خبرگزاری کار ایران

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: / ۱ /

ایرانپور: فانی برنامه‌های برای چابک سازی مدارس ندارد

ایرانپور: فانی برنامه‌های برای چابک سازی مدارس ندارد
کد خبر : ۱۱۵۶۹۹

از باید‌ها و نباید‌ها در برنامه‌های سرپرست آموزش و پرورش سخن گفته شده، اما در این برنامه کمتر از نقاط ضعف و قوت و فضای درونی و برونی آموزش و پرورش سخن گفته شده است.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کلی نگری در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: در برنامه‌های دکتر فانی به موضوعاتی همچون مدارس فرسوده، اخراج مربیان پیش دبستانی و چابک سازی وزارت آموزش و پرورش اشاره‌ای نشده است.
به گزارش ایلنا‏، علی ایرانپور در نشست علنی امروز - یکشنبه - در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش به عنوان بخش زیربنایی تاثیرگذار است و سایر بخش‌های جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعا متولی و سکاندار هدایت چنین وزارتخانه‌ای باید از توان مدیریت در مدیریت کردن و اداره این چنین بخش عظیم و دارای ظرفیتی مناسب برخوردار باشد.
وی ادامه داد: امتیازاتی که وزارت آموزش و پرورش به عنوان جایگاهی که عظیم‌ترین بخش اداری کشور در همین حوزه قرار دارد، حساسترین سرمایه کشور که در واقع سرمایه انسانی است و مهم‌ترین مقوله یعنی تعلیم و تربیت، بازهم در مقوله آموزش و پرورش است و قطعا کوچک‌ترین تصمیمی که در لایه‌های مختلف آموزش و پرورش انجام گیرد، در اعماق جامعه تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: به جرات می‌توان گفت هیچ خانواده‌ای در کشور ما نیست که به نوعی وابسته تعلیم و تربیت و مدیریت در وزارت آموزش و پرورش نباشد.
ایرانپور خطاب به فانی تاکید کرد: شما به عنوان شخصی که هم از انگیزه بالا برخوردار هستید و هم توان مدیریت بالایی دارید، بنابراین توقع داشتیم در برنامه‌های خود از توان عظیم و خیل بزرگ وزارت آموزش و پرورش در تمام بخش‌های کشور استفاده می‌کردید.
نماینده مردم مبارکه در مجلس نهم، با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر در برنامه سرپرست آموزش و پرورش مشاهده می‌شود جزئی نگری است، تصریح کرد: اهداف مورد نظر در برنامه دکتر فانی تنها نگاهی به بخشی از جامعه کل آموزش و پرورش است.
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: از باید‌ها و نباید‌ها در برنامه‌های سرپرست آموزش و پرورش سخن گفته شده، اما در این برنامه کمتر از نقاط ضعف و قوت و فضای درونی و برونی آموزش و پرورش سخن گفته شده است.
ایرانپور با تاکید بر اینکه حداقل مبانی برنامه ریزی استراتژی در برنامه سرپرست آموزش و پرورش مشاهده نمی‌شود، افزود: بخشی از برنامه‌ها نیاز به توضیح و تبیین دارد تا راهکارهایی که مدنظر دکتر فانی است به استحضار نمایندگان رسانده شود.
وی با طرح سوالی خطاب به فانی افزود: شما پاسخ این سوال را توضیح دهید که آیا می‌توانید مدیریت وزارت آموزش و پرورش در طول ۴ سال را برعهده گیرید یا خیر؟
نماینده مردم مبارکه در مورد ارتقای مدیریت در آموزش و پرورش گفت: در برنامه‌های فانی سخنی از چابک سازی در آموزش و پرورش به میان آمده، اما متاسفانه روش‌های ایشان در خصوص چگونگی اجرای چابک سازی در این وزارتخانه مشخص نشده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اخراج مربیان پیش دبستانی و معلمان دبستانی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل سیاست‌های غلط در وزارت آموزش و پرورش دنبال شد در حق نیروهای توانمند و جوانان تحصیلکرده این کشور اجحاف شد و لازم است دکتر فانی نظر صریح خود را در این باره اعلام کند.
وی تاکید کرد: به طور حتم توقعی که از سرپرست آموزش و پرورش داریم آن است که از بکار بردن الفاظ به صورت عملیاتی، برنامه‌های خود را به طور شفاف به استحضار نمایندگان برسانند و از اصلاح نظام برنامه ریزی، ارتقاء سلامت اداری به طور مشخص و جزئی صحبت کنید.
ایرانپور با بیان اینکه نهادینه کردن برنامه محوری در مدیریت آموزش و پرورش اصل مهمی به شمار می‌رود، افزود: در برنامه‌های فانی به این مهم و شیوه و روش اجرای آن اشاره‌ای نشده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس نهم تصریح کرد: در بند «ب» اهم برنامه‌های فانی در رابطه با موضوع منابع انسانی و ارتقای آن سخن به میان آمده، اما به طور حتم ضعف جدی آن است که روش‌های رسیدن به موضوع منابع انسانی چیست و چه توضیحاتی در رابطه با ایجاد برنامه‌ای مشخص و زمانبندی شده وجود دارد.
ایرانپور با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از مدارس فعلی کشور فرسوده هستند، تصریح کرد: مدارسی که روزانه پذیرای میلیون‌ها نفر دانش آموز این کشور هستند، در بد‌ترین شرایط استاندارد در زیر سقف کلاسهای این مدارس به تربیت و تحصیل می‌پردازند، لذا ضروری است برنامه زمانبندی خود را در این باره ارائه کنید.
وی یادآور شد: سلامتی جان دانش آموزان و سلامتی روح آن‌ها از منظر دکتر فانی مشخص نشده است، بنابراین لازم است توضیحاتی نیز در این خصوص داده شود

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز