خبرگزاری کار ایران

زمان ارسال آثار جشنواره ملی تئاتر ضامن آهو تمدید شد

زمان ارسال آثار جشنواره ملی تئاتر ضامن آهو تمدید شد
کد خبر : ۱۵۰۹۸۸

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تمدید مهلت ارسال آثار هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو خبر داد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تمدید مهلت ارسال آثار هشتمین جشنواره ملی تئا‌تر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهدی نیرومند اظهار داشت: پس از برگزاری موفقیت آمیز هفت دوره از جشنواره ملی تئا‌تر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در استان هرمزگان، هشتمین دوره این جشنواره به مناسبت میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، همزمان با دهه کرامت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در سال آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هشتمین جشنواره ملی تئا‌تر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو با هدف معرفی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع)، بهره گیری از تئا‌تر کودک و نوجوان خاصه نمایش عروسکی به عنوان بستری مناسب، قالبی انعطاف پذیر و دستمایه ایی هنرمندانه به منظور معرفی سنت‌ها و عناصر فرهنگی این اقلیم و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار بر‌تر فرهنگی، هنری مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به انتشار و تولید گسترده این آثار برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به مراحل برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئا‌تر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو، عنوان کرد: یکسان سازی مراحل داوری از بازخوانی طرح، انتخاب آثار تا داوری نهائی آثار، برگزاری جلسات نقد و بررسی در طول اجرای عموم نمایش‌ها و برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه‌های آموزشی با حضور داوران و منتقدان در طول برگزاری اجرای عموم نمایش‌ها در بندرعباس و شهرستان‌ها و در مجموع مراحل جشنواره شامل پذیرش طرح اولیه نمایش، دریافت فیلم طرح‌های پذیرفته شده، انتخاب آثار و اجرای عموم آثار منتخب و برگزاری مراسم اختتامیه خواهد بود.

نیرومند در ادامه به محورهای جشنواره ملی تئا‌تر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو اشاره کرد و بیان داشت: بهره گیری تام از اندیشه‌ها و آموزه‌های سیره رضوی، کرامات رضوی، داستان‌ها و حکایات مرتبط با اصحاب امام رضا(ع)، جلوه‌های مهرورزی، کاروانهای زیارتی، احادیثرضوی و… از جمله محورهای این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و ارسال فرم درخواست شرکت درجشنواره به همراه ارسال طرح، خلاصه داستان نمایش و شیوه اجرایی، ارسال سوابق هنری و عکس کارگردان، سوابق هنری و عکس نویسنده، چهار عکس از نمایش‌های اجرا شده توسط گروه «با درج اطلاعات»، ازطریق پست الکترونیک دبیرخانه جشنواره به نشانی: Zameneahoo. hormozgan @ gmail. com شرایط پذیرش اثر در جشنواره ملی تئا‌تر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه از تمدید مهلت ارسال آثار هشتمین جشنواره ملی تئا‌تر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال درخواست شرکت در جشنواره ۱۵ فروردین سال ۹۳ و اعلام نتایج آثار راه یافته نیز ۲۵ فروردین خواهد بود و همچنین آخرین مهلت ارسال فیلم نمایش ۱۵ / ۳/۱۳۹۳ و تاریخ اعلام آثار پذیرفته شده ۵/۴ / ۱۳۹۳ خواهد بود.

نیرومند با بیان اینکه تکمیل فرم شرکت در جشنواره به منزله پذیرش قوانین، برنامه‌ها و زمانبندی جشنواره است، ادامه داد: حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای نمایشهای ارسالی ۴۰ دقیقه می‌باشد و چنان چه مواردی در فراخوان ذکر نشده باشد از طریق دبیرخانه جشنواره قابل پیگیری است و شیوه عروسک گردانی کاملاً آزاد و استفاده از شیوه‌های ترکیبی بلامانع است.

وی یادآور شد: آثار پذیرفته شده به مدت ۵ تا ۷ روز طی ماه‌های مرداد و شهریور سال ۱۳۹۳ در بندرعباس و شهرستان‌های استان هرمزگان به اجرای عموم درمی آیند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز