خبرگزاری کار ایران

رویداد « استان‌آپ » در هرمزگان برگزار می شود

رویداد « استان‌آپ » در هرمزگان برگزار می شود
کد خبر : ۱۱۶۸۲۹۲

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری رویداد استان‌آپ را با محوریت پارک و علم و فناوری هرمزگان در این استان با هدف توانمندسازی کسب و کارها و ایجاد جریان سرمایه در استان هرمزگان برگزار می‌کند.

علی فتی، رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، در نشست خبری با خبرنگاران، با عنوان "استان‌آپ" اظهار کرد: وقتی کار خود را آغاز کردیم با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودیم، همواره این دغدغه را داشتیم که زیرساخت مناسبی را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم. ما تلاش‌خود را برای ایجاد یک فضای مناسب انجام دادیم، هرچند هنوز کارهای انجام نشده بسیار است.

وی از برگزاری رویداد استان‌آپ در هرمزگان با محوریت پارک علم و فناوری استان و توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خبر داد.

امیر بامه، مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این جلسه تصریح کرد: این صندوق مولود قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان است که از سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد و تنها نهاد تامین مالی شرکت های دانش بنیان در کشور است و ۴ خدمت اصلی و بیش از ۶۰ خدمت فرعی به این شرکت ها ارائه می دهد.

وی بیان کرد: تسهیلات، ضمانت نامه، توانمندسازی و سرمایه گزاری ۴ خدمت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان است. از سال ۹۷ تاکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه داده است.

بامه افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی مستقیما وارد مشارکت با شرکت های دانش بنیان نمی شود و صندوق های پژوهش و فناوری به عنوان عامل سرمایه گذاری وارد مشارکت می شود.

وی عنوان کرد: در راستای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان شبکه سازی شرکت ها صورت گرفته است. از سال ۹۷ تا کنون ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۳۱ فقره قرارداد و ۱۳ فقره ضمانت‌نامه به ارزش ۳۲ میلیارد تومان و ۲۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۴۷ شرکت دانش بنیان در هرمزگان صورت گرفته است.

مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این جلسه تصریح کرد: سعی کردیم تامین مالی اکوسیستم را برای شرکت های غیر دانش بنیان و فناورانه نیز فراهم کنیم. یک کسب و کار از مرحله ایده تا بازار مسیر پر پیچ و خمی طی می‌کند و برای اینکه این مسیر را موفقیت آمیز طی کند نیاز به حمایت دارد.

بغدادی خاطرنشان کرد: این رویداد کاملا رایگان بوده و یک خدمت و سرویس توانمندسازی برای کمک به توانمندی کسب و کارهای استان و ایجاد جریان سرمایه در استان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: حتی اگر تیمی در این فرایند موفق به جذب سرمایه نشود، تجربه این طرح به توانمندسازی افراد کمک خواهد کرد. برای جلب نظر سرمایه گذاران نیز صندوق نوآوری ۸۰ درصد پول سرمایه گذاری را ضمانت خواهد کرد.

بغدادی گفت: ما با صنایع بزرگ استان هرمزگان نشست هایی داشتیم و درخواست کردیم در این رویدادها حضور فعالی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد کمک می‌کند طرح های سرمایه پذیر در استان شناسایی و به جذب سرمایه برای این طرح ها کمک شود. درصدی از این جذب سرمایه از سرمایه گذار و سرمایه پذیر دریافت نمی شود. این رویداد گفتمان استارتاپی استان را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز