خبرگزاری کار ایران

وقف ۲ باب منزل مسکونی در ملایر با نیت کمک به ایتام و درمان بیماران

کد خبر : ۱۱۴۴۱۸

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان ملایر از وقف ۲ باب منزل مسکونی در شهرستان ملایر با نیت کمک به ایتام و درمان بیماران خبر داد.

ایلنا: رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان ملایر از وقف ۲ باب منزل مسکونی در شهرستان ملایر با نیت کمک به ایتام و درمان بیماران خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حاجی رضا زین العابدینی ضمن اعلام این خبر افزود: در آستانه عید بزرگ ولایت دو واقف خیراندیش «حسن کرمی» و «معصومه مرادی» این وقف بزرگ و ارزشی را رقم زده‌اند.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان ملایر گفت: مساحت این دو باب منزل مسکونی، در مجموع ۳۹۴ مترمربع است.

وی همچنین ارزش این وقف را دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: این وقف با نیت کمک به ایتام، درمان بیماران سرطانی و معلولیت‌های ذهنی و خیرات است.

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نظام حقوقی و اقتصادی اسلام فرهنگ حسنه وقف است که جایگاه ویژه‌ای در دین و مبانی نورانی اسلامی دارد، افزود: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به سبقت گرفتن در کارهای نیک و خیر تشویق می‌کند و به یقین وقف کردن اموال و دارایی‌ها مهم‌ترین و ماندگار‌ترین انفاق و کارهای نیک است.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه وقف باقیات و الصالحاتی است که نام و مال آدمی را در طول زمان ماندگار می‌کندبه اهمیت وقف و کاربرد آن در جامعه اشاره کرد و افزود: وقف حقیقتی است که اگر به آن توجه دقیق شود و تبلیغ درست صورت گیرد و بر این اساس در جامعه بسط و گسترش یابد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌های گسترش وقف گفت: آیات و روایات در مورد وقف باید از سوی مبلغان برای مردم بیان شود چرا که این مهم در راستای تبیین اهمیت جایگاه وقف بسیار اثر گذار است.

حجت الاسلام زین العابدینی در پایاین سخنانش بر لزوم توجه واقفان خیراندیش به وقف بر اساس نیات روز جامعه نیز تاکید کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز