خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری میراثفرهنگی:

جمع بندی اولیه درباره رویداد گردشگران خارجی تقدیم دولت می‌شود

جمع بندی اولیه درباره رویداد گردشگران خارجی تقدیم دولت می‌شود
کد خبر : ۱۵۷۳۴۵

بیش از ۲۵ درصد خاک کشور کویر است که جذابیت و استعدادهای خاص خودش را دارد. به وضوح دیده شده که بوم گردی باعثمهاجرت معکوس شده است.

ایلنا: ‌ معاون گردشگری میراثفرهنگی درباره روادید گردشگران خارجی گفت: کارگروهی در این باره تشکیل شده بر اساس جمع بندی اولیه ای قرار است در گزارشی به اطلاع هیات دولت نیز برسد و امیدواریم درباره وضعیت روادید گردشگران خارجی اوایل امسال به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏‌، " مرتضی رحمانی موحد " با بیان اینکه در طول مدت تعطیلات نوروزی ۱۷ گروه نظارتی بازرسی های اولیه را انجام دادند‏‌، اظهار کرد: ‌ ۷۵۰ ناظر نیز از سوی اداره استان ها بازرسی و بررسی واحدهای گردشگری در سراسر کشور را برعهده داشتند. پنج گروه از مدیران ارشد معاونت گردشگری نیز برای بازرسی و نظارت به استان ها اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این ایام با سامانه ۰۹۶۶۹‏، ۱۷ هزار تماس برقرار شده البته آمار شکایات رسمی که ثبت شده بسیار پایین است و به همه آنها رسیدگی شده است.

معاون گردشگری کشور با بیان این که آمار اقامت نفر - شب ها به صورت روزانه در سایت اینترنتی «آمارسفر» ثبت می شد، افزود: ظرفیت اقامت هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرهای هر استان در سایت آمارسفر ثبت شده بود بنابراین نمی شد آمار دروغی و برای نمونه بالاتر از ظرفیت موجود استان منتشر کرد.

به گفته رحمانی موحد این سایت این اجازه را می داد که ذخیره سازی و گزارش گیری بموقع باشد، روند ثبت اطلاعات تسهیل، از خطای انسانی جلوگیری و در وقت و هزینه صرفه جویی شود.

وی درباره بیمه مسافران‏، گفت: در گردشگری سه نوع بیمه داریم به نامهای بیمه سفر، لغو سفر و اعتبار سفر که بیمه اعتبار سفر یک برنامه جدیدی است که به تازگی در معاونت مطرح شده و در راستای ارائه تسهیلات ارزان سازی سفر است.

معاون گردشگری درباره وضعیت روادید گردشگران خارجی نیز گفت: کارگروهی در این باره تشکیل شده که در سال گذشته پنج جلسه داشت و در جلسه پنجم به جمع بندی اولیه ای رسیدیم که نتیجه آن قرار است در گزارشی به اطلاع هیات دولت نیز برسد و امیدواریم درباره وضعیت روادید گردشگران خارجی اوایل امسال به نتیجه برسیم.

معاون گردشگری کشور درباره وضعیت بوم گردی در کشور نیز گفت: بیش از ۲۵ درصد خاک کشور کویر است که جذابیت و استعدادهای خاص خودش را دارد. به وضوح دیده شده که بوم گردی باعثمهاجرت معکوس شده بنابراین به هیچ دلیلی نباید کاربری بوم گردی ها تغییر کند و اقامت با هدف رونق کویر با هماهنگی دستگاه های مسئول باید صورت گیرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز