خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش ملی صنعت گردشگری "همسنگار" در قشم

برگزاری همایش ملی صنعت گردشگری "همسنگار" در قشم
کد خبر : ۱۵۴۴۱۶۹

همایش ملی صنعت گردشگری «همسنگار» عصر روز پنجشنبه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در هتل سورینت قشم آغاز به کار کرد و تا عصر فردا ادامه دارد.

ایلنا؛ همایش ملی صنعت گردشگری "همسنگار" در قشم با هدف افزایش حس تعلق جامعه محلی و مشارکت ذینفعان صنعت گردشگری، در سطح ملی و توسعه برند و تصویرسازی مطلوب از طریق خلق ارزش نمادین و سرمایه فرهنگی در قشم در حال برگزاری است.این همایش ملی از امروز آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

در این همایش دو روزه رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، معاون همکاری فرهنگی و سمن های مرکز دیپلماسی وزارت امور خارجه، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه، فرماندار و شماری از مدیران اداری و اجرایی این شهرستان مرزی حضور دارند.

این رویداد شامل سخنرانی چهره‌ها و مدیران ارشد، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی صنعت گردشگری، معرفی ژئوپارک جهانی قشم، پروژه بوم سندباد، طرح قشم بوم و به همراه برنامه‌های جانبی دیگر است.

همسنگار به معنای همیاری کشورها برای تحقق صلح است 

ادریس راموز، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همزمان با آغاز این همایش به خبرنگاران گفت: برگزارکنندگان همایش ملی صنعت گردشگری "همسنگار" به دنبال تقویت و باززنده‌سازی هویت ایرانی هستند.

 راموز افزود: واژه همسنگار به معنای همیاری کشورها برای تحقق صلح است و برگزارکنندگان این همایش می‌خواهند نشان بدهند که جزیره قشم و سایر گوشه و کنارهای ایران می‌توانند ارزش‌های افزوده‌ای را در حوزه‌های گردشگری و فرهنگی برای کشورمان داشته باشند که مغفول مانده است.

وی خاطرنشان کرد: جزیره جهانی قشم سابقه تمدنی و تاریخی بسیار بسیار ارزشمندی دارد و ورود واژگان قشمی در زبان پرتغالی شاهد این ادعاست و شعار امسال روز جهانی گردشگری که گردشگری و صلح است زمانی محقق می‌شود که کشورها مشترکات فرهنگی‌شان را پر رنگ کنند.

ارتقاء تبادلات میان فرهنگی و اقتصادی جزیره قشم با سایر کشورها

این مقام مسئول هدف از برگزاری این رویداد در سطح محلی را افزایش حس تعلق جامعه محلی و مشارکت ذینفعان صنعت گردشگری، در سطح ملی با هدف توسعه برند و تصویرسازی مطلوب از طریق خلق ارزش نمادین و سرمایه فرهنگی و در سطح بین المللی ایجاد سرمایه سیاسی به منظور ارتقای تبادلات میان فرهنگی و اقتصادی جزیره قشم با سایر کشورها عنوان کرد.

راموز گفت: تمرکز زدایی از پایتخت و توجه به ظرفیت های نهفته در شهرهای مختلف ایران، گامی مهم در جهت تحقق اهداف ایرانی فرهنگی است که این رویداد 2 روزه با تاکید بر همکاری و هم افزایی میان جوامع محلی به دنبال ایجاد شبکه ای از ارتباطات فرهنگی است که بتواند به توسعه پایدار و همه جانبه منطقه کمک کند.

گفتنی است؛ جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز