خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه گرافیک اطلاع رسان در نمایشگاه مطبوعات

برپایی نمایشگاه گرافیک اطلاع رسان در نمایشگاه مطبوعات
کد خبر : ۲۲۳۲۰۹

گرافیک اطلاع رسان به دلیل ارائه و نمایش اطلاعات به صورت ساده, منظم و با مقدار کمی اطلاعات متنی بلافاصله ایده و هدف اصلی را به بیننده منتقل می کند.

۳۲ اثر گرافیکی با عنوان نمایشگاه گرافیک اطلاع رسان در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برای بازدید عموم ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نمایشگاه از نمونه آثار گرافیک اطلاع رسانی منتشر شده که در رسانه های چاپی و آنلاین ایران به انتشار رسیده است. این نمایشگاه با حمایت بیستمین جشنواره مطبوعات به همت خانم مریم سلیمی دانشجوی دکتری علوم ارتباطات در حوزه گرافیک اطلاع رسان برپا شده است.

این نمایشگاه تلاش دارد تا امکانی برای آشنایی و بهره جویی بیشتر از گرافیک خبری و اطلاع رسان در رسانه ها را فراهم کند.
نمایشگاه گرافیک اطلاع رسان متشکل از ۹ اثر در حوزه سیاسی(داخلی و بین الملل) ۵ اثر در حوزه ورزشی ۶ اثر در حوزه اقتصادی, ۴ اثر در حوزه نظامی, دو اثر در حوزه مذهبی, سه اثر در حوزه اجتماعی و در حوزه فرهنگی و علمی نیز هر کدام یک اثر ارائه شده است.

همچنین در کنار این آثار برترین های بخش صفحه آرایی روزنامه ومجلات در سطح سراسری و محلی نیز در برابر دید علاقه مندان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است گرافیک اطلاع رسان که در ایران از آنها به عنوان اینفوگرافیک, داده نما, گرافیک اطلاعاتی یاد می شود؛ نمایشگر بصری اطلاعات است که از توان ارائه حجم بالایی از اطالعات در یک فضای محدود برخوردار است. این نوع گرافیک ضمن نمایش ساده اطلاعات حجیم و پیچیده امکان درک سریع و به ذهن سپاری آسان تر آن ها را توسط مخاطبان فراهم می کند.

گرافیک اطلاع رسان به دلیل ارائه و نمایش اطلاعات به صورت ساده, منظم و با مقدار کمی اطلاعات متنی بلافاصله ایده و هدف اصلی را به بیننده منتقل می کند.

تاریخ شکل گیری این نوع گرافیک به انتشار کتاب اطلس سیاسی و تجاری اثر ویلیام پلیفایر در توضیح اقتصاد انگلستان باز می گردد و تاریخچه این مبحثدر ایران مدیون فعالیت های دکتر یونس شکرخواه است.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز