خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حوادث۸۸ در رای عدم اعتماد به نیلی «بهانه» بود

حوادث۸۸ در رای عدم اعتماد به نیلی «بهانه» بود
کد خبر : ۲۱۹۳۹۷

در جلسه رای اعتماد برخی نمایندگان نقش ایشان را در سال ۸۸دلیل اصلی مخالفت با وزیر عنوان می‌کردند. این در حالی است که به نظر بنده این دلایل بهانه بود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درباره رای عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به محمود نیلی احمدی آبادی برای تصدی وزارت خانه علوم، گفت: در جلسه رای اعتماد برخی نمایندگان نقش ایشان را در سال ۸۸ را دلیل اصلی مخالفت با وزیر عنوان می‌کردند. این در حالی است که به نظر بنده این دلایل بهانه بود. دلیل اصلی اولا وقت کم وزیر برای گفت‌و‌گو و رایزنی با نمایندگان و دلیل دیگر کارنامه اجرایی ایشان در حوزه آموزشی بود که از نظر نمایندگان از قدرت و تجربه کافی بهره‌مند نبود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به محمود نیلی احمدی آبادی برای تصدی وزارت‌ علوم، گفت: پیش‌بینی این رای عدم اعتماد غیر ممکن نبود و پیش‌تر خودمان در فراکسیون رهروان ولایت نیز به این نتیجه رسیده بودیم که آقای نیلی از مجلس رای اعتماد کسب نخواهد کرد.

این عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت در ادامه به استمزاج صورت گرفته از اعضای این فراکسیون درباره رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت خانه علوم، افزود: اعضای فراکسیون در‌‌ همان ساعات ابتدایی معرفی ایشان به مجلس جلسه‌ای را ترتیب دادند که طی آن از برنامه‌های آتی وزرات خانه و نظرات نمایندگان آگاه شدند.

این نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین جلسه مشخص شد که تعدادی از اعضای فراکسیون با انتخاب ایشان موافق نیستند. این اختلاف نظر تا اندازه‌ای بود که حتی اعضای هیات رییسه جلسهٔ پیش از رای اعتماد برای تحکیم وحدت در حمایت از وزیر پیشنهادی را لغو کردند چون این احتمال وجود داشت که همین آرای ماخوذه نیز کاهش پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که علت اصلی ناکامی نیلی در کسب رای اعتماد چه بود، اعلام کرد: در جلسه رای اعتماد برخی نمایندگان نقش ایشان را در سال ۸۸ را دلیل اصلی مخالفت با وزیر عنوان می‌کردند. این در حالی است که به نظر بنده این دلایل بهانه بود. دلیل اصلی اولا وقت کم وزیر برای گفت‌و‌گو و رایزنی با نمایندگان و دلیل دیگر کارنامه اجرایی ایشان در حوزه آموزشی بود که از نظر نمایندگان از قدرت و تجربه کافی بهره‌مند نبود.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز