خبرگزاری کار ایران

یونس اسدی در تذکری شفاهی:

خسارت سرمازدگی محصولات باغی از زلزله بدتر است

کد خبر : ۱۶۶۲۶۶

مشگین‌شهر امسال در حالت بحرانی قرار دارد و در حدود ۱۵ هزار هکتار از باغات این منطقه دچار سرمازدگی شده و خسارت صددرصدی دیده‌اند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از مسئولان ستاد بحران کشور خواست تا نسبت به رفع مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده از سرما اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به تذکر شفاهی یونس اسدی نماینده مردم مشگین‌شهر گفت: حوادثغیرمترقبه، قابل پیش‌بینی نیستند، از این‌رو لازم است مسئولان ستاد بحران هیاتی برای بررسی خسارت کشاورزان به این منطقه اعزام و در جهت رفع مشکلات کشاورزان این شهر تلاش کنند.

یونس اسدی در تذکر شفاهی خود با اشاره به بارش سنگین برف در اوایل سال جاری در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: مشگین‌شهر امسال در حالت بحرانی قرار دارد و در حدود ۱۵ هزار هکتار از باغات این منطقه دچار سرمازدگی شده و خسارت صددرصدی دیده‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰۰ هزار تن از تولیدات سردرختی این منطقه با بارش سنگین برف از بین رفته است، افزود: معیشت مردم این منطقه به محصولات باغی گره خورده است، اما امسال حتی یک دانه میوه سیب روز درخت پیدا نخواهد شد.

شایان ذکر است به گفته عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم، از رئیس ستاد حوادثغیرمترقبه و وزیر کشاورزی برای رسیدگی به این موضوع دعوت شده است اما آنها برای رفع این مشکل تلاشی نکرده‌اند.

نماینده مردم مشگین‌شهر با طرح این سوال که متولی این موضوع چه کسی است؟ گفت: مردم نمی‌دانند امسال برای تامین معیشت خود چه کنند؟

اسدی ادامه داد: اگر زلزله می‌آمد بیشتر به درد این مردم رسیدگی می‌شد، در حالی که این حادثه بدتر از زلزله است و کل زندگی مردم و ساختار اقتصادی این شهر را تحت‌الشعاع قرار داده است و جوانان این منطقه سرگردانند و نمی‌دانند برای تامین معیشت خود چه کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از مسئولان ستاد بحران کشور خواست تا نسبت به رفع مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده از سرما اقدام کنند. /

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز