خبرگزاری کار ایران

همنوایی جاماندگان اربعین با دلسوختگان عاشورایی در ماکو

همنوایی جاماندگان اربعین با دلسوختگان عاشورایی در ماکو
کد خبر : ۱۵۲۲۶۸۱

مردم ولایی منطقه آزاد ماکو در اربعین حسینی(ع) همنوا با دلسوختگان عاشورایی، به تاسی از صبر زینبی(س) و در غم جاماندن از کاروان پیاده اربعین به سوگ و ماتم چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) و ۷۲ یار باوفایش نشستند.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، سوگواران حسینی در این منطقه که امسال سعادت حضور در مراسم پیاده روی اربعین در کربلای معلی را نداشتند، در اجتماعی عظیم در مسیری مشخص شده پیاده رفتند و در عزای حسینی به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

در این مراسم پیاده روی نمادین عاشقان و شیفتگان آل الله در شهرستان ماکو با به راه انداختن دسته ها و هیات های عزاداری با دلی اندوهگین و چشمانی اشک بار در رثای شهدای دشت نینوا و در سوگ شهادت مظلومانه سید آزادگان جهان؛ حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش مرثیه غم سرودند.

مشتاقان پیاده روی بزرگ اربعین در مسیر کربلا که نتوانستند به حرم یار سفر کنند، با سر دادن شعار لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا زینب (س) حرکت خود را ازمسجد باب الحوائج محله تازه به سمت مسجد جامع ادامه دادند.

همچنین جمعی از عاشقان حسینی از شهرستان شوط  از روستای خلج تا پلیس راه ماکو را پیاده روی کردند.

در این راهپیمایی بی نظیر؛ زیباترین جلوه های ایمان، عشق، شور، معنویت، انفاق، ایثار، همدلی، همراهی و صمیمیت ترسیم شده است و در حال تبدیل شدن به بزرگ ترین و باشکوه ترین نماد فرهنگی و هویت ساز جهان تشیع و اسلام ناب محمدی (ص) است.

وظیفه اصلی پذیرایی از این سیل عظیم عاشقان حسینی و پیاده روندگان اربعین، بر دوش ملت مومن و عزیز ایران و عراق است که با استقرار موکب های گسترده و زیبا و بهره گیری از هدایای با برکت مردمی، از زائرین و عاشقان امام عاشورا و شیفتگان شهدای کربلا استقبال می کنند.

همنوایی جاماندگان اربعین با دلسوختگان عاشورایی در ماکوهمنوایی جاماندگان اربعین با دلسوختگان عاشورایی در ماکوهمنوایی جاماندگان اربعین با دلسوختگان عاشورایی در ماکو

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز