خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس سوریه:

اوضاع کنونی سوریه بهتر از اوضاع بسیاری از کشورهای منطقه است

کد خبر : ۱۷۲۶۰۹

حجم گسترده حضور مردم سوریه در انتخابات خارج از کشور نشان داد این ملت به چه اندازه از درک وشعور سیاسی برخوردارند و می‌خواهند که اوضاع کشورشان اصلاح شود.

رئیس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس سوریه با بیان اینکه هرکس به دنبال عدالت و دمکراسی در سوریه است باید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، گفت: اوضاع کنونی سوریه بهتر از اوضاع بسیاری از کشورهای منطقه است

به گزارش خبرنگار ایلنا، فادیه دیب در دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیات خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه در تهران طی سخنانی اظهار داشت: این جلسه در ادامه پیگیری افکار مطرح شده از جلسه اول روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست و هم پیمان سوریه است.

رئیس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس سوریه خاطر نشان کرد: هر کس عدالت و دموکراسی را بخواهد فردا باید به پای صندوق‌های رای برود نه به سمت صندوق‌های ذخایر نظامی و کشتار جمعی.

وی ادامه داد: اگر چه تلاش‌هایی هم صورت گرفت تا مانع از مشارکت ملت سوریه در محقق ساختن این حق دموکراسی مردم سوریه شوند اما شاهد حجم بسیار علاقه‌مندان به شرکت در انتخابات بودیم.

فادیه دیب گفت: حجم گسترده حضور مردم سوریه در انتخابات خارج از کشور نشان داد این ملت به چه اندازه از درک وشعور سیاسی برخوردارند و می‌خواهند که اوضاع کشورشان اصلاح شود.

رئیس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس سوریه با بیان اینکه ملت سوریه می‌خواهد وارد مرحله زندگی و بازسازی شوند تاکید کرد: این ملت خواهان امنیت وآسایش در تمام بخش‌های خاک سوریه است.

وی تصریح کرد: اکنون ملت در داخل سوریه آماده می‌شود تا با انتخابات ریاست جمهوری آرامش را به کشور بازگردانند و هیات‌های کشورهای دوست سوریه برای حضور و بازدید از جریان انتخابات ریاست جمهوری وارد این کشور شدند.

فادیه دیب گفت: با تمام اطمینان به نیابت مجلس ملت سوریه و به نام کمیسیون عالی قضایی مستقل که مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است از شما دعوت می‌کنم که به سوریه بیایید و شاهد روند برگزاری انتخابات باشید.

وی ادامه داد: به شما اکنون اطمینان می‌دهم که شرایط در سوریه با شرایط گذشته فرق می‌کند و اوضاع کنونی سوریه بهتر از اوضاع بسیاری از کشورهای منطقه است که در آن‌ها انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی ضمن تشکر از برگزاری این کنفرانس به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و تمامی شرکت کنندگان در این نشست تصریح کرد: این نشست بهترین دلیل بر این واقعیت است که شما همگی آماده‌اید تا کینه را محکوم و عدالت را حاکم کنید.

وی در پایان افزود: همچنین لازم می‌دانم به نام ملت سوریه از روسیه و چین به خاطر مواضعی که در شورای امنیت داشته‌اند و از حقوق بشر در سوریه حمایت کرده‌اند تشکر کنم چرا که آنها اجازه نداند که حقوق دولت و ملت سوریه در شورای امنیت ضایع شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: درهای سوریه روی تمام کسانی که قصد کمک واقعی به ملت و نظام سوریه را دارند گشوده شده اما در مقابل باید بگویم که دیوارهای سوریه در برابر دشمنانش بلند و ستبر بوده و این نشان دهنده پایداری ملت سوریه و ارتش و ریاست جمهوری سوریه است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز