خبرگزاری کار ایران

اجاره ۷۱ هتل ویژه زائران ایرانی در مکه و مدینه

اجاره ۷۱ هتل ویژه زائران ایرانی در مکه و مدینه
کد خبر : ۱۳۳۰۰۹

براساس امتیازدهی هتل‌های محل اقامت زائرین ایرانی حداقل ۱۶ شاخص گروه قیمتی معین شده که وضعیت فیزیکی، دوری و نزدیکی هتل به حرم، امکانات موجود، اداره و خدمات هتل و غیره بخشی از امتیازدهی است.

ایلنا: سازمان حج و زیارت در عملیات عمره جاری ۷۱ هتل در دوشهر مکه و مدینه اجاره کرده است که تعداد ۲۷ هتل مربوط به مکه و ۴۴ هتل مربوط به مدینه است.

به گزارش ایلنا، یکی از مهم‌ترین موضوعات عمره مفرده، اسکان زائران ایرانی است که خوشبختانه در طی سال‌های اخیر اقامتگاه‌های مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که در عملیات عمره جاری ۷۱ هتل در دو شهر مکه و مدینه اجاره شده که ۲۷ هتل مربوط به مکه و ۴۴ هتل مربوط به شهر مدینه منوره است.

براساس این گزارش، افزون بر بالا بودن هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیمایی، اصلیترین عامل اختلاف قیمت در گروه‌های قیمتی عمره مفرده مربوط به هزینه بخش اسکان و اجاره هتل محل اقامت زائرین است.

این گزارش حاکی است، تیم تهیه مسکن زائران عمره‌گزار ایرانی از ماه‌ها قبل از اعزام زائران جهت تهیه و عقد قرارداد مسکن مورد نیاز اقدام می‌کنند تا با عنایت به رقابت بین کشور‌ها و همچنین محدودیت‌های موجود، بهترین مسکن مورد نظر تهیه شود.

پایگاه اطلاع رسانی حج نوشت، براساس امتیازدهی هتل‌های محل اقامت زائرین ایرانی حداقل ۱۶ شاخص گروه قیمتی معین شده که وضعیت فیزیکی، دوری و نزدیکی هتل به حرم، امکانات موجود، اداره و خدمات هتل و غیره بخشی از امتیازدهی است.

این گزارش تأکید دارد نظام استاندارد امتیازدهی به هتل‌های محل اقامت زائران در عربستان تابع نظام بین‌الملل هتلداری نبوده و تابع استاندارد خاص زیارتی است.

همچنین وضعیت، کیفیت و شرایط مسکن‌های موجود در مکه مکرمه و مدینه منوره یکسان نیست و اتاق‌های هر کاروان حاضر در هتل‌های عربستان بر اساس تعداد ظرفیت و فرم خاص به صورت دو و سه تخته در اختیار زائرین محترم قرار می‌گیرد.

در حال حاضر در هر هتل محل اقامت عمره‌گزاران ایرانی یک نفر به عنوان مدیر ثابت و عوامل تحت امر جهت خدمت مستقر است که آب موجود در بیشتر هتل‌ها از طریق منبع آب تهیه و قابل شرب نیست و زائران باید از آب‌های بطری جهت آشامیدن استفاده کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز