خبرگزاری کار ایران

گردهمایی بزرگان موسیقی جنوب کشور در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۵۸

با حضور بزرگان موسیقی جنوب، دومین جشنواره ملی نی‌انبان همزمان با بیست و هفتمین جشنواره تابستانی کیش آغاز می شود.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی ادیبان، سرپرست معاونت گردشگری این سازمان و رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره گفت: آیین رونمایی از پوستر جشنواره یادشده و اعلام فراخوان، با اجرای کنسرت بندری گروه "کوب کا" و با حضور نبیل یوسف شریداوی از نام‌آوران مطرح موسیقی ایران ، محسن شریفیان از چهره های صاحب نام موسیقی جنوب و ایمان سیاه‌پوشان از خوانندگان و نوازندگان صاحب سبک، ساعت 20 و 30 دقیقه یکشنبه 30 اردیبهشت در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

وی با بیان این که گروه‌های برگزیده از تاریخ ۵ تا ۸ تیر 1403 برای اجرای خود به جزیره زیبای کیش دعوت می‌شوند؛ خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای پاسداشت موسیقی جنوب ایران و شناساندن جزیره کیش به عنوان مقصد برترگردشگری، برگزارکننده جشنواره ملی نی‌انبان و پایه‌گذار این گردهمایی گردشگری، فرهنگی و هنری فاخر برای جذب گردشگر و تقویت صنعت گردشگری است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش با بیان این که بزرگان موسیقی جنوب کشور ما را در برگزاری این رویداد همراهی خواهند کرد؛ افزود: نبیل یوسف شریداوی، محسن شریفیان و ایمان سیاه‌پوشان از هنرمندان به نامی هستند که در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش حضور دارند.وی با اعلام این مهم که در این جشنواره گرامیداشت یکی از بزرگان موسیقی جنوب را نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: این رویداد مزین به بزرگداشت استاد فقید موسیقی جنوب ایران، محمود جهان شده است.

ادبیان تصریح کرد: با توجه به علاقه مندی عمومی ایجادشده در سال های اخیر و استقبال بالای مردم از همنشینی اشعار خیام و موسیقی جنوب، خیام‌خوانی جنوبی نیز از بخش های ویژه دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش به شمار می‌رود.وی ادامه داد: جزیره کیش با برگزاری رویدادهای پرشور گردشگری، فرهنگی و هنری در فضای عمومی جامعه به ‌ویژه مراکز تفریحی و گردشگری، به عنوان قطب گردشگری کشور، به دنبال برگزاری جشنواره مذکور در بهترین شکل ممکن است و امید است با هم‌اندیشی و ارائه نظرات صاحب‌نظران، زمینه تحقق اهداف این جشنواره و همچنین رضایت مخاطبان، به ویژه جامعه هنری کشور فراهم شود.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: نی‌انبان و خیام خوانی به عنوان میراث فرهنگی کشورعزیزمان، نقطه اتصال بسیاری ازاقوام و ملت‌ها است وجشنواره نی‌انبان درکنار سایر رویدادهای گردشگری و هنری می‌تواند کیش زیبا را بیش از پیش به کانون گردشگری، فرهنگی و هنری کشور در منطقه تبدیل کند.

گفتنی است نی‌انبان، به‌عنوان میراث مشترک فرهنگی استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کرمان از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ثبت ملی رسیده است. گفتنی است نخستین دوره جشنواره بین المللی نی انبان کیش 20 تا ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ هم زمان با روز جهانی نی‌انبان برگزار شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز