خبرگزاری کار ایران

محمد زاده در نشست ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس مطرح کرد؛

افزایش زیر ساخت های تفریحی در ارس، اولویت سازمان در سال 1403

افزایش زیر ساخت های تفریحی در ارس، اولویت سازمان در سال 1403
کد خبر : ۱۴۹۲۳۶۴

محسن محمدزاده در جلسه ستاد خدمات سفر ارس اظهار داشت: در محدوده جلفا شاهد ۴ اثر ثبت جهانی و ژئوپارک جهانی ارس هستیم و این منطقه به‌واسطه برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و زمین‌شناختی متعدد، در حوزه گردشگری جزو مدعیان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن محمد زاده با اشاره به هزینه‌کرد سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش جذب گردشگر،  خاطرنشان ساخت: حمایت از احداث مراکز اقامتی، احداث پارک و توسعه فضای سبز، زیباسازی محیط شهری، ایجاد مراکز خدماتی و مسیرگشایی و احداث میادین برای تسهیل ترافیک از جمله تقویت زیرساخت‌هاست بطوریکه ده سال قبل تنها یک هتل در جلفا فعالیت داشت و امروز ۱۱ هتل به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند. 

 

قائم‌مقام ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فروردین سالجاری، ۴۲۵ هزار خودرو با پلاک غیربومی غیرتکراری وارد منطقه شده‌اند، تصریح کرد: باوجود تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، بارش‌ها و ... رشد ۷ درصدی در ورود مسافر به ارس ثبت شد و در بازه زمانی ۱۸ روزه نیز ۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر  اقامت داشتند.‌

وی افزود: در راستای ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به گردشگران، ۱۵۲ مورد بازدید توسط کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری در تعطیلات نوروزی انجام یافت و علاوه بر آن نظارت بر قیمت‌ها تشدید و با ایجاد مراکز درمانی موقت در محل‌های پرتردد، به مسافران خدمات رایگان ارائه شد. 

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی، سلامت و ورزش در کنار برنامه‌های مذهبی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته با وجود انجام عملیات حریق، امداد و نجات و خدماتی، شاهد ثبت نوروز بدون فوتی در ارس بودیم. 

 

وی احداث میادین خانواده و ژئوپارک را در کاهش ترافیک جلفا موثر خواند و با اشاره به فضاسازی مناسب خدمات شهری برای استقبال از گردشگران، افزایش رضایت مسافران از حضور در ارس را در نظرسنجی‌ها، حاصل تلاش جمعی تمامی اعضاء درون‌سازمانی و برون‌سازمانی ستاد خدمات سفر دانست.

محمدزاده با اعلام اینکه در نظرسنجی‌ها اکثریت گردشگران هدف از حضور در ارس را تفریح عنوان‌ کرده‌اند، از برنامه‌ریزی و هزینه‌کرد برای افزایش زیرساخت‌های تفریح و سرگرمی در ارس خبر داد.

گفتنی است در پایان جلسه با حضور عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در امور اجرایی، فرماندار، امام جمعه و دادستان شهرستان جلفا از اعضاء ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز