خبرگزاری کار ایران

امور فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد به نقد و مطالبه‌گری منصفانه نیاز دارد

امور فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد به نقد و مطالبه‌گری منصفانه نیاز دارد
کد خبر : ۱۴۹۸۰۴۲

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: موفقیت در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد کشور به نقد و مطالبه گری منصفانه اصحاب رسانه و هنرمندان نیاز دارد.

به گزارشایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام سعید آخوندی در جمع فعالان فرهنگ و هنر قشم، اظهار داشت: برای انجام امور مهم فرهنگی و اجتماعی به همیاری اصحاب رسانه و فعالان هنری نیاز داریم و امیدواریم فعالان این عرصه‌ها با نقد و مطالبه‌گری منصفانه مسئولان را در انجام وظایفشان یاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد قشم زیرساخت‌های مهم فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده و این جزیره مستعد کارهای بزرگ است، افزود: تیم معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از جمله قشم کارهای مهمی را با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مهم انجام داده‌اند و در پی تکامل بیشتر این امور هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، فعالیت معاونت‌های این حوزه در مناطق آزاد کشور را حول سه محور (برنامه‌ریزی)، (حمایت و نظارت) و (ارزیابی) مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی همچنین از کار جمعی و گروهی و اتحاد صنفی به‌عنوان حلقه مفقوده کارگردانی اقدامات بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر جزیره نام برد و ادامه داد: نتیجه تفکر و اندیشه جمعی در ساختارهای سازمانی منجر به کسب آمار مشخص برای رفع و حل مشکلات و نیازهای جامعه از طریق برنامه‌ریزی می‌شود.

 

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور نیز در این نشست به وظیفه دبیرخانه به‌عنوان راهبر، برنامه‌ریز و ناظر بر اقدامات مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: کارهای انجام شده در منطقه آزاد قشم در حوزه فرهنگ، نیاز به روایت‌سازی و اطلاع‌رسانی دارد.

محمد فرزاد میرزایی قلعه اظهار داشت: افق آینده فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قشم نیازمند زنجیره‌های متعدد از جمله مشارکت فعالان هنری و رسانه‌ای و نقش پر رنگ جوامع محلی تدوین خواهد شد.

شایان ذکر است؛ این نشست به میزبانی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور ادریس راموز و مدیران زیرمجموعه این معاونت و فعالان فرهنگ و هنر، رسانه و قرآن جزیره قشم در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز