خبرگزاری کار ایران

در مراسم قدردانی از خدمات فرهنگی و هنری محمدهادی ایازی مطرح شد:

امیرخانی: ‌ انتخاب مدیران بر اساس کارنامه مشکلات را حل می‌کند

کد خبر : ۱۶۸۷۸۰

محمد سریر: وی پیش از اینکه جامعه هنری خواسته‌هایش را بیان کند، به آن‌ها جامه عمل می‌پوشاند. / غلامحسین امیرخانی: از رئیس جمهور محترم تشکر می‌کنیم بابت اینکه فضای گفتمانی کشور را این چنین تغییر دادند.

مراسم نکوداشت سید محمد هادی ایازی معاون سابق فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، به پاس خدمات وی در عرصه فرهنگ و هنر با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌ محمد باقر قالیباف شهردار تهران، ‌ حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‌ علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد و جمعی از چهره‌‌های ورزشی و هنری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در مراسم نکوداشت محمدهادی ایازی که شنبه شب(۲۷ اردیبهشت ماه) در تالار وحدت برگزار شد، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقدامات مفید دکتر ایازی و فعالیت‌ها و پیشرفت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نتیجه سیاست‌هایی است که دکتر قالیباف در شهرداری تهران دنبال کرد. در این مدت ساخت فضاهای فرهنگی هنری در تهران رشد قابل توجهی پیدا کرد و احترام به اهالی فرهنگ و هنر و فرهیختگان رواج یافت.

جنتی افزود: امروز مفاخر ما در حوزه فرهنگ و هنر یا در حوزه‌های علمی هر گاه اقدامات برجسته‌ای داشته‌اند از طرف شهرداری تهران بزرگ داشته شده‌‌اند خانه‌هایی که موزه شده و آثار فرهنگی در آن‌ها عرضه می‌شود نشان دهنده توجه، گرایش و تلاش شهرداری تهران برای ماندگار کردن نام بزرگان کشور است.

وی به اقدامات مؤثر شهرداری در زمینه فرهنگ و هنر اشاره کرد و ساخت موزه موسیقی، باغ کتاب، تاسیس فرهنگسراها، ‌ خانه‌های محله پردیس‌های سینمایی و اقداماتی از این دست نشانه توجه شهردار تهران و دکتر ایازی به فرهنگ و هنر است. من به سهم خود از اینکه شهرداری امکانات خود را متمرکز حل و فصل مشکلات هنرمندان و فرهیختگان کرده تشکر می‌کنم.

محمد سریر رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی هم در این مراسم با اشاره به منش و نگاه مهربانانه دکتر ایازی گفت: وی پیش از اینکه جامعه هنری خواسته‌هایش را بیان کند، به آن‌ها جامه عمل می‌پوشاند. او راه را در این مسیر به گونه‌ای پیموده که بتوان آن را ادامه داد.

ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر هم دیگر سخنران این مراسم بود. او گفت: دکتر ایازی در تمام مدت مدیریتش توانست همپای شهردار در عرصه فرهنگ و هنر و مسائل اجتماعی به دور از هر حاشیه و اظهار وجودی فعالیت کند. وی به روی خوش و تواضع ایازی در مقابل هنرمندان اشاره کرد و گفت: من افتخار می‌کنم به کسانی که همچون دکتر ایازی خدمتگزار فرهنگ و هنر هستند.

غلامحسین امیرخانی خوشنویس پیشکسوت نیز با بیان اینکه حق شناسی در وجود اهالی هنر بیش از افراد دیگر جامعه زنده است گفت: از رئیس جمهور محترم تشکر می‌کنیم بابت اینکه فضای گفتمانی کشور را این چنین تغییر دادند.

وی با تاکید بر نقش حمایتی مسئولان در همراهی جامعه هنری عنوان کرد: اگر مدیران بر اساس کارنامه کاری خود انتخاب شوند مشکلات کشور حل خواهد شد.

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این مراسم با اعلام انتصاب ایازی به سمت قائم مقام وزیر بهداشت گفت: خوشحالم از اینکه در جمع هنرمندان و قهرمانان کشور در تالار وحدت هستم امیدوارم همه کشور تالار وحدت شود چرا که پیشرفت و آبادانی کشور در گرو وحدت و همدلی است. این مجلس برای قدردانی از فردی است که اعتدال و میانه روی مشی اوست. قدر شناسی باعثپیشرفت و افتخار برای هر ملت خواهد بود اگر چه امروز کم فروغ شده اما امیدواریم در همه حوزه‌ها در عرصه فرهنگ و هنر شاهد تکریم باشیم.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز در مراسم نکوداشت محمدهادی ایازی گفت: در حوزه فرهنگ، بدون ارتباط با نخبگان، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و یکی از ویژگی‌های دکتر ایازی همین ارتباط با نخبگان بود، اگرچه اقدام مهمتر وی نهادینه کردن این روش بود. در این دوره شاهد اتفاقات بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر هم در حوزه کالبدی و در بحثمسایل محتوایی خواهیم بود. در دو حوزه فرهنگ و بهداشتهمدلی خوبی بین دولت و شهرداری وجود دارد و با اتکا به این همدلی گام‌های مهمی برای حل این دو مشکل اساسی کشور برداشته می‌شود.

محمد هادی ایازی نیز با بیان اینکه شهردار تهران اولین وعده‌ خود مبنی بر تبدیل شهرداری از نهادی خدماتی به اجتماعی را عملی کرد که امروز نتیجه آن را در محله‌ها شاهد هستیم افزود: در برنامه ۵ ساله دوم توسعه شهر تهران مسایل اجتماعی با رویکرد جدیدتر مورد توجه قرار گرفته است. امیدوارم به تلاش در عرصه بهداشت نیز شاهد تحولی جدی باشیم.

در مراسم نکوداشت محمدهادی ایازی که به همت اهالی فرهنگ و هنر، ‌ فعالان اجتماعی، خانه‌های تئاتر، ‌ موسیقی و سینما و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و خانه هنرمندان برگزار شد جمع بسیاری از اهالی هنر، اصحاب و مدیران رسانه‌ها‌ و اعضای تیم‌های ملی حضور داشتند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز