خبرگزاری کار ایران

نائب رییس مجلس در مراسم تشییع شهدا:

اقتدار از دست آوردهای ارزشمند نظام سیاسی ایران است

اقتدار از دست آوردهای ارزشمند نظام سیاسی ایران است
کد خبر : ۱۳۳۱۸۴

دشمن بعد از طعم تلخ شکست در دوران دفاع مقدس فشار و تحریم اقتصادی بر ایران را در دستور کار خود قرار داد و بیش از یک دهه صبر و استقامت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن راه برای خلق اقتدار امروز فراهم کرد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی اقتدار و پایداری را از دست آوردهای ارزشمند نظام سیاسی ایران توصیف کرد و گفت: نظام سیاسی اقتدار خود را از حضور امام و پیشوای هوشمند بصیر و شجاع در برابر استکبار و متواضع در برابر ملت بدست آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم تشیع پیکر شهدای گمنام که در سالروز ۲۸ ماه صفر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امروز میدان امام حسین(ع) مفتخر است که پذیرایی ۵تن از فرزندان برومند عاشورا که در راه احیای اهداف مقدس عاشورا جان خود را تقدیم داشتند، باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هیچ ملتی بدون دانش، معرفت و استقامت در کنار علم به هیچ جایگاهی دست نیافته است

وی تمام دستاوردهای دنیای اسلام در تاریخ و تمام دستاورهای ارزشمند انقلاب اسلامی را مرهون ایمان، بصیرت، صبر، استقامت و پایداری در کنار حق دانست و خطاب به مادران بزرگوار شهدا، گفت: اگر صبر و استقامت شما و ایثار و از خودگذشتگی فرزندان سلحشور شما نبود و همچنین اگر مقاوت و پایداری آزادگان صبور نبود، قطعا امروز ایران اسلامی در این درجه از اوج اقتدار سیاسی و در قله‌های بلند مرتبه امنیت قرار نداشت.

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: دشمن بعد از طعم تلخ شکست در دوران دفاع مقدس فشار و تحریم اقتصادی بر ایران را در دستور کار خود قرار داد و بیش از یک دهه صبر و استقامت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن راه برای خلق اقتدار امروز فراهم کرد که قدرتهای بزرگ جهانی امروز با ادب در مقابل شما ملت، وادار به خضوع و تکریم شدند.

وی با اشاره به سالگرد ۹ دی اذعان کرد: چنانچه در ۹ دی ۸۸ صبر و استقامت گره خورده با ایمان و بصیرت مردم به نماد شعور و شعار برآمده از ایمان دربرابر استکبار جهانی و فتنه آفرینان تبدیل نمی‌شد، تهران شاهد این اقتدار و عزت و امنیت نبود و اگر چنانچه آن ایستادگی و بصیرت ۹ دی شکل نمی‌گرفت قطعاً حماسه حضور ۶۴ درصدی ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۹۰ در اوج امنیت و عزت شکل نمی‌گرفت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: اگر چنانچه مردم ۹ دی را برای خنثی کردن توطئه‌های مزدوران برپا نمی‌کردند حماسه بزرگ انتخابات ۹۲ با حضور ۷۲ درصد از ملت بصیر ایران در انتخابات به نمایش گذاشته نمی‌شد.

وی در ادامه بار دیگر تأکید کرد: اقتدار امروز ما برآمده از بصیرت، استقامت، پایداری و شجاعت شما ملت بزرگ در طول سه دهه گذشته است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد همچنین این اقتدار و پایداری را از دست آوردهای ارزشمند نظام سیاسی ایران توصیف کرد و گفت: نظام سیاسی اقتدار خود را از حضور امام و پیشوای عادل، هوشمند بصیر و شجاع در برابر استکبار و متواضع در برابر ملت بدست آورده است.

وی با بیان اینکه دیروز امام بزرگوار عمود خیمه انقلاب و ریسمان وحدت ایران و امت اسلام و رمز پیروزی بر استکبار و کلید واژه خلق اقتدار در جبهه دفاع مقدس بود، تصریح کرد: امروز خلف صالح او و پیشوای عادل و هوشمند امت اسلام حضرت آیت الله خامنه‌ای رمز این اقتدار و کلید واژه این بصیرت همراه با استقامت است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: باید همه هوشمندان و چهره‌های سیاسی وفادار به نظام در سایه توجه به این دو رکن کلیدی جایگاه فاخر رهبری، ناخدای خدا محور کشتی انقلاب و ملت وفادار، هوشمند و شجاع و ایستاده در کنار رهبری جستجو نمایند و برای تحکیم این دو رکن از تمام ظرفیت خویش بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه دست از ستیز با نظامی که ارکان سلطه را مورد تهدید قرار داده است بر نمی‌دارد، تأکید کرد: آمریکا و ایادی و مزدوران او در منطقه برای همیشه سر ستیز با نظام برآمده از اسلام را دارند در نتیجه ما باید همیشه با هوشمندی و بصیرت توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار را رصد کنیم و گام به گام در مسیری که رهبری انقلاب ما را به آن رهنمون می‌دارد گام برداریم.

وی خطاب به دولتمردان اظهار داشت: دولت مردان باید از تجربه‌های سیاسی گذشته پند بگیرند و بدانند که مسیر اقتدار و عزت ملت بزرگ ما از مسیر شناخت جایگاه فاخر مقام معظم رهبری می‌گذرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: هر چهره سیاسی و هر مدیری که در جهت مخالفت با این اصل کلیدی اقتدار بخش، قدم بردارد، قطعاً در جهت منافع بیگانه سخن گفته و گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه حضور دین در جامعه به عزم ملی و اراده جمعی نیاز دارد، گفت: چرا که عزم ملی و اراده جمعی از دستاوردهای چنگ زدن به ریسمان الهی و ریسمان مستحکم توحید و ولایت است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز در سایه عزم واراده جمعی و ملی با چنگ زدن به ریسمان مستحکم رهبری مسیر اقتدار عزت وعظمت اسلام هموار می‌گردد و ضروری است که همه ما با تمام توان و قدرت خویش برای حرکت در این مسیر بهره بگیریم.

ابوترابی فرد همچنین بار دیگر ضمن اشاره به تشییع پیکر ۵ شهید گمنام در میدان امام حسین(ع) گفت: ۵ شهیدی که امروز گامهای خود را بر دیدگان ما نهادند آمده‌اند تا میدان امام حسین را با خونهای مطهری که از خون شهدا الهام گرفته بار دیگر پیام مهم عاشورا را به ما یادآور شوند.

وی در پایان خطاب به مردم گفت: میدان امام حسین(ع) باید از امروز جلوه دیگری پیدا کند و به معنای واقعی کلمه نماد اندیشه حضرت امام حسین(ع) و همچنین نماد عفت و پاکدامنی حضرت زینب(س) باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز