خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام قاضی عسگر در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد:

حجاج از واریز ۲میلیون به حسابشان راضی بودند / حجاج امسال رضایتمندی بیشتری داشنند

حجاج از واریز ۲میلیون به حسابشان راضی بودند / حجاج امسال رضایتمندی بیشتری داشنند
کد خبر : ۱۱۵۳۱۹

اکثر حجاج ایرانی از بازگشت دو میلیون تومان به حسابشان خوشحال بودند / در حج امسال تصمیم گرفتیم تا ظرفیت عمره را افزایش دهیم و در زمینه صرفه‌جویی‌ها گام‌های اساسی برداشته شد.

ایلنا: سرپرست حجاج ایرانی، گفت: در این دیدارها زائران اعلام کردند که مشکلی ندارند البته در این ارتباطات مردمی علاقه‌مندی حجاج به مسأله حج و زیارت مشخص بود به طوری که میزان رضایتمندی حجاج نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر پس از بازگشت از مناسک حج در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه با عنایت خداوند حج آرامی را برگزار شد، اظهار کرد: شعاری که برای امسال انتخاب شده بود حج، معنویت، هم‌اندیشی و اتحاد اسلامی بود که برای تحقق این شعار تلاش خود را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه امسال زائران در بخش معنوی ویژگی خاصی داشتند به طوری که در تمامی مراسم حضور حداکثری داشتند، افزود: علاوه بر حضور حداکثری در بخش دعای ندبه در بخش قرآن کریم نیز جزء خوانی قرآن، توجه به تفسیر و حفظ آیات در کاروان‌ها به شدت مورد توجه زائران قرار داشت.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در حج امسال شاهد بودیم که مسئله هم‌اندیشی بسیار موفق‌تر از سال گذشته بود، تاکید کرد: با همایش‌هایی که برگزار کردیم توانستیم رویکرد داخلی و بین‌المللی کشور را به سایر کشورها انعکاس دهیم. در برگزاری همایش‌ها با رویکرد داخلی تقریب مذاهب اسلامی را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه با حضور جمع کثیری از فرهیختگان این همایش برگزار شد.

حجت الاسلام قاضی عسگر به برگزاری همایش‌های مربوط به اهل بیت، جایگاه زن در اسلام و همایش قدس اشاره کرد و گفت: در ایام حج با ۳۴ کشور ارتباط برقراری کردیم به طوری که با وزرای حج یا رئیس بعثه کشورها دیدار کردیم البته در تمامی این دیدارها ایران به عنوان موفق‌ترین گروه حج‌گزار در موسم حج اعلام شد.

به گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدارها گشترش همکاری‌های بین‌المللی و مسأله تنفر از تندروی‌ها و حرکات‌های تکفیری‌ها اشاره شد خوشبختانه تمام کشور‌ها موضع ایران را در مورد شیعه‌هراسی پذیرفتند و تاکید کردند که این مسئله توطئه اجانب و بیگانگان است. همچنین باید جبهه جدیدی به نام اعتدال شکل گیرد تا مانع تندروی‌ها و حرکت‌های تکفیری‌ها گرفته شود.

وی همچنین به پیام مقام معظم رهبری در موسم حج امسال اشاره کرد و گفت: فرازی که ایشان اهانت به مذاهب اسلامی را محکوم کرده بودند مورد توجه بیشتر کشورها قرار گرفت. ما متوجه شدیم تکیه‌گاه امت اسلامی ایران اسلامی است و همه کشورها علاقه‌مند ایران به عنوان الگویی در سطح بین‌المللی عمل کند.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه این گفت و گو به دیدارهای سرزده از هتل‌ها اشاره کرد و افزود: در این دیدارها زائران اعلام کردند که مشکلی ندارند البته در این ارتباطات مردمی علاقه‌مندی حجاج به مسأله حج و زیارت مشخص بود به طوری که میزان رضایتمندی حجاج نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه اکثر حجاج ایرانی از بازگشت دو میلیون تومان به حسابشان خوشحال بودند، تصریح کرد: در حج امسال تصمیم گرفتیم تا ظرفیت عمره را افزایش دهیم و در زمینه صرفه‌جویی‌ها گام‌های اساسی برداشته شد.

وی با بیان اینکه پروازهای حج امسال با کمترین تأخیر انجام می‌شود، گفت: از کشور میزان در برگزار دعای کمیل و سایر مراسم حجاج ایرانی تشکر می کنم. دیپلماسی حج دیپلماسی مستقلی است و می‌تواند به دیپلماسی کشور کمک کند که امسال به عینه شاهد این موضوع بودیم و می‌توان گفت که برنامه‌ ریزی‌های امسال می‌تواند گام بلندی برای موسم حج سال آینده باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز