خبرگزاری کار ایران

اتفاقی مهم برای رونق گردشگری منطقه آزاد ارس از مرز نوردوز؛

آغاز صدور مجور عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای ارمنستان به ایران

آغاز صدور مجور عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای ارمنستان به ایران
کد خبر : ۱۵۳۵۳۹۹

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: ما نیازمند ارتباطات بیشتر با کشور ارمنستان در حوزه گردشگری هستیم که آغاز فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای کشور ارمنستان به ایران می‌تواند نقش مهمی در این راستا ایفاء کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن محمدزاده از آغاز فرایند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای کشور ارمنستان به ایران از مرز "نوردوز" خبر داد و اظهار کرد: در دیدارهای ۲ سال گذشته و در حاشیه‌ی برگزاری نمایشگاه مناطق آزاد در ایروان مشکل تردد خودروهای پلاک ارمنستان به ایران مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه امروز با پیوستن کشور ارمنستان به کنوانسیون کارنه دوپاساژ این مشکل رفع شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: ما نیازمند ارتباطات بیشتر با کشور ارمنستان در حوزه گردشگری هستیم که آغاز فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای کشور ارمنستان به ایران می‌تواند نقش مهمی در این راستا ایفاء کند و شاهد حضور تعداد بیشتری از گردشگران در این منطقه باشیم.

مرتضی عابدین، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان ارمنستان نیز در این باره گفت: عدم صدور مجوز عبور گمرکی در گذشته مورد انتقاد مسئولین و مردم محلی کشور ارمنستان بود و اتباع این کشور جهت ورود خودروهای شخصی به کشورمان باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت می‌کردند. آغاز این فرآیند منجر به افزایش مراودات و توسعه ارتباطات مردمی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان خواهد شد.

کارن بالیان، مشاور ارشد استانداری و مرزبانی استان سیونیک ارمنستان نیز در مراسم آغاز فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودروهای کشور ارمنستان به ایران خاطرنشان ساخت: دیدارهای متعدد و مهمی در زمینه تقویت روابط بین دو کشور ارمنستان و ایران صورت پذیرفته است و آمادگی همکاری در راستای توسعه گردشگری و توریسم بین دو کشور هستیم.

وی تاکید کرد: با آغاز صدور مجوز عبور گمرکی به خودروهای ارمنی شاهد حضور گردشگران و مسافران کشور ارمنستان در ایران علی‌الخصوص منطقه آزاد ارس خواهیم بود و روابط بین دو کشور را در این بخش تقویت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز