خبرگزاری کار ایران

با تولید محتوای مناسب و استفاده ازفناوری های نوین صورت می‌گیرد؛

تلاش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد نوروزی کیش برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران

تلاش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد نوروزی کیش برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران
کد خبر : ۸۷۳۴۷۷

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد نوروزی کیش برضرورت اطلاع رسانی مناسب به گردشگران به عنوان عاملی مهم درافزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با حضور روسا و نمایندگان کمیته های ستاد نوروزی با هدف برنامه ریزی و به کارگیری ظرفیت ها در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی یکشنبه27 بهمن در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

محمد پور سینا رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به اینکه تعطیلات نوروز برای کشور و جزیره کیش یک مناسبت ارزشمند ملی است گفت: هر ساله در تعطیلات نوروز و سال نو میهمانان و گردشگران بسیاری وارد جزیره کیش می شوند که این امر مایه خیر و برکت برای این جزیره است.

وی افزود: ما باید با هم فکری و هم افزایی تلاش کنیم راه گشای سفر گردشگران به جزیره کیش باشیم و در زمینه اطلاع رسانی خدمات مطلوبی به هموطنان ارائه کنیم تا در پایان سفر خود با رضایت خاطر جزیره را ترک کنند.

وی با اشاره به چاپ کتاب های راهنما و اقلام متعدد در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سنوات گذشته محصولاتی تولید شده است که تاریخ مصرف ندارند و بالغ بر یکصد هزار عدد نقشه و برشورهای راهنمای سفر در انبار سازمان منطقه آزاد کیش موجود است که می توان از آنها استفاده کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش بینی ها حاکی از افزایش ورود خودرو در نوروز 99 نسبت به سال گذشته است به راحتی می توان این محصولات تولیدی در زمینه اطلاع رسانی را در اختیار گردشگران نوروزی قرار داد.

محمد پور سینا به اهمیت تولید محتوای متناسب برای گردشگران نوروزی کیش اشاره کرد و افزود: تولید محتوا در دو بخش "پیشین و همزمان"بسیار مهم است چرا که یکی در حوزه شناخت جزیره کیش و دیگری در حوزه مباحث سلامت، بهداشت و درمان که برای درک شرایط کنونی این منطقه آزاد تجاری–صنعتی ضروری است.

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: امسال از "اپلیکیشن آی کیش" نیز به عنوان یک مدیا برای راهنمای سفر گردشگران نوروزی کیش و جلب رضایتمندی آنان استفاده خواهیم کرد.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده و جلب نظر گردشگران به شعار مطرح شده توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با عنوان "کیش جزیره بدون پلاستیک" تاکید کرد.

پور سینا با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع در شرایط عادی و خاص از وظایف مهم کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است؛ اظهار داشت: در شرایط بحرانی و خاص که احتمال قطع راه های ارتباطی وجود دارد سه دستگاه خودرو مجهز به بلندگو برای اطلاع رسانی گسترده درسطح شهر پیش بینی شده است.

در ادامه این نشست محمد پورسینا با بیان اینکه فعالیت ها در حوزه پسین شامل مستند سازی، گرد آوری و رصد اطلاعات خواهد بود افزود: با ارسال محتوا برای واحد های فن آوری، گزارشی از چگونگی حضور مردم و سطح رضایتمندی گردشگران نوروزی تهیه خواهد شد.

ماهان مدون نماینده کمیته گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز نقش جزیره کیش را در ایام نوروز نقش حمایتی عنوان کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش صرف نظر از مسائل اقتصادی تمام انرژی خود را بر این اصل گذاشته تا هموطنانی که این جزیره را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند با رضایتمندی و خاطره ماندگار کیش را ترک کنند.

وی اطلاع رسانی در جزیره کیش را با دو رویکرد جامعه میهمان ومیزبان عنوان کرد و افزود:باید جامعه میزبان در این فعالیت ها آگاهی لازم از سیاست های سازمان را داشته باشند تا برنامه خود را با این رویکرد هماهنگ کنند.

ماهان مدون با اشاره به اهمیت نقش اطلاع رسانی در واکنش سریع نسبت به اتفاقات احتمالی، اظهار داشت: با تعریف ساختاری در زمینه اطلاع رسانی می توان با فراهم کردن امکانات مورد نیاز در شرایط بحران های طبیعی، سیاسی و اجتماعی زمینه واکنش سریع و حفظ رفاهبیشتر گردشگران را تقویت کرد.

نماینده کمیته گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد که بیش از 80 درصد گردشگران نوروزی پیش از این نیز به جزیره کیش سفر کرده اند، ازاین رواگربتوانیم این افراد را جامعه هدف قرارداده و اطلاعات را پیش از شروع سفر به آنان برسانیم 50درصد در فرایند اطلاع رسانی موفق عمل کرده ایم.

امیر سوداگران مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش هم ساختار مدیریتی واحد یکپارچه سازمان منطقه آزاد کیش را یکی از جذابیت های جزیره کیش برشمرد و افزود: می توانیم این ساختار را در شیوه اطلاع رسانی محتوای مورد نظر به گردشگران به صورت یکپارچه ارائه کنیم تا هدف اصلی در اطلاع رسانی محقق شود.

سوداگران با بیان اینکه ساختار "آی کیش"به نقطه مطلوبی رسیده و بعد از دو سال حرکت رو به جلو دارد اظهار داشت: این نسخه نیاز به نصب اپلیکیشن "آی کیش" نداشته و جذابیت های اجرای این اپلیکیشن تحت وب و سیستم عامل و مبتنی بر موقعیت جغرافیایی است و شیوه اطلاع رسانی که برای یک گردشگر نیاز است در آی کیش قابل ارائه است.

امیر سوداگران در این جلسه به سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه124، تماس افرادی که شکایتی دارند چه از طریق، آی کیش، صوتی و تصویری و چه از طریق وب سایت به همراه تمامی اطلاعات به سامانه یکپارچه ارسال می شود و در مبدا تقسیم بندی اطلاعات صورت می گیرد تا مشخص شود که شکایت مربوط به چه حوزه ای است و برای رسیدگی به کارتابل مسئول مربوطه ارجا داده شود.

همچنین تولید محصولات تبلیغات و اطلاع رسانی، چاپ نقشه و برشورهای راهنمای سفر به کیش، توزیع اقلام تبلیغاتی، انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به عملکرد ستاد نوروزی و تبلیغات محیطی، تهیه دفترچه قوانین و مقررات گمرکی، ضوابط اجاره خانه های شبانه، بهداشت و درمان، قوانین مقررات دریایی و هوایی، ارسال پیامک های نقطه ای و منطقه ای، نظارت بر رفتارهای اجتماعی، یکپارچه کردن نحوه اطلاع رسانی، تحویل برشورهای راهنمای سفر در مبادی ورودی به انتظامات سازمان، بررسی تمهیدات پیشگیرانه قطع برق در زمان بارندگی و شرایط خاص، برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای هموار کردن ترافیک در ایام نوروز، آماده سازی ایستگاه های مینی بوس، تهیه بانک اطلاعاتی،راه اندازی سامانه نظرسنجی آنلاین، تبلیغات و اطلاع رسانی گردشگری در داخل ایرلاین ها وکنترل قیمت بلیت ها از جمله مباحثی بود که توسط نمایندگان کمتیه های ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز