خبرگزاری کار ایران

از سوی شورای ارزشیابی وزارت ارشاد صورت گرفت؛

کسب نشان ملی هنری توسط نمایشنامه‌نویس ساکن کیش

کسب نشان ملی هنری توسط نمایشنامه‌نویس ساکن کیش
کد خبر : ۱۵۱۲۷۱۵

از سوی شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان ملی هنری نمایشنامه‌نویسی به عباس دوست قرین اعطا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از بررسی آثار این هنرمند، نشان سطح درجه دو ملی هنری در رشته نمایشنامه‌نویسی را با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه و فرهنگستان هنر کشور به عباس دوست قرین هنرمند ساکن کیش اهدا کرد.

عباس دوست قرین متولد ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۵۰ نمایشنامه نویس و فیلمساز است و فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را از سال ۱۳۶۵ در سینمای جوان همدان آغاز کرده است.

دوست قرین فعالیت نمایشنامه‌نویسی در حوزه نمایش کودک و حضور در جشنواره‌های ملی را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و از سال ۱۳۷۸ به عنوان نویسنده و کارگردان در مراکز صدا و سیما مشغول به کار شد.

وی مدرس فیلمسازی، عکاسی، نمایش خلاق و نمایشنامه نویسی در امور تربیتی، فرهنگسراها و دیگر مراکز فرهنگی است.

نگارش مجموعه چهار جلدی نمایشنامه‌نویسی در حوزه کودک به همراه سایرآثار ارزشمند،کسب جوایز متعدد ملی و بین‌المللی و تدریس، تحقیق و پژوهش از جمله اقدامات این هنرمند در بیش از ۳۰ سال فعالیت مداوم در خصوص هنرهای نمایشی است.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تبریک کسب این گواهینامه ارزشمند هنری خدمت عباس دوست قرین، این مهم را نشانگر تلاش، لیاقت و شایستگی این هنرمند کیشوند دانسته و این موفقیت را به وی و خانواده گرامیش و به جامعه نمایش نویسی کشور تبریک عرض می نماید و آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون این هنرمند شاخص را از ایزد یکتا خواستار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز