خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

نیازمندی پهنه بندی درست در ایجاد مراکز درمان ناباروری هرمزگان هستیم

نیازمندی پهنه بندی درست در ایجاد مراکز درمان ناباروری هرمزگان هستیم
کد خبر : ۱۲۳۷۷۹۲

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه ناباروری نیز دانشگاه علوم پزشکی نقاط مختلف استان را بر اساس ناباروری زوجین پهنه بندی کند تا بتوان برای ایجاد مراکز درمان ناباروری اقدامات متناسب انجام داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهدی دوستی در نشست قرارگاه خانواده و جمعیت استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مسئله رشد جمعیت یکی از اصول مهم برای آینده کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فراوانی به آن دارند گفت: ما باید به عنوان یک فرد ایرانی و مسلمان نسبت به بقای نسل و جوانی جمعیت حساس بوده و از الان به فکر جمعیت کشور در ۵۰ سال آینده نیز باشیم.

وی افزود: وضعیت فعلی جمعیتی در کشور نگران کننده است البته استان هرمزگان جزو استان‌های جوان کشور محسوب می‌شود اما اگر در زمینه سیاست رشد جمعیت اقدامی نشود این نگرانی در خصوص کاهش نرخ جمعیت برای هرمزگان نیز به وجود خواهد آمد.

دوستی بیان کرد: یکی از دلایل وقوع این امر سیاست‌های کاغذی غیرعملی است که نتوانسته تاثیر بسزایی در افزایش نرخ جمعیت داشته باشد در سیاست گذاری باید میزان اثر تصمیم هم به صورت فصلی و سالیانه بررسی شود تا اگر سیاستی در جهت رشد جمعیت کمکی نکرد بتوان سیاست بهتری اتخاذ کرد.

وی تصریح کرد: در کنار سیاست‌های کلی باید سیاست‌های تشویقی و حمایتی نیز در دستور کار قرار گیرد تا مادران شاغل دغدغه حضور در محل کار و نگهداری فرزند را نداشته باشد و یا برای سایر اقشار نیز سیاست‌های متناسب اتخاذ شود.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: در حوزه ناباروری نیز دانشگاه علوم پزشکی نقاط مختلف استان را بر اساس ناباروری زوجین پهنه بندی کند تا بتوان برای ایجاد مراکز درمان ناباروری اقدامات متناسب انجام داد.

وی افزود: هر کس در حوزه رشد نرخ جمعیت می‌خواهد برنامه ریزی کند باید آمار دقیق مرتبط را در اختیار داشته باشد تا بر اساس آمارها بتواند سیاست‌های مناسب هر منطقه را در نظر بگیرد که این سیاست‌ها نهایتا به افزایش نرخ جمعیت منتج شود. 

دوستی خاطرنشان کرد: فرمانداران هم جلسات قرارگاه جمعیت را در شهرستان‌ها به خصوص در شهرستان‌های که رشد نرخ جمعیت پایینی دارند برگزار کنند و پیشنهادات خود در راستای افزایش نرخ جمعیت را به استان ارائه دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز