خارج شود و با اقدام و عمل سعی در رفع مشکلات داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از همدان، فرماندار همدان امروز در دیدار هیات اجرایی خانه کارگر، تشکلات کارگری و کارفرمایی با تبریک هفته کارگر اظهار داشت: خانه کارگر یکی از تشکلات ریشه‌دار دوران انقلاب اسلامی است که کمک بسیاری زیادی در پیروزی نظام داشت.

علی تعالی با بیان اینکه بسیاری از تلاطم هایی که در عرصه تولید وجود داشت بوسیله خانه کارگر برطرف شد، گفت: خانه کارگر در توجیه و روشنگری جامعه کارگری و رفع مشکلات آنان نقش بسزایی دارد.

تعالی اظهار داشت: تشکلات کارگری به لحاظ ارتباط نزدیک با کارگران با تمام وجود مشکلات این قشر را احساس می‌کنند.

بحث اقتصاد مقاومتی از حیطه شعار خارج شود

وی تصریح کرد: در سال های اخیر کشورمان بخاطر تحریم ها و مشکلات اقتصادی با سیل عظم بیکاران مواجه شده است و بخش زیادی از کارخانجات و واحدهای تولیدی بدلیل اینکه صادرات نداشتیم به تعطیلی کشیده شده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه در بحث برجام کارهای اساسی صورت گرفته و ما امیدواریم با ترمیم روابط بین الملل مشکلات اقتصادی جامعه حل شود، گفت: مهمترین علت در بحث طلاق و اعتیاد ریشه در بیکاری جوانان دارد.

وی اظهار داشت: زمان ورود استاندار همدان 600 واحد تولیدی تعطیل بودند و امروز با همت استاندار 300 واحد به چرخه تولید بازگشتند.

وی در ادامه بیان کرد: در کارگروه هایی اشتغال که در فرمانداری ها صورت گرفت نیز 52 واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند، گفت: بانک ها نیز در حوزه کمک به تولید و اشتغال نقش خوبی داشتند و همکاری های مناسبی صورت گرفته است.

فرماندار همدان اظهار داشت: استان همدان در حوزه بیکاری نسبت به استانهای دیگر از موقعیت بهتری برخوردار است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان نیز در این دیدار با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: حمایت از تولید ملی زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند و در راستای آن معضل بیکاری برچیده و رونق اقتصادی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت اشتغال و تولید هر دو مهم است، افزود: اگر امنیت اشتغال و تولید وجود داشته باشد شرایط برای همه مطلوب می‌شود و اگر به اشتغال توجه شود همه نجات پیدا می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان عدم وجود امنیت شغلی و تنگی معیشت را از مهمترین مشکلات کارگران برشمرد و گفت: این مشکلات تنها مختص کارگران استان نیست بلکه تمام جامعه کارگری از این مشکلات رنج می‌برند و حق و حقوقی که کارگران می‌گیرند کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

اصلانی با اشاره به ضرورت فعالیت تشکل‌های کارگری در کارخانه‌های استان گفت: در حال حاضر فعالیت این تشکل‌ها جنبه تشریفاتی دارد در حالی که کارخانه یا کارگاه‌های دارای بیش از 35 نفر کارگر باید شورای اسلامی تشکیل دهند و زیر 35 نفر نیز باید نمایندگی کارگری داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز