خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن‌های گرامیداشت دهه ولایت در منطقه آزاد اروند

برگزاری جشن‌های گرامیداشت دهه ولایت در منطقه آزاد اروند
کد خبر : ۱۴۹۸۲۱۰

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری سلسله برنامه‌ها و جشن‌های باشکوه دهه ولایت در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت‌الاسلام «هادی زرشناس» معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، ضمن تبریک فرا رسیدن عید ولایت؛ بیان کرد: منطقه آزاد اروند در شب‌‎های دهه ولایت، سراسر شور و شعف بود و مردم ولایتمدار این خطه همزمان با اقصی نقاط ایران اسلامی، این عید را گرامی داشتند.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ برنامه از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد، افزود: منطقه آزاد اروند در دهه ولایت روز شاهد سلسله جشن‌هایی با حضور پررنگ مردم اروندنشین بود، بر همین اساس، جشن‌هایی در بلوار دهداری آبادان و صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر برگزار شد که اقشار مختلف مردم با حضور پر شور خود در عید امامت مولای متقیان، حضرت علی (ع) به شادی و سرور پرداختند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: اجرای نماهنگ و سروده‌هایی در وصف مولاعلی (ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اتاق بازی کودکان، عروسک‌گردانی، پخش کلیپ‌های مولودی خوانی، برگزاری تریبون آزاد انتخابات ریاست جمهوری، ایستگاه‌های فرهنگی و توزیع نذورات از جمله برنامه‌های جشن غدیر در شهرهای آبادان و خرمشهر بود.
زرشناس با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ غدیریون در خرمشهر، گفت: در این راهپیمایی که از از مبدأ پل شهید جهان‌آرا آغاز و تا صحن مسجد جامع خرمشهر امتداد یافت، مردم ولایتمدار اروند در کنار گروه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، در ثنای امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و عید ولایت، به سردادن اشعار آئینی و انجام سنت‌های مذهبی بوم منطقه پرداختند.
وی به راه‌اندازی کاروان شادی در شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: این کاروان با تردد در مناطق مختلف شهرهای آبادان و خرمشهر، ضمن پذیرایی از استقبال کنندگان در مناطق مختلف، مراسم جشن و شادی برگزار کرد.
زرشناس افزود: مناطقی از جمله روستاهای نوار ساحلی اروندرود از جمله طویجات و فیصلی و کوت‌شیخ، مولوی، روستاهای غرب کارون از جمله حفار غربی، ام الخرجین، کفیشه، کاظمیه ۱ و ۲، مکسر، در شهرستان خرمشهر شاهد برگزاری جشن و عبور کاروان شادی بودند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: همچنین مناطقی همچون روستاهای سادات، مدن، آلبوعبادی، سلیج، دهکده بریم و مساجدی همچون الغدیر، آیت‌الله طالقانی و مناطقی همچون سده کفیشه و فیه در شهر آبادان شاهد برگزاری جشن عید غدیر و عبور کاروان شادی بودند.
وی به برگزاری مراسم اهدای جهیزیه به ۱۵ زوج اروندنشین اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ زوج کم‌برخودار اروندی از سوی خیرین نیک‌اندیش شهرستان آبادان، صاحب جهیزیه و لوازم ضروری منزل شدند. این دست جهیزیه شامل اقلامی همچون یخچال، کولر گازی، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروی برقی، اجاق گاز و لوازم آشپزخانه بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: در مراسم اهدای جهیزیه به ۱۵ زوج کم‌برخوردار اروندنشین، مشوق‌هایی شامل سه سفر به عتبات عالیات به قید قرعه از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، به این زوج‌ها اهداء شد.
وی با اشاره به اهدای هدیه نقدی به این زوج‌ها، خاطرنشان کرد: از زوج‌هایی که در سنوات گذشته در این مراسم با حضور خود جهیزیه دریافت کرده و در سال جاری صاحب فرزند شده بودند، هدیه‌ای شامل ست نوزادی، اهداء شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز