خبرگزاری کار ایران

در دولت سیزدهم، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه زیربنایی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید/ پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پروژه در حال اجرا

در دولت سیزدهم، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه زیربنایی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید/ پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پروژه در حال اجرا
کد خبر : ۱۴۹۲۴۳۷

به گفته معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدای دولت سیزدهم تا خرداد ماه ۱۴۰۳، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه زیربنایی به بهره برداری رسیده و پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پروژه در حال اجرا می باشد.

علی داداش زاده در تشریح اقدامات این معاونت با بیان اینکه ۲۵ پروژه عمرانی و زیر بنایی با هزینه کرد ۶۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است گفت:‌ ۶ پروژه عمرانی و زیربنایی نیز با مبلغ قرارداد ۵۵۶۹ میلیارد ریال در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: پروژه های به بهره برداری رسیده شامل: تکمیل و بهسازی راه بازرگان به ساری سو با ۳۰۳ میلیارد ریال هزینه، تکمیل روسازی جاده کمربندی لجستیک باند شرقی با ۷۰۶ میلیارد ریال هزینه و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح و محدوده های ارتباطی فرودگاه ماکو با ۱۱۰۰هزینه به بهره برداری رسیده اند.

داداش زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی بهسازی و چهار خطه نمودن محور ایواوغلی ـ ماکو ـ بازرگان (قطعه دوم) با ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شد اضافه کرد: عملیات اجرایی تأسیسات زیربنایی فرودگاه، تامین تجهیزات و سیستم های مورد نیاز پست های برق فرودگاه و عملیات محوطه سازی فرودگاه با ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسید.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد بیان داشت:‌ احداث مدرسه ۹ کلاسه مقطع ابتدایی آداغان، احداث مدرسه ۱۰ کلاسه مقطع متوسطه یولاگلدی شوط و احداث مدرسه ۸ کلاسه مقطع ابتدایی قیرکندی پلدشت با هزینه کرد ۲۳۳ میلیارد ریال از دیگر پروژه های اجرا شده در راستای توسعه فرهنگی و ایفای وظایف مسئولیت های اجتماعی سازمان بوده است.

داداش زاده بهسازی، مرمت و روکش آسفالت محور کشمش تپه ـ بدولی با ۱۰۳ میلیارد ریال و  تکمیل شبستان، ساختمان خادم و سرویس بهداشتی مصلای ماکو (فاز اول) با ۱۵۷ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات توسعه ای منطقه آزاد ماکو برشمرد.

وی ادامه داد:  عملیات اجرایی احداث منبع ذخیره آب شهرک صنایع سبک  با ۷۰ میلیارد ریال،  اجرای پروژه های راه روستایی تیکمه ـ درگاه قلی ـ جان عزیز ـ آغ بلاغ ـ چمنلو با ۴۷ میلیارد ریال،  اجرای عملیات رفع نواقص آبگرم شوط با کلیه مصالح و ملزومات مورد نیاز با ۴ میلیارد ریال و  مرمت و استحکام بخشی کاخ موزه سردار ماکو با ۱۲۰از جمله پروژه های اجرا شده برای توسعه منطقه آزاد ماکو بوده است.

وی همچنین روشنایی تقاطع غیر همسطح مسیر فرودگاه با ۲ میلیارد ریال، تعریض راه مرگنلر تا پلدشت با ۱۲۰ میلیارد ریال، ادامه عملیات روکش آسفالت محور کشمش تپه آواجیق با ۹۰ میلیارد ریال و  عملیات فاز اول فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو با ۲۲۰ میلیارد ریال را از جمله پروژه های اجرا شده در دولت سیزدهم برشمرد.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو اجرای تعریض و بهسازی محدوده روستای کشمش تپه تا سه راهی آواجیق با ۴۱۰ میلیارد ریال وعملیات اجرایی احداث پل قره جالو واقع در محور مرگنلر به پلدشت و واریانت مربوطه را با ۳۱۸ میلیارد ریال از جمله اقدامات سازمان در راستای توسعه عمرانی منطقه عنوان کرد.

این مسئول تکمیل آماده سازی و روسازی سایت شهرک صنایع سبک با ۷۶۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات عمرانی منطقه برشمرد و افزود:  فاز اول اجرای ساختمان و سایت گمرک گیت ورودی منطقه با ۴۵۷ میلیارد ریال و عملیات فاز دوم فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو با ۱۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه ها است.

داداش زاده در خصوص پروژه های عمرانی جاری سازمان نیز گفت: پروژه تعریض و بهسازی محور ماکو قلیش لانمش (ماکو ـ دانالو) با اعتبار ۴۳۷ میلیارد ریال و پیشرفت ۷۷ درصدی، عملیات اجرایی جاده کمربندی با ۸۵۸ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۰ درصدی و عملیات اجرایی آماده سازی اراضی زون ب با ۹۰۴ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا هستند.

این مسئول تکمیل و روسازی جاده لجستیک باند غربی با اعتبار ۶۲۴ میلیارد ریال و عملیات اجرایی آماده سازی اراضی زون آ با ۲۳۷۷ میلیارد ریال اعتبار و احداث مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنایع سبک با ۳۶۹ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا می باشند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز