خبرگزاری کار ایران

رفیعی در گفت‌وگو با ایلنا:

وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی باید شناخت و تسلط کافی بر ابعاد چندگانه ماموریت‌ها داشته باشد

وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی باید شناخت و تسلط کافی بر ابعاد چندگانه ماموریت‌ها داشته باشد
کد خبر : ۱۵۱۵۸۶۶

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی ابعاد مختلف و ماموریت‌های چند بعدی دارد، شخص وزیر نیز باید اشراف کاملی به جنبه‌های مختلف ماموریت‌های جهاد کشاورزی داشته باشد.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که «رییس‌جمهور برای معرفی کابینه چه شاخص‌هایی را باید مدنظر قرار دهد؟ به ویژه در حوزه وزارت جهاد کشاورزی که وزارتخانه مرتبط با کمیسیون کشاورزی است»، گفت: به عقیده بنده مقام معظم رهبری شاخص‌های کلی که باید همه اعضای کابینه دولت چهاردهم واجد آن باشند را اشاره فرمودند که شاید نکته اصلی و محوری آن این بود که تا بن دندان به جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

وی ادامه داد: اما در حوزه کشاورزی علاوه بر تمام مواردی که مقام معظم رهبری کاملا به درستی اشاره فرمودند ما موضوع مهم امنیت غذایی را داریم و تامین امنیت عذایی هم ابعاد و وجوه مختلفی دارد؛ از دام و طیور تا انواع محصولات باغی و زراعی و .... همگی یک زنجیره هستند که امنیت غذایی جامعه را شکل می دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: کسی که می خواهد مسئولیت این حوزه را برعهده بگیرد باید توان تامین امنیت پایدار غذایی مردم را فراهم کند و با توجه به اینکه این وزارتخانه ابعاد مختلفی دارد شخص وزیر نیز باید اشراف کاملی به جنبه‌های مختلف ماموریت‌های جهاد کشاورزی داشته باشد. برای مثال باید هم حوزه بازرگانی را بشناسد، هم توان دریافت اعتبار برای خریدهای تضمینی که باید انجام شود را داشته باشد و نظام توزیع را بعضا خوب بداند و زمان واردات و صادرات محصولات مختلف را در طول سال داشته باشد و برای مثال اینگونه نباشد که در زمان برداشت محصول برنج کشاورزان اقدام به واردات برنج کند، این‌ها مسائلی است که وزیر پیشنهادی باید علاوه بر اینکه اشراف بر حوزه‌های تخصصی دارد آن‌ها را بشناسد.

وی ادامه داد: مساله دیگر آشنایی و تسلط فرد مدنظر بر تنظیم‌گری و مدیریت زنجیره است که این موارد بسیار مهم است. اطلاع دارید که تقریبا بیشترین تذکراتی که در صحن علنی مطرح می‌شود یا انتقاداتی که بیان می‌شود به این حوزه بازمی‌گردد به مشکلات متنوع و متعدد کشاورزان و عدم تنظیم گری میان تولید، بازار، مصرف و واردات است.

رفیعی خاطرنشان کرد: در کنار این‌ها تامین نیازهای تولیدکنندگان نیز موضوع دیگر است، به ویژه در حوزه محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید که تولید آن ها وابسته به واردات خوراک دام و طیور و مواردی از این دست است. در واقع از تولید تا توزیع تا ساماندهی، تا تامین نیازها و  ساماندهی همه این ها مساله جدی هستند که باید تدبیر شوند. البته داشتن تعصب و عِرق به این حوزه نیز اهمیت دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا گزینه مدنظر وزارت کشاورزی می‌تواند از مجلس انتخاب شود؟»، گفت: بله در حوزه کشاورزی در میان نمایندگان عزیزانی را داریم که حقیقتاً مناسب ساختار کشاورزی هستند و با توجه به سوابقی که در بدنه و عضویت در کمیسیون تخصصی و تحصیلاتی که دارند قادر خواهند بود تا ابعاد مختلف این وزارتخانه را با شناخت دقیق مدیریت کرده و از نابسامانی و کمبود های احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز