معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد؛
اجرای طرح «من هنرمندم» با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و شناسایی استعدادها
معاون هنری ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اجرای طرح «من هنرمندم» با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و شناسایی استعدادهای هنری در 6 محله آسیبپذیر استان مرکزی، به عنوان گامی نو در کاهش آسیبهای اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آرزو حیدری در جلسه هماهنگی اجرای طرح «من هنرمندم»، افزود: در این برنامه، 6 محله آسیبپذیر در استان مرکزی شامل 3 محله منتخب در شهر اراک و 3 محله منتخب در شهر ساوه تحت پوشش قرار میگیرند و محور این طرح خواهند بود.
وی ادامه داد: در این طرح، اطلاعرسانی، استعدادیابی و برگزاری دورههای آموزشی در رشتههای نمایش، هنرهای تجسمی و سرود پیشبینی شده است. هدف اصلی این برنامه، ایجاد بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای هنری نوجوانان در این مناطق و همچنین تقویت انسجام اجتماعی است.
معاون هنری ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تأکید بر نقش همکاری میانسازمانی، اظهار داشت: اجرای موفق این طرح بدون همکاری ادارات آموزش و پرورش، شهرداریها و سایر نهادهای فرهنگی ممکن نیست.
حیدری بر تعامل نهادها در اجرای طرح مذکور تأکید داشته و در این خصوص تصریح کرد: تعامل نهادها برای ایجاد فرصتهای برابر فرهنگی میتواند گامی مهم در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و توسعه عدالت فرهنگی باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز در این جلسه گفت: طرح «من هنرمندم» با بهرهگیری از ظرفیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد، مدارس محلات حاشیهنشین و انجمنهای فرهنگی و هنری شهرستان، اجرایی میشود.
احمد جوانمرد افزود: در این طرح تلاش میشود از طریق برگزاری دورههای آموزش هنری برای نوجوانان و دانشآموزان، آنان را به سمت فعالیتهای فرهنگی و هنری هدایت کرد. این رویکرد، هم به تقویت اعتماد به نفس و مهارتهای فردی آنان کمک میکند و هم فرصتهای بهتری برای تعامل اجتماعی فراهم میآورد.
وی ادامه داد: این طرح نه تنها یک برنامه فرهنگی، بلکه حرکتی استراتژیک برای کاهش شکاف اجتماعی و فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار است. حضور نوجوانان در فعالیتهای هنری، علاوه بر شناسایی استعدادهای پنهان آنان، زمینهساز کاهش بروز رفتارهای پرخطر و ایجاد حس تعلق اجتماعی در این محلهها خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه اظهار داشت: از سوی دیگر، تکیه بر ظرفیتهای بومی همانند کانونهای فرهنگی هنری مساجد و مدارس، نه تنها باعث تقویت پیوندهای اجتماعی در این محلات میشود، بلکه الگویی پایدار برای اجرای طرحهای مشابه در سایر نقاط کشور ارائه میدهد.