خبرگزاری کار ایران

استقبال سازمان منطقه آزاد کیش برای حضور و فعالیت شرکت های فن آور در این جزیره

استقبال سازمان منطقه آزاد کیش برای حضور و فعالیت شرکت های فن آور در این جزیره
کد خبر : ۱۵۲۸۰۳۱

رحیم سرهنگی گفت: جزیره کیش بواسطه محصور و محدود بودن ، برخورداری از ظرفیت های قانونی مناطق آزاد و سطح بالای درجه شهروندی مکان بسیار خوبی برای توسعه فن آوری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات کیش و برق پایدار (Kitex 2024) که عصر دوشنبه 19 شهریور با حضور محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروز آبادی دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شد؛ از درنظر گرفتن مشوق های سرمایه گذاری برای شرکت های فعال در حوزه فناوری خبر داد.وی با اشاره به زیر ساخت های مناسب کیش برای فعالیت این شرکت ها ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش برای شرکت های فعال در حوزه هوشمند سازی، شهر هوشمند و خدماتی که از فن آوری های نوین بهره می برند؛ فضای کاری و مشوق هایی در نظر گرفته است.

گفتنی است حوزه های امنیت، هوشمند سازی، زیرساخت جزیره، شهر نوآوری کیش، هوش مصنوعی و حوزه "حاکمیت داده ها" از جمله حوزه هایی است که سازمان منطقه آزاد کیش برای مشارکت و سرمایه گذاری در آنها علاقه مند است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که این سازمان به عنوان بزرگترین مشتری خدمات شهر هوشمند علاقه مند همکاری با شرکت های فن آوری است که در این حوزه به بلوغ رسیده اند؛ ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای نمایشگاه کیتکش کیش بتواند برای توسعه فن آوری کشور مفید باشد.

سرهنگی با اشاره به حضور شرکت های به نام و با تنوع گوناگون در نمایشگاه کیتکس کیش گفت: برگزاری این نمایشگاه ها و نشست های تخصصی جانبی آن در جزیره کیش فرصت خوبی در اختیار برگزار کنندگان و شرکت کنندگان قرار می دهد که بتوانند با تبادل دانش و اطلاعات، شبکه های گفتگو خودشان را تشکیل دهند. این مهم، با توجه به محدودیت جغرافیایی کیش بیش از شهر های بزرگ به چشم می خورد.

همچنین ابوالحسن فیروز آبادی دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی در این مراسم گفت: به نظر می آِید در کشور درهای جدیدی باز شده است تا فضای بازتری در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشیم و قطعا این مهم باعث رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و تجول و توسعه در کشور خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش با رویکرد تعامل، رقابت سالم و ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفت ها در زمینه شهر هوشمند، اینترنت اشیا و انرژی های تجدید پذیر، هوش مصنوعی و کسب و کار، توزیع، مصرف و برق هوشمند،اتصال پذیری و ارتباطات، فناوری‌های نرم و خلاق، زیرساخت، امنیت و برق پایدار برپا شده است.

گفتنی است در این نمایشگاه که به اختصار کیتکس ۲۰۲۴ نامگذاری شده است؛ ۱۱۹ مشارکت کننده حضور دارند که دستاوردهای خود را تا پنج شنبه 22 شهریور برای عموم مردم به نمایش می گذارند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز