خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب همدان:

اصلاح طلبان در دفاع از ارکان نظام، همواره پیشتاز هستند

کد خبر : ۱۵۰۵۰۸

رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب همدان با اشاره به موضع گیری های بوجود آمده پس از سخنرانی سعید رضوی فقیه گفت: متاسفانه عده ای آگاهانه یا ناآگاه به دنبال ملتهب کردن فضا و تخریب دولت هستند.

ایلنا: رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب همدان با اشاره به موضع گیری‌های بوجود آمده پس از سخنرانی سعید رضوی فقیه گفت: متاسفانه عده‌ای آگاهانه یا ناآگاه به دنبال ملتهب کردن فضا و تخریب دولت هستند.
به گزارش " ایلنا " از همدان، " فخرالدین حیدریان " در توضیح این موضوع که چرا سخنان رضوی فقیه تا این حد بازتاب داشته، اظهار داشت: همایش فصلی اصلاح طلبان یک جلسه داخلی است که با دعوتنامه مکتوب و اعلام و اطلاع مراجع سیاسی و امنیتی استان برگزار می‌شود و مباحثآن داخلی است و هیچوقت از سوی شورای هماهنگی منتشر نمی‌شود. اما متاسفانه همچون سنوات گذشته عده‌ای به دنبال بزرگنمایی و طرح مباحثدرون تشکیلاتی اصلاح طلبان هستند تا از این طریق فضا را متشنج وبه اهداف و اغراض سیاسی خود دست پیدا کنند.
وی در ادامه با یادآوری مسائلی که در سایر نشست‌های سیاسی مربوط به جناح‌های دیگر در استان می‌گذرد یادآور شد: جای تعجب آن است که در برخی نشست‌ها انواع توهین‌ها و تهمت‌ها به ارکان نظام روا داشته می‌شود اما هیچ مرجعی به آن واکنش نشان نمی‌دهد اما به محض آنکه در یک جلسه داخلی، تحلیلی پیرامون یک موضوع مشخص طرح می‌شود، با قدرت تمام توسط رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود تا از آن طریق مسئولان وادار به موضع گیری در برابر اصلاح طلبان شوند.
حیدریان با اشاره به جزئیات همایش اصلاح طلبان، افزود: در این همایش افراد مختلفی نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوع همایش و تحلیل اوضاع استان و نیز شهرستان‌ها و بعضا کشور، ارائه کردند و آقای رضوی فقیه هم بعنوان یکی از سخنران‌ها مطالبی را ارائه کردند و قاعدتا هیچکدام از صحبتهای ایراد شده توسط سخنرانان و افراد مختلف حاظر در این همایش، نمی‌تواند موضع شورای اصلاح طلبان استان تلقی شود! چون برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع رسمی شورای اصلاح طلبان استان، در خود شورا، راهکار خاص خود، تعریف شده کما اینکه در آئین نامهٔ داخلی آن به روشنی بیان شده است. مضاف بر اینکه بخاطر داخلی بودن جلسه، قرار بر انتشار محتوا و ریز جلسات نبوده، که متاسفانه برخی افراد و یا جریانات شناخته شده، با اهداف خاص و مغرضانه باعثالتهاب آفرینی در جامعه شده و از همین رو نگرانی‌هایی در میان مسئولین و علماء و مردم شریف همدان ایجاد کرده‌اند که جا دارد مسئوولین محترم نشر دهندگان مطالب ایراد شده در جمعی معدود و داخلی را مورد پیگرد قانونی قرار دهند لذا خواستار پیگیری موضوع از جانب مسئولین ذیربط و محترم هستیم.
رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان همدان از علما، روحانیت معزز، خانواده گرانقدر شهدا، مردم و مسئولان دولتی خواست تا با درایت و هوشمندی نسبت به تحریک و تهییج احساسات مردمی برخورد کرده و اجازه ندهند تا عده‌ای با متشنج کردن فضا، برای دولت و نظام، هزینه ایجاد کنند.
وی یادآور شد: ریشه این نوع برخورد‌ها و تفرقه افکنی‌ها در بداخلاقی‌هایی است که پیش‌تر و در جریان وقایعی مشابه باعثشد تا وقت و انرژی مسئولین صرف خنثی سازی تبعات آن شود. در حالی که موج آفرینان خود با بهره بردن از حاشیه امنیتی، ‌گاه علاوه بر تخریب ارکان نظام، برای رسیدن به اغراض سیاسی خاص خود، هم در خفا و هم به صورت علنی اظهاراتی بیان می‌کنند که هزینه آن بیش از حد تصور است.
حیدریان با اشاره به حضور فعال اصلاح طلبان در انتخابات خرداد ۹۲ و همراهی بی‌نظیر مردم با رای تاریخی به منتخب برگزیده ملت، چنین بیان داشت: خوشبختانه در کارنامه اصلاح طلبان، حفظ ارزش‌ها و دفاع از تمامیت ارضی کشور و پایداری بر سه اصل مقوم جمهوریت، اسلامیت و استقلال نظام مشاهده می‌شود و برای دفاع از این اصول پیشتاز بوده و هزینه‌های زیادی پرداخت نموده‌اند. لذا طبیعی است که با ورود ایشان به صحنه فعال اجتماعی، برخی ناخرسند شده و از همه ابزارهای موجود برای ایجاد شکاف و اختلاف بین کارگزاران نظام و دلسوزان منتسب به احزاب سیاسی بهره ببرند.

وی افزود: به نظر من در چنین موقعیتی این فضا سازی نه تنها علیه اصلاح طلبان که حرکتی خلاف مصالح و منافع ملی ما است و به نحوی جریانی می‌خواهد آرامش و آسایش نسبی بوجود آمده در جامعه را تحت الشعاع قرار دهد چنین رفتاری در واقع تصویری که از شهر و استان ما ارائه می‌کند محیطی نا‌امن و بدور ازعقلانیت است که تبعات منفی در حوزه‌های مختلفی برای همه ما در پی خواهد داشت؛ فرا‌تر از این تصویر نامناسبی از جامعه و نظام را در عرصه بین اللملی منعکس می نماید.
رئیس شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب همدان در پایان با انتقاد از برخی موضع گیری‌های شتابزده و انتشار سخنان استاندار همدان، یادآور شد: بهتر آن بود تا برخی دوستان به جای آنکه نقش مدعی العموم را بازی کنند به استقلال قوه قضائیه احترام گذاشته و فرصت را برای بررسی و یا هرگونه اقدام قانونی دادستان محترم فراهم نمایند تا ایشان ضمن تحقیق و بررسی دقیق موضوع، تصمیم مقتضی را بدور از هیاهو اتخاذ نمایند. اما جای بسی تاسف است که حتی بعضی از معترضان اصل مطالب را مطالعه نکرده و بر اساس شنیده‌های خود موضع گرفته‌اند. هرچند که هیچ اظهار نظری نمی‌تواند بری از اشتباه باشد و ممکن است در هر اظهار نظری ایراد‌ها و اشکالاتی هم مطرح باشد، اما این موضوع یک بحثکار‌شناسی و در حد کار‌شناسان مربوطه است. نه ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی و گروهی با خرج کردن از منافع جامعه!
فخرالدین حیدریان همچنین ابراز امیدواری کرد که با تامل و انصاف در برخورد با جریان‌های سیاسی و احترام گذاشتن به رای و نظر مردم، ازین پس شاهد گسترش فضای تحمل و سعه صدر بوده و همگی در کنار هم برای حل مشکلات جامعه، شرایط خدمتگزاری دولت اعتدال را بیش از پیش تسهیل کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز