خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری
کد خبر : ۱۰۱۱۴۲۳

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پیرو برگزاری نشست هم‌اندیشی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی و مصوبات اجرایی مربوطه، زمینه حضور و آمادگی فعالین بخش خصوصی برای حضور مجازی درنمایشگاه‌های بین‌المللی پیش رو فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی (مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری) گفت: با برگزاری «نشست هم‌اندیشی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی» که با هدف تصمیم‌گیری پیرامون شرکت در نمایشگاه‌های مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان کلیه تشکل‌های گردشگری کشور و شرکت مادر تخصصی گردشگری تشکیل شد و بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور؛ زمینه لازم جهت حضور مجازی فعالین بخش خصوصی در نمایشگاه‌های خارجی پیش رو فراهم آمد. 

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتاً جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق شده جهت دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار «آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه‌های مجازی» ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالین بخش خصوصی است که به صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار خواهد شد. مقرر است در این وبینار نحوه حضور موثر و همچنین امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت‌کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه‌ها می‌توانند جهت معرفی محصولات و ظرفیت‌های خود از آن بهره بگیرند به صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.

قاسمی با بیان اینکه استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین در خصوص امکان مشارکت غرفه‌داران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد –آنگونه که در نمایشگاه های فیزیکی پیشین در قالب پاویون ملی صورت می‌پذیرفت- نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ یادآور شد: بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکت‌کنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین تحت نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد. 

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین از همکاری مستمر وزارت گردشگری، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تورگردانان ایران به منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم آوردن امکانات مورد نیاز جهت حضور مجازی فعالین بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو خبر داد. 

قاسمی در در ادامه افزود: بنا بر مصوبات « شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی»مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بین‌المللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تایید ستاد ملی کرونا در اسفند ماه سال جاری با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد؛ استفاده شود و راه‌اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.

او در پایان یادآور شد: حضور قوی و منسجم در نمایشگاه‌های مجازی بین‌المللی می‌تواند یکی از اقدامات تضمین‌کننده رونق گردشگری بین‌المللی کشور پس از فروکش کردن بیماری کرونا باشد؛ چرا که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه‌ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی می‌کند بلکه باعث می‌شود تا نام ایران به عنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پسا‌کرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز