خبرگزاری کار ایران

افتتاح و کلنگ زنی 14 طرح بهداشتی در همدان

افتتاح و کلنگ زنی 14 طرح بهداشتی در همدان
کد خبر : ۱۵۲۳۱۹۲

۱۰ خانه بهداشت، سه مرکز جامع سلامت همزمان با هفته دولت بهره برداری و عملیات اجرای یک طرح بهداشتی نیز در همدان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از همدان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از ۲ خانه بهداشت در روستاهای گل کهریز و سیلوار از توابع شهرستان همدان افزود: مقاوم سازی خانه بهداشت درگزین در دستور کار معاونت بهداشتی است.

فاطمه ترکمان اسدی افزود: ۱۹ طرح سلامت محور با اعتبار ۸۰۷ میلیارد ریال آماده بهره برداری طی هفته دولت در این استان است.

رییس شبکه بهداشت شهرستان همدان نیز بیان کرد: عملیات اجرایی خانه بهداشت سیلوار در زمینی به وسعت ۳۶۵ مترمربع با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

محمد ربیع یگانه اضافه کرد: این طرح در یک طبقه احداث و دارای مشخصات فنی اسکلت فلزی، سقف کامپوزیت و نمای آجری است و با بهره برداری از این طرح ۱۱۹ خانوار با ۳۶۷ نفر زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند.

وی اظهارکرد: یکی از مهمترین چالش های روستای سیلوار ابتلا به فشار خون و دیابت است و بر اساس آخرین بررسی ها ۱۵ درصد ساکنان این روستا به فشار خون بالا و ۱۲ درصد به دیابت مبتلا هستند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان همدان افزود: خانه بهداشت گل کهریز هم در زمینی به وسعت ۴۸۲ متر مربع از سال ۱۴۰۱ آغاز و هفته دولت امسال بهره برداری برداری شد.

ربیع یگانه، با بیان اینکه برای این طرح ۳۰ میلیارد ریال از منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه شد افزود: ۵۲۴ نفر شامل اهالی روستاهای گل کهریز، آب هندو و بارابند را زیر پوشش قرار می دهد.

وی بیان کرد: مهمترین مشکل این روستاها بالا بودن شمار جمعیت سالمند است که بر اساس آخرین آمار ۲۵ درصد جمعیت این روستا سالمند است.

وی تاکید کرد: خدمات خانه بهداشت از پیش از تولد فرد تا زمان مرگ برای همه افراد رایگان است.

به گفته استاندار همدان هزار و ۹۲ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی آماده شده است که ۹۷۱ پروژه افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی ۱۲۱ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

از تعداد ۹۷۱ پروژه قابل افتتاح در سطح استان، ۸۲۴ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۴۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و ۱۴۷ طرح اقتصادی با اعتباری بیش از ۳۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که جمع کل اعتبار هزینه‌شده ۸۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز